Jag ska sluta att säga hej till folk!

Jag tror tyvärr (eller tyvärr för TS) att det kommer komma en fortsättning. Kan aldrig tänka mig att denna man plötsligt skulle låtsas som att det regnar och bete sig som en människa som har gränser. Det lär väl droppa in något sms redan till helgen. Kanske till och med en invit om att de ska göra det i närmsta buske när de möts med hundarna under en morgonpromenad i höstrusket. :yuck:
Njaaa, jag har blockat hans nummer på mobilen och morgonpromenaden går i en skog där jag typ aldrig mött nån, jag går nästan aldrig i kvarteret med hunden, vårt första möte var verkligen ett undantagsfall. Skulle han dyka upp igen "får han skylla sig på själven". :)

får han skylla sig på själven Ah hm mm AHA!
Med tanke på den här individens självbild så blir det nog så bra så att skylla alltihop på själven.

Ingen aning. Tror säkert att de fanns. Nånstans under en sten?
Men har inte märkt gränslösa och otrevliga inviter av det slag som rapporterats i tråden. De är för mig okända.
Därav frågan om generationsskillnader.
Kan det vara så att man numera är mer direkt än förr?

Jag är gammal och män i min ålder beter sig inte sådär. Somliga kan komma med plumpa höhö-skämt. Men inte inviter på det där ogenerade sättet. Ingen gång.
Du är uppskattningsvis högst sex år äldre än jag, så det tycks handla om en väldigt snabb historisk utveckling i så fall.

Men jag kommer i kontakt med gränslösa män, oftast i min egen ålder eller äldre.

Eller att du är rätt tolerant mot vad jag ser som gräsliga män? Jag tycker att vi har anat spår av en sådan skillnad mellan oss här på buke.
Vet inte?

jag tycker att jag är rätt tolerant mot människor. Det finns rätt gräsliga kvinnor och det finns riktigt gräsliga män. Många gånger retar jag mig mer på de gräsliga kvinnorna för de är i mina ögon de gränslösaste.

kvinnor som har kraftiga åsikter om hur jag ska vara som kvinna, som mamma, som arbetskamrat. De kliver oombedda in i mitt privatliv med åsikter och antaganden. Det är kvinnor som haft åsikter om hur jag ska leva och bete mig - inte män.

Det finns också en sort kvinnlig sammanhållning - "vi kvinnor" - som jag inte delar eller känner mig delaktig i. Kanske får jag inte min beskärda del av gränslösa män eftersom de inte riktigt räknar in mig i kategorin "kvinnor"? Jag får emellanåt kommentarer av kvinnor om att jag är kvinnlig just den dagen. Dvs att just den dagen är jag stylad så att jag är som en kvinna. Dvs normalfallet är att jag inte är kvinnlig.

Ett exempel är väl tråden om man ska låta bli gifta män av solidaritet med hustrun. Alltså solidaritet med en helt okänd kvinna. Jag är inte mer eller mindre solidarisk med en okänd kvinna än med en okänd man.

Det verkar som om kvinnor har mer av "väninnegäng" "juntor" än män har med "killgäng", "grabbar"?

Man är väl sällan den mest lämpade att bedöma sig själv. Så vad vet jag.
Jag står vid sidan av och betraktar storögt fenomen jag inte ser runt mig själv.

Den här tråden påminde mig om det här.
jKFeTUth.jpg

Har läst och känt igen.
Apropå gränslösa män så har jag en sådan historia själv. En kompis sedan 10-tal år bryter upp med sin sambo. Sambon har jag också lärt känna under åren, dock mer som "bekant" än nära vän. Det slumpar sig så att jag och exet bosätter oss i trappuppgångarna bredvid varandra. Min kompis och hennes ex hade ingen uppslitande separation och fortsatte vara vänner.
Vi var ute en del på krogen och någon gång råkade vi stöta på exet och en gång gick han och jag hem sista biten tillsammans.
- Vilken våning bor du på? Frågade han
- Jag bor ju uppe i vindsvåningen, jättemysig liten lägenhet! Svarar jag
- Vore kul att se den någon gång.. Säger han
- Häng med upp nu då! Säger jag
Han följer med upp, ser sig omkring och sen slår han sig ner o ber om kaffe. Eftersom det var mitt i natten (kl 02) så tycker jag han är lite "fräck", men han får lite kaffe. Jag hade tidigare talat om att jag skulle upp senast 9 för att jag skulle iväg på en tävling dagen efter.
När han druckit kaffet och vi pratat lite så reser han sig upp, står mittemot mig i vardagsrummet och plötsligt out-of-nowhere så lutar han sig fram och ger mig en puss-försök till kyss mitt på munnen. :crazy:
Jag blir HELT ställd o bara står där och gapar i stort sett....
- Nej, det är nog bäst jag går nu, innan det händer något mer, säger han.
- .....ööö..... Jaaa, säger jag.

Herregud, vad TROR män! Jag kände INGEN, zip, zero attraktion till honom. Jag såg oss som bekanta/kompisar. INGET mer.
Vad som "mer" skulle ha hänt har jag funderat på - fanns INGET alls som skulle ha hänt mellan oss. Jag var inte intresserad eller attraherad. Alls.

Vet inte?

jag tycker att jag är rätt tolerant mot människor. Det finns rätt gräsliga kvinnor och det finns riktigt gräsliga män. Många gånger retar jag mig mer på de gräsliga kvinnorna för de är i mina ögon de gränslösaste.

kvinnor som har kraftiga åsikter om hur jag ska vara som kvinna, som mamma, som arbetskamrat. De kliver oombedda in i mitt privatliv med åsikter och antaganden. Det är kvinnor som haft åsikter om hur jag ska leva och bete mig - inte män.

Det finns också en sort kvinnlig sammanhållning - "vi kvinnor" - som jag inte delar eller känner mig delaktig i. Kanske får jag inte min beskärda del av gränslösa män eftersom de inte riktigt räknar in mig i kategorin "kvinnor"? Jag får emellanåt kommentarer av kvinnor om att jag är kvinnlig just den dagen. Dvs att just den dagen är jag stylad så att jag är som en kvinna. Dvs normalfallet är att jag inte är kvinnlig.

Ett exempel är väl tråden om man ska låta bli gifta män av solidaritet med hustrun. Alltså solidaritet med en helt okänd kvinna. Jag är inte mer eller mindre solidarisk med en okänd kvinna än med en okänd man.

Det verkar som om kvinnor har mer av "väninnegäng" "juntor" än män har med "killgäng", "grabbar"?

Man är väl sällan den mest lämpade att bedöma sig själv. Så vad vet jag.
Jag står vid sidan av och betraktar storögt fenomen jag inte ser runt mig själv.
Jovisst, det finns förskräckliga kvinnor. Visst. Och tydligen måste det påpekas när man uttalar sig negativt om män. Till och med när man uttalar sig negativt om män i en diskussion som handlar om en man som betett sig gränslöst mot en kvinna. Det är helt fantastiskt så smärtsamt det verkar vara för många att kritisera män. När diskussionen handlar om en man. Och han är ju inte här, det är ju inte som att vi alla kastar sten på honom. Det är en diskussion. Inget mer.

Apropå gränslösa män så har jag en sådan historia själv. En kompis sedan 10-tal år bryter upp med sin sambo. Sambon har jag också lärt känna under åren, dock mer som "bekant" än nära vän. Det slumpar sig så att jag och exet bosätter oss i trappuppgångarna bredvid varandra. Min kompis och hennes ex hade ingen uppslitande separation och fortsatte vara vänner.
Vi var ute en del på krogen och någon gång råkade vi stöta på exet och en gång gick han och jag hem sista biten tillsammans.
- Vilken våning bor du på? Frågade han
- Jag bor ju uppe i vindsvåningen, jättemysig liten lägenhet! Svarar jag
- Vore kul att se den någon gång.. Säger han
- Häng med upp nu då! Säger jag
Han följer med upp, ser sig omkring och sen slår han sig ner o ber om kaffe. Eftersom det var mitt i natten (kl 02) så tycker jag han är lite "fräck", men han får lite kaffe. Jag hade tidigare talat om att jag skulle upp senast 9 för att jag skulle iväg på en tävling dagen efter.
När han druckit kaffet och vi pratat lite så reser han sig upp, står mittemot mig i vardagsrummet och plötsligt out-of-nowhere så lutar han sig fram och ger mig en puss-försök till kyss mitt på munnen. :crazy:
Jag blir HELT ställd o bara står där och gapar i stort sett....
- Nej, det är nog bäst jag går nu, innan det händer något mer, säger han.
- .....ööö..... Jaaa, säger jag.

Herregud, vad TROR män! Jag kände INGEN, zip, zero attraktion till honom. Jag såg oss som bekanta/kompisar. INGET mer.
Vad som "mer" skulle ha hänt har jag funderat på - fanns INGET alls som skulle ha hänt mellan oss. Jag var inte intresserad eller attraherad. Alls.
Historien ovan fick mig att tänka på ett annan från forumet där det var det omvända förhållandet som kritiserades, alltså att MÄN inte tar initiativ, och rådet som gavs fastnade (antagligen för att jag gillade det) och jag tror flera av er också kommer ihåg det:
- Sätt dig i hans knä och dra av dig tröjan så förstår han lättare :)

Historien ovan fick mig att tänka på ett annan från forumet där det var det omvända förhållandet som kritiserades, alltså att MÄN inte tar initiativ, och rådet som gavs fastnade (antagligen för att jag gillade det) och jag tror flera av er också kommer ihåg det:
Varför bjuder man in en bekant/kompis/granne att kolla på ens lägenhet kl 02 på natten? Varför servera kaffe?

Men VARFÖR måste den här tråden (också) vinklas till att handla om hur synd det är om stackars män som är offer för .... (infoga valfri omständighet). Kan inte denna tråd få handla om sitt ämne, den här specifika rövhatten?

Det var förhoppningsvis ett skämt. Om inte så kan man nog riskera en anmälan för sexuellt ofredande.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar