Apropå gränslösa män så har jag en sådan historia själv. En kompis sedan 10-tal år bryter upp med sin sambo. Sambon har jag också lärt känna under åren, dock mer som "bekant" än nära vän. Det slumpar sig så att jag och exet bosätter oss i trappuppgångarna bredvid varandra. Min kompis och hennes ex hade ingen uppslitande separation och fortsatte vara vänner.
Vi var ute en del på krogen och någon gång råkade vi stöta på exet och en gång gick han och jag hem sista biten tillsammans.
- Vilken våning bor du på? Frågade han
- Jag bor ju uppe i vindsvåningen, jättemysig liten lägenhet! Svarar jag
- Vore kul att se den någon gång.. Säger han
- Häng med upp nu då! Säger jag
Han följer med upp, ser sig omkring och sen slår han sig ner o ber om kaffe. Eftersom det var mitt i natten (kl 02) så tycker jag han är lite "fräck", men han får lite kaffe. Jag hade tidigare talat om att jag skulle upp senast 9 för att jag skulle iväg på en tävling dagen efter.
När han druckit kaffet och vi pratat lite så reser han sig upp, står mittemot mig i vardagsrummet och plötsligt out-of-nowhere så lutar han sig fram och ger mig en puss-försök till kyss mitt på munnen.
Jag blir HELT ställd o bara står där och gapar i stort sett....
- Nej, det är nog bäst jag går nu, innan det händer något mer, säger han.
- .....ööö..... Jaaa, säger jag.
Herregud, vad TROR män! Jag kände INGEN, zip, zero attraktion till honom. Jag såg oss som bekanta/kompisar. INGET mer.
Vad som "mer" skulle ha hänt har jag funderat på - fanns INGET alls som skulle ha hänt mellan oss. Jag var inte intresserad eller attraherad. Alls.