Jag ska sluta att säga hej till folk!

Alltså speaking about this.

En karl på mitt jobb klagade till min SAMBO att jag hade satt killarna (han pratade nog om sig själv) på jobbet i en FRIENDZONE för att jag var så trevlig och glad, men upptagen. Jag har behandlat båda könen likadant, men tydligen så är det problematiskt.

Den där jävla friendzone. :meh:
För innan man tydligt markerat att det blir minsann ingenting (förslagsvis genom att välja att para sig med en annan hanne :banghead:) så är det ju utgångspunkten att jodå, det är öppet läge! :up:

Alltså speaking about this.

En karl på mitt jobb klagade till min SAMBO att jag hade satt killarna (han pratade nog om sig själv) på jobbet i en FRIENDZONE för att jag var så trevlig och glad, men upptagen. Jag har behandlat båda könen likadant, men tydligen så är det problematiskt.
Vilka underbara kollegor du har ;)

Att säga hej och vara trevlig kan få oanade konsekvenser.

Har ett exempel även jag.

Satt på ett flygplan tidigare i år, kände mig uttråkad och inledde en konversation med människorna jag satt bredvid (män) eftersom jag var lite intresserad av något de precis pratat om sinsemellan. Kanske 15-20 min in i samtalet försöker mannen närmast mig utan förvarning att kyssa mig och föreslår att vi ska gå in på flygplanstoaletten och ha sex. Det blev lite tjat också. Hade jag vetat att det skulle leda dit hade jag nog inte sagt hej, särskilt inte med tanke på att det var ca en timme kvar av resan.

Ordet är det minsta bekymret, tycker nog jag. Det är värre att du inte kan vara "glad och trevlig" utan att det ger män rätt till dig, OM det inte vore för att du redan var upptagen. Och det mest bedrövliga är att den där karln klagar till din SAMBO som om du var nån jävla vara.

Ja, det var så självklart för mig att det är bedrövligt att jag inte ens tänkte på att skriva det. :rage:

Två sidor av samma mynt? Dvs att du signalerar ointresse för att de inte ska visa intresse. Det förutsätter ju att du förväntar att de kan visa intresse. och därför bemöter du dem så.
Hur tänker du ang homosexuella kvinnor? Sträcker sig ditt ointresse dit också. Tänker du på det?
Jag märker ju som sagt inget intresse från män, men har med jämna mellanrum blivit rätt rejält - och ovälkommet - flörtad med av kvinnor. Och jag är verkligen nix, zero, noll intresserad av kvinnor.

Många nya tankar här.....

Helt obrydd, dels föredrar jag att kvinnor flirtar med mig framför de flesta män, dels har jag inte upplevt att kvinnor har svårt att ta ett nej. Det förekommer säkert, men oavsett miljö (inklusive klubb för flator) har de kvinnor jag nobbat kunnat ta ett nej utan problem och utan att det varit en stor grej. Mer "Nähä" och så har vi fortsatt prata eller bara vandrat vidare. Jag har aldrig behövt utveckla mitt ointresse in absurdum för en kvinna medan män oftare (enligt min erfarenhet) verkar se det som utmaning/något som ska motiveras/ett diskussionsämne.

Att säga hej och vara trevlig kan få oanade konsekvenser.

Har ett exempel även jag.
Fullständigt bedrövligt. En rak höger?

Jag var på en jobbresa med en manlig kollega, några timmar i bil och sen övernattning på hotell. Han var övertygad om att vi skulle ha sex, vilket jag läste mellan raderna på hans telefonsamtal med andra manliga kollegor på vägen. Jag hade aldrig antytt minsta intresse. Noll, zip, nada. Han tyckte att vi skulle gå till baren först, innan vi gick upp till våra rum. Det var snudd på dregel i mungipan så laddad var han. Döm om hans förvåning när jag sa gonatt utanför min dörr sen. :grin:

Fullständigt bedrövligt. En rak höger?

Jag var på en jobbresa med en manlig kollega, några timmar i bil och sen övernattning på hotell. Han var övertygad om att vi skulle ha sex, vilket jag läste mellan raderna på hans telefonsamtal med andra manliga kollegor på vägen. Jag hade aldrig antytt minsta intresse. Noll, zip, nada. Han tyckte att vi skulle gå till baren först, innan vi gick upp till våra rum. Det var snudd på dregel i mungipan så laddad var han. Döm om hans förvåning när jag sa gonatt utanför min dörr sen. :grin:
Han lät sina kollegor få veta det när du satt bredvid i bilen? Vilket praktexemplar. :up:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV