Jag ska sluta att säga hej till folk!

Men är det inte hemskt egentligen att man måste vara torr/sur/torr/otrevlig bara för att vissa män annars kan få idéer för sig?

Att vissa inte kan skilja mellan trevlig och flörtig är väl ändå deras problem. De får lära sig!
Nej, kvinnor ska sluta visa glädje även i möten med barn och hundvalpar
Självklart tror mannen att det är hans k*k kvinnan är intresserad av om hon ler.

Jösses - så fattade inte jag.
Jag fattade att han ville ha hjälp med sitt hundägande.

Men vad vet jag. jag var inte där.

Fattade det likadant. Uppfattade det som: Vi har problem med hunden, eller ja - det är väl jag (som hundägare) som är problemet..
Sen kan man ju diskutera lämpligheten i att spontandyka upp kl 21 en lördagskväll med hunden i koppel och förvänta sig hjälp direkt. En annan människa kanske hade frågat nästa gång man möttes.

Alltså han var helt klart ute efter ett ligg. Ingenting annat. Lite svårt att beskriva, (tydligen) men hans sätt att fråga mig om jag var upptagen var uppenbar. Plus det där "du verkade trevlig".
Så jag är irriterad över att jag gör reklam för hundträning ute på vår gata och han tror att han kan slinka över en lördagskväll, för det var "de signaler jag sände ut".
Hunden råkade bara vara med.

Det fattade inte jag. Är generellt blind och döv för dylikt. Jag trodde verkligen han ville ha hjälp med hunden.

Fattade det likadant. Uppfattade det som: Vi har problem med hunden, eller ja - det är väl jag (som hundägare) som är problemet..
Sen kan man ju diskutera lämpligheten i att spontandyka upp kl 21 en lördagskväll med hunden i koppel och förvänta sig hjälp direkt. En annan människa kanske hade frågat nästa gång man möttes.
Uppfattade det så jag med.

Ja, jag med, blev jätteförvånad när jag fortsatte läsa!
Jag som inte brukar ha svårt att uttrycka mig i text. :)
Men det var framförallt tonfallet i "är du upptagen" och min fråga på vilket typ av "upptagen" han menade, så blev han snarast irriterad. Så jag ska erkänna att jag först inte heller fattade. Men hade han varit intresserad av hundträning, hade han väl fyllt i med "tänkte om du kunde klämma in mig och Fido nån kväll". Men istället blev han sur över mina "felaktiga signaler".
Så han hade inte tänkt träna hund den lördagskvällen for sure.

Men det var framförallt tonfallet i "är du upptagen" och min fråga på vilket typ av "upptagen" han menade, så blev han snarast irriterad.
Så om jag förstår rätt så tolkade du hans tonfall i andra mötet som att han menade mer än han sa i ord och att han tolkade ditt tonfall i det första mötet som att du ville mer än hundträning?

Men det var framförallt tonfallet i "är du upptagen" och min fråga på vilket typ av "upptagen" han menade, så blev han snarast irriterad. Så jag ska erkänna att jag först inte heller fattade. Men hade han varit intresserad av hundträning, hade han väl fyllt i med "tänkte om du kunde klämma in mig och Fido nån kväll". Men istället blev han sur över mina "felaktiga signaler".
Förutom att jag tror att du, som var med, är den som är bäst skickad att tolka situationen: Det där med "signaler" är för mig en bekräftelse på att du har rätt. Ordvalet. Jag kan tänka mig ett par situationer då "sända ut signaler" används ofta. Den ena är typ politiska eller andra beslut - "vilka signaler sänder vi ut med det här?", den andra är i en flirtsituation. Eller överhuvudtaget en situation mellan två personer där den ena eller båda känner attraktion. "Du bordet tänka på vilka signaler du sänder ut" låter klockrent som någon som uppfattar att han just fick nobben.

Sedan låter det fullständigt helcrazy att han tror att du raggat på honom när han är ute och går med familjen! Det låter snudd på creepy för mig - alltså att han uppfattar sig själv som så bedövande fantastisk att du föll som en fura redan i familjesituationen.

Hmmmm.... Fastän jag vanligtvis är misstänksam till tusen i såna lägen, uppfattade jag (fast jag var ju inte där...) att han ville få hjälp med sin hund. Annars hade han kanske inte tagit den med sig? Han kunde ju iochförsig ha ringt på vid en lämpligare tid, och utan hund för att ev planera en tid då du kunnat träffa hund och familj, men ändå. Somliga är ju så, kan ringa en kring midnatt för nåt random.

Han kanske hade druckit ett glas vin eller nåt och tappat omdömet? Kanske ber om ursäkt nästa gång ni ses? Man kan ju alltid hoppas.

