Jag ska sluta att säga hej till folk!

Förutom att jag tror att du, som var med, är den som är bäst skickad att tolka situationen: Det där med "signaler" är för mig en bekräftelse på att du har rätt. Ordvalet. Jag kan tänka mig ett par situationer då "sända ut signaler" används ofta. Den ena är typ politiska eller andra beslut - "vilka signaler sänder vi ut med det här?", den andra är i en flirtsituation. Eller överhuvudtaget en situation mellan två personer där den ena eller båda känner attraktion. "Du bordet tänka på vilka signaler du sänder ut" låter klockrent som någon som uppfattar att han just fick nobben.

Sedan låter det fullständigt helcrazy att han tror att du raggat på honom när han är ute och går med familjen! Det låter snudd på creepy för mig - alltså att han uppfattar sig själv som så bedövande fantastisk att du föll som en fura redan i familjesituationen.
Ja man undrar ju över det där med att TS träffar HELA familjen och därmed a) sänder ut signaler att hon vill ligga med alla dom eller b) lyckas sända signaler till enbart honom.

Jo, det var ett underligt ord att använda i sammanhanget, OM han enbart ville få hjälp med sin hund. Hundtränar-signaler?
Man kan vända på det och tänka vilket ord skulle man själv valt om en granne man träffat då var entusiastisk över familjens hundvalp och gärna ville hjälpa till om det blev problem och som sedan har en helt annan ton och antyder att man är där för att köpa (?) sex när man ringer på och hövligt frågar om hjälp med hunden. Jag kommer inte så här på rak arm på ett bättre ord än signaler.

Senast ändrad:
Ja man undrar ju över det där med att TS träffar HELA familjen och därmed a) sänder ut signaler att hon vill ligga med alla dom eller b) lyckas sända signaler till enbart honom.
Ja historien låter underlig utifrån TS tolkning, mannen måste ju vara mer eller mindre imbecill i så fall.

@Blandrastik - finns det något utrymme för att du kan ha missförstått situationen? Ju mer jag tänker på det här, desto märkligare låter det:

Sedan låter det fullständigt helcrazy att han tror att du raggat på honom när han är ute och går med familjen! Det låter snudd på creepy för mig - alltså att han uppfattar sig själv som så bedövande fantastisk att du föll som en fura redan i familjesituationen.

@Blandrastik - finns det något utrymme för att du kan ha missförstått situationen? Ju mer jag tänker på det här, desto märkligare låter det:

Det gör det nog, speciellt när så många här, inte alls uppfattade situationen som jag gjorde. Men varför svarade han inte på min fråga "vilken typ av upptagen" han menade, han tyckte helt klart frågan var besvärande.
Det är väl bara att säga "jag skulle vilja boka en tid", eller e-posta hade varit mer logiskt.
Eller om det hade hänt nåt akut med hunden, att den hade tuggat på en unge, men han kunde knappt säga vad han vill ha hjälp med. Eller som han uttryckte det "det är jag som behöver hjälp".
Nope, han var inte ute efter någon hundhjälp.

Man kan vända på det och tänka vilket ord skulle man själv valt om en granne man träffat då var entusiastisk över familjens hundvalp och gärna ville hjälpa till om det blev problem och som sedan har en helt annan ton och antyder att man är där för att köpa (?) sex när man ringer på och hövligt frågar om hjälp med hunden. Jag kommer inte så här på rak arm på ett bättre ord än signaler.
Fast hade inte "hövligt frågat om hjälp med hunden", varit mer i stil att via hemsid/SMS frågat efter en tid?

"Det är jag som behöver hjälp" skulle man ju kunna tolka som insiktsfullt. Alltså att det inte är hunden det är fel på, problemet sitter i andra ändan av snöret.

Men om han tyckte din fråga var besvärande, tillsammans med "-Du borde tänka på vad du skickar för signaler till folk!" samt din känsla av hans sinnesstämning - det talar inte till hans fördel för mig. Om man blir sur på att bli avsnäst av en hundtränare låter det så långsökt att fräsa något om just signaler.

Det gör det nog, speciellt när så många här, inte alls uppfattade situationen som jag gjorde. Men varför svarade han inte på min fråga "vilken typ av upptagen" han menade, han tyckte helt klart frågan var besvärande.
Det är väl bara att säga "jag skulle vilja boka en tid", eller e-posta hade varit mer logiskt.
Eller om det hade hänt nåt akut med hunden, att den hade tuggat på en unge, men han kunde knappt säga vad han vill ha hjälp med. Eller som han uttryckte det "det är jag som behöver hjälp".

Du måste ju fatta att han tänkte (som man gör) att han undra om hjälp av dig som privatperson och god granne och inte att han skulle behöva betala för sig.
Gör man sån pinsam "reklam" för sig tänker man ju spontant att "Perfekt, då kan jag få hjälp av min granne lite snabbt".

Ungefär som att jag har frågat min granne som är elektriker om han ville hjälpa mig att byta min lampsockel eller vad det kallas. Vi har pratat om hans firma flera ggr men inte kom det en faktura för det liksom, god grannsämja kallas det.

Du måste ju fatta att han tänkte (som man gör) att han undra om hjälp av dig som privatperson och god granne och inte att han skulle behöva betala för sig.
Gör man sån pinsam "reklam" för sig tänker man ju spontant att "Perfekt, då kan jag få hjälp av min granne".

Varför skulle inte en granne behöva betala? Jag har bott granne med en frisör, det betydde verkligen inte att hennes tjänster var gratis. Ja hon gjorde "reklam" för sig, ändå var inga frisörbesök gratis (:eek::eek::eek:).

Du verkar vara osedvanligt grinig i denna tråd.

Kanske han blev paff av din fråga om upptagen. För honom var det kanske självklart att det var en fråga lik "stör jag?" och du tolkade det som "är du singel? ska vi knulla?"
Är man nybörjare med hundar och får problem, så är det inte alls konstigt att man tar kontakt med en granne som har erbjudit sig att hjälpa. Tycker inte det att klockan är runt 21 spelar så stor roll där. Kanske frun eller barnen var hemma i panik och tvingade mannen att göra någonting NU. Det där vet vi inte...men för mig låter det som ett möjligt scenario.

Om jag skulle få el-problem en lördag kväll så skulle jag utan tvekan ringa till min granne som är elektriker - i synnerhet om jag ser att det lyser hemma hos honom. I vanliga, mindre akuta, händelser brukar jag kontakta honom under arbetstid.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 777
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 265
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 922
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 134
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar