Jag ska sluta att säga hej till folk!

Tycker du att det är normalt att "kvista förbi" någon man inte känner klockan nio en lördagskväll? Och dessutom förvänta sig att den personen har tid med en?

Ja dom flesta är ju vakna och uppe och har man hund brukar man ju ta en kvällskiss.

Att TS ens funderar på att prata med hans fru är bara patetiskt och osmakligt.
Det märks att TS spenderar den mesta tiden på hundklubben och inte ute bland folk... :angel:

Tycker du att det är normalt att "kvista förbi" någon man inte känner klockan nio en lördagskväll? Och dessutom förvänta sig att den personen har tid med en?
Halv nio tror jag bestämt.

Men det där är olika.
jag vet folk som utan betänkligheter ringer eller kommer förbi runt tio en lördagskväll. Medan jag själv knappast sklle ringa elelr knacka på alls en fredags- eller lördagskväll. jag förutsätter nog att de flsta är upptagna med vänner eller familj vid den tiden.

Men folk är väldigt väldigt olika och man slutar aldrig förvånas.
Jag blev uppringd mitt i natten en gång av en kvinna som inte hittade ett telefonnummer i katalogen.... Hon är en offentlig person och ingen "skummis". Men ringa vid midnatt en vanlig vardag kunde hon.

Sanningen att säga kan vi bara spekulera. Vad den ena anser normalt anser den andre vara väldigt underligt.

Jag uppfattar det som solklart att han stötte på ts och förstår hennes reaktion. Tror några här borde läsa texten igen.

Även om han inte skulle mena det som jag tolkar det som så är det väl aningen ohyfsat att komma till någon som man knappt känner sent en kväll och förvänta sig att han ska få hjälp där och då (och gratis?). Hon svarade ju ändå att hon kunde hjälpa till med hunden, men inte sent en lördagskväll.

Dock skulle jag inte pratat med frun. Han förstod nog att han läst situationen fel och gör antagligen inte om det.

Det är ju svårt att veta vad han verkligen menade men jag uppfattar det som att han passade på att knata förbi då han var ute med hunden och såg att det lös, kanske lite desperat eftersom hunden gör utfall. Och han undrar om TS är för upptagen för att kunna hjälpa till med hunden (någon gång i framtiden då) eftersom TS gav ett trevligt och seriöst intryck. Sedan kanske han blir paff av det korta och i mina ögon ganska otrevliga svaret som förutsatte att han var så ohyfsad att han ville ha hjälp precis där och då. Det är så jag skulle tolkat det. Vet inte varför han annars skulle hitta på att hunden har ett problem och säga att han själv är problemet om han ville ragga? Men människor är underliga och jag är ganska naiv ibland.

Hundtränare är @Blandrastik s jobb, ringer man på hemma hos "nya grannen bilmekaniker" en lördagkväll också efter att ha bytt några ord ute på gatan en gång, med bilen förväntansfullt parkerad på uppfarten? Hos revisorn med en back papper i famnen? Eller är det för att hon "bara" tränar hund som det skulle vara OK? Inget av fallen faller inom normalt hyfs för mig i alla fall...

Oavsett så läser jag också trådstarten som att han var ute efter ett ligg, faktiskt, jag får inte ihop det på något annat vis och vet inte riktigt hur det ser annorlunda ut för er som inte läser det så. Att säga ifrån verkar extra rimligt i och med det, men som sagt tycker jag det verkar helt rimligt att påpeka att man inte jobbar (gratis...) helt hoppsan-hejsan på en lördagkväll heller.

Som ett allmänt tips till TS också, jag undviker helt att prata om mig själv som tränare kring där jag bor. Det är ett snabbt sätt att förlora allt hopp om mänskligheten. ;)

På vilket vis då?

för att han trodde på henne när hon sa att hon gärna hjälpte dem? För att han kvistade förbi när han ändå var ute med hunden?