Men - vad vet jag! Du kan ju ha uppfattat rätt. Läskigt isåfall!!

Hmmmm.... Fastän jag vanligtvis är misstänksam till tusen i såna lägen, uppfattade jag (fast jag var ju inte där...) att han ville få hjälp med sin hund. Annars hade han kanske inte tagit den med sig? Han kunde ju iochförsig ha ringt på vid en lämpligare tid, och utan hund för att ev planera en tid då du kunnat träffa hund och familj, men ändå. Somliga är ju så, kan ringa en kring midnatt för nåt random.

Han kanske hade druckit ett glas vin eller nåt och tappat omdömet? Kanske ber om ursäkt nästa gång ni ses? Man kan ju alltid hoppas.

Men - vad vet jag! Du kan ju ha uppfattat rätt. Läskigt isåfall!!
Om jag springer på en kille från min däckverkstad på stan, han säger "nu är det hög tid för dig att komma och byta däck, du får boka en tid", sedan kollar jag deras internetbokning och de har ingen tid förrän om två veckor - inte sjutton skulle jag anklaga honom för att sända fel signaler? Jag skulle använda ett helt annat ordval. "Signaler" är väldigt specifikt för vissa situationer.

Om jag springer på en kille från min däckverkstad på stan, han säger "nu är det hög tid för dig att komma och byta däck, du får boka en tid", sedan kollar jag deras internetbokning och de har ingen tid förrän om två veckor - inte sjutton skulle jag anklaga honom för att sända fel signaler? Jag skulle använda ett helt annat ordval. "Signaler" är väldigt specifikt för vissa situationer.
Absolut. Det är alldeles säkert så att han var där för att få sig ett knull rakt av. Om det var så TS upplevde det så var det förstås så.

Men rent hypotetiskt skulle det kunna vara något åt det här hållet...

Familjen är ute med sin hund. Träffar granne som är trevlig. De pratar om hundar och vikten av hundkurs. Grannen berättar att den gärna hjälper till och dessutom jobbar professionellt med hundar. Familjen blir glad. Vilken trevlig och hjälpsam människa! När han rastar hunden vid 20.30-tiden ringer han på för att få något tips kring hundens utfall och kanske boka in en träning längre fram. Det är i gränslandet mellan "supertrevlig granne" och "professionell hundtränare". Grannen ser att hen ser trött ut, ångrar lite att den ringde på men frågar om den är upptagen (underförstått "stör jag"?). Bemötandet blir inte så trevligt och han upplever en helt annan attityd än när de möttes ute. Säger att ts ska tänka på vilka signaler den sänder ut (signalen att vara hjälpsam och tillgänglig för råd/träning kring hund), känner sig skamsen och arg. Går därifrån.

Nu var det säkert inte alls så men i text är det inte helt omöjligt att göra den tolkningen.

Uppfattade det så jag med.
Jag med!

Dessutom är ju lösningen detsamma. Oj behöver ni hjälp med hunden, jag är upptagen, här är mitt kort, det går jättebra att boka på hemsidan, hej då! (Undrans om det är att jag är så clueless som gör att jag aldrig blivit stött på.) Han skulle bara låtsas som om det var precis det han var ute efter tror jag.

Absolut. Det är alldeles säkert så att han var där för att få sig ett knull rakt av. Om det var så TS upplevde det så var det förstås så.

Men rent hypotetiskt skulle det kunna vara något åt det här hållet...

Familjen är ute med sin hund. Träffar granne som är trevlig. De pratar om hundar och vikten av hundkurs. Grannen berättar att den gärna hjälper till och dessutom jobbar professionellt med hundar. Familjen blir glad. Vilken trevlig och hjälpsam människa! När han rastar hunden vid 20.30-tiden ringer han på för att få något tips kring hundens utfall och kanske boka in en träning längre fram. Det är i gränslandet mellan "supertrevlig granne" och "professionell hundtränare". Grannen ser att hen ser trött ut, ångrar lite att den ringde på men frågar om den är upptagen (underförstått "stör jag"?). Bemötandet blir inte så trevligt och han upplever en helt annan attityd än när de möttes ute. Säger att ts ska tänka på vilka signaler den sänder ut (signalen att vara hjälpsam och tillgänglig för råd/träning kring hund), känner sig skamsen och arg. Går därifrån.

Nu var det säkert inte alls så men i text är det inte helt omöjligt att göra den tolkningen.
Visst. Fast skillnaden är ju att @Blandrastik var där. Hon såg minspel och kroppsspråk, hörde tonfall. Det gjorde inte du.

Jo, det var ett underligt ord att använda i sammanhanget, OM han enbart ville få hjälp med sin hund. Hundtränar-signaler?

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 777
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 265
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 922
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 134
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar