R
Raderad medlem 6459
Snacka om att du ställer helt rätt frågor .Varför bjuder man in en bekant/kompis/granne att kolla på ens lägenhet kl 02 på natten? Varför servera kaffe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snacka om att du ställer helt rätt frågor .Varför bjuder man in en bekant/kompis/granne att kolla på ens lägenhet kl 02 på natten? Varför servera kaffe?
Varför bjuder man in en bekant/kompis/granne att kolla på ens lägenhet kl 02 på natten? Varför servera kaffe?
Nej nej för att hon är en DÅLIG tjej som FÖRTJÄNAR det hon får.För att det är trevligt med folk ibland?
Du får ta ansvar för det du skriver. Vad exakt menar du med frågorna?Hej o hå så lustig man kan göra sig på min bekostnad
Jag håller med helt och hållet Fast den saknar en haiku av poesiludret
Alltså. Jag är ingen jävla maskin.
Ikväll är jag på limerick-humör.
En slutsats från forumet Hund:
Tro ej grannen kan bli en ny kund
För hos Blandrastik
han blev till freak
Som kom dit för en herdestund
Vet inte?
jag tycker att jag är rätt tolerant mot människor. Det finns rätt gräsliga kvinnor och det finns riktigt gräsliga män. Många gånger retar jag mig mer på de gräsliga kvinnorna för de är i mina ögon de gränslösaste.
kvinnor som har kraftiga åsikter om hur jag ska vara som kvinna, som mamma, som arbetskamrat. De kliver oombedda in i mitt privatliv med åsikter och antaganden. Det är kvinnor som haft åsikter om hur jag ska leva och bete mig - inte män.
Det finns också en sort kvinnlig sammanhållning - "vi kvinnor" - som jag inte delar eller känner mig delaktig i. Kanske får jag inte min beskärda del av gränslösa män eftersom de inte riktigt räknar in mig i kategorin "kvinnor"? Jag får emellanåt kommentarer av kvinnor om att jag är kvinnlig just den dagen. Dvs att just den dagen är jag stylad så att jag är som en kvinna. Dvs normalfallet är att jag inte är kvinnlig.
Ett exempel är väl tråden om man ska låta bli gifta män av solidaritet med hustrun. Alltså solidaritet med en helt okänd kvinna. Jag är inte mer eller mindre solidarisk med en okänd kvinna än med en okänd man.
Det verkar som om kvinnor har mer av "väninnegäng" "juntor" än män har med "killgäng", "grabbar"?
Man är väl sällan den mest lämpade att bedöma sig själv. Så vad vet jag.
Jag står vid sidan av och betraktar storögt fenomen jag inte ser runt mig själv.
Löööv! Den sparar jag!Alltså. Jag är ingen jävla maskin.
Ikväll är jag på limerick-humör.
En slutsats från forumet Hund:
Tro ej grannen kan bli en ny kund
För hos Blandrastik
han blev till freak
Som kom dit för en herdestund
Och tydligen måste det påpekas att jag anser att det finns gräsliga människor. Inte bara män.Jovisst, det finns förskräckliga kvinnor. Visst. Och tydligen måste det påpekas när man uttalar sig negativt om män. Till och med när man uttalar sig negativt om män i en diskussion som handlar om en man som betett sig gränslöst mot en kvinna. Det är helt fantastiskt så smärtsamt det verkar vara för många att kritisera män. När diskussionen handlar om en man. Och han är ju inte här, det är ju inte som att vi alla kastar sten på honom. Det är en diskussion. Inget mer.
Kanske är det helt enkelt så att jag inte lika starkt delar upp de gräsliga i kön?
Jag upplever att det finns en ganska stor förlåtelse för de gräsliga kvinnorna - bland kvinnor.
Vet inte?
Nog verkar könet vara väldigt viktigt för dig ändå?
Vet inte?
självklart är kön en viktig faktor i samhällslivet, och jag betraktar mig som feniminist. Men på individnivå vill jag tro att jag är mer känslig för personliga egenskaper än för kön?
Ingen lever opåverkad av omgivningen men jag känner mig lite främmande för tanken att jag skulle bedöma personers tillkortakommanden utifrån kön.
Jo, dt ser väl lite märkligt ut i text.....Men du verkar ju sortera - i den här och liknande diskussioner - just på kön? När du till och med gör just det direkt efter ditt påstående om att du inte gör det, ser du det inte? Jag försöker inte vara dryg nu, det är en uppriktig fråga, ser det inte märkligt ut för dig att du skriver att du inte tänker på könet följt av (dubbel) kritik mot kvinnor?
Fattar du inte det? Du ska bara gå runt och vara kåt, glad och tacksam över att de visar intresse för dig!Men altså hur ska man egentligen bete sig mot karlar? Om man ler och är normaltrevlig så är man sugen på sex och är man tvär så är man en bitterfitta (och vill säkert ha sex då med för alla vet ju att kvinnor alltid blir glada av sex )
Beter man sig olika mot kvinnor och män? Måste man det?Men altså hur ska man egentligen bete sig mot karlar? Om man ler och är normaltrevlig så är man sugen på sex och är man tvär så är man en bitterfitta (och vill säkert ha sex då med för alla vet ju att kvinnor alltid blir glada av sex )
1. För att vi hade följts åt på hemvägen och han var nyfiken på att se lägenheten.Varför bjuder man in en bekant/kompis/granne att kolla på ens lägenhet kl 02 på natten? Varför servera kaffe?
Men jag ville INGET ALLS mer än att han skulle få se lägenheten. Vi var grannar/bekanta. Jag var hans ex allra närmaste o bästa vän.Historien ovan fick mig att tänka på ett annan från forumet där det var det omvända förhållandet som kritiserades, alltså att MÄN inte tar initiativ, och rådet som gavs fastnade (antagligen för att jag gillade det) och jag tror flera av er också kommer ihåg det:
- Sätt dig i hans knä och dra av dig tröjan så förstår han lättare
Tydligen.....Nej nej för att hon är en DÅLIG tjej som FÖRTJÄNAR det hon får.