Vi tolkar det olika uppenbarligen.
Jag tycker det är gränslöst att kvista förbi någon man inte känner klockan 21 en lördag och förvänta sig hjälp och sen sura och klä på sig offerkofta och anse att TS sänder ut fel signaler.
Jag tycker han solklart stöter på TS

Alltså han var helt klart ute efter ett ligg. Ingenting annat. Lite svårt att beskriva, (tydligen) men hans sätt att fråga mig om jag var upptagen var uppenbar. Plus det där "du verkade trevlig".
Så jag är irriterad över att jag gör reklam för hundträning ute på vår gata och han tror att han kan slinka över en lördagskväll, för det var "de signaler jag sände ut".
Hunden råkade bara vara med.

Hundtränare är @Blandrastik s jobb, ringer man på hemma hos "nya grannen bilmekaniker" en lördagkväll också efter att ha bytt några ord ute på gatan en gång, med bilen förväntansfullt parkerad på uppfarten? Hos revisorn med en back papper i famnen? Eller är det för att hon "bara" tränar hund som det skulle vara OK? Inget av fallen faller inom normalt hyfs för mig i alla fall...

Oavsett så läser jag också trådstarten som att han var ute efter ett ligg, faktiskt, jag får inte ihop det på något annat vis och vet inte riktigt hur det ser annorlunda ut för er som inte läser det så. Att säga ifrån verkar extra rimligt i och med det, men som sagt tycker jag det verkar helt rimligt att påpeka att man inte jobbar (gratis...) helt hoppsan-hejsan på en lördagkväll heller.

Som ett allmänt tips till TS också, jag undviker helt att prata om mig själv som tränare kring där jag bor. Det är ett snabbt sätt att förlora allt hopp om mänskligheten. ;)
Du har så rätt så! :)

Alltså han var helt klart ute efter ett ligg. Ingenting annat. Lite svårt att beskriva, (tydligen) men hans sätt att fråga mig om jag var upptagen var uppenbar. Plus det där "du verkade trevlig".
Så jag är irriterad över att jag gör reklam för hundträning ute på vår gata och han tror att han kan slinka över en lördagskväll, för det var "de signaler jag sände ut".
Helt otroligt. :wtf:

För vissa är det solklara signaler att du är kvinna och inte har en man med dig (eller, fel ordning såklart, en man som har dig med sig ska det förstås vara). Det räcker, du är ju uppenbarligen inte paxad.

Ryck på axlarna och släpp det. Vad han än är för as är det bättre att hålla honom på avstånd än att dras djupare in i någon konflikt genom att prata med frun eller liknande. Folk är folk...

Vad pinsam du är, du kunde ju bara sagt att självklart kan jag hjälpa er, men just nu är jag upptagen, imorgon vid xx?!

Jag hade också blivit irriterad om någon erbjuder hjälp och sen svarar så otrevligt när man lite stressat kommer förbi med en hund som börjat göra utfall och man blir orolig för eventuella barn i familjen? (Rent hypotetiskt)
Han vill som sagt var inte ha hjälp med någon hund...

:rofl: Ja herregud

Folk är ta mig f*n inte kloka.

Tänkte ha få en snabbis på diskbänken :eek:
när frun trodde han va ute med hunden :wtf:

För vissa är det solklara signaler att du är kvinna och inte har en man med dig (eller, fel ordning såklart, en man som har dig med sig ska det förstås vara). Det räcker, du är ju uppenbarligen inte paxad.

Ryck på axlarna och släpp det. Vad han än är för as är det bättre att hålla honom på avstånd än att dras djupare in i någon konflikt genom att prata med frun eller liknande. Folk är folk...
Nä, du har rätt. Jag ska inte dra in nån fru. Blev nog mest irriterad på mig själv. Jag trodde jag var "trevlig" och just inget annat. Och han tar sig friheten att försöka stövla in här en lördagskväll. Jag ångrar att jag inte "sände ut lite mer korrekta signaler där och då".

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 777
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 265
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 922
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 134
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar