Jag ska sluta att säga hej till folk!

Hej o hå så lustig man kan göra sig på min bekostnad. Jag bjuder inte in folk kl 02 om jag skall vara pigg kl 09, oavsett kön eller sexuell läggning, förutom när jag var ung o trodde mig vara odödlig.
Och jag var ganska ung och trodde mig kanske vara ganska "odödlig"... Alltså i betydelsen att jag lätt kunde klara mig en natt på 6 timmars sömn.

Eller menar du att jag borde ha varit "rädd om mig" och misstänkt att han kanske skulle mörda mig eller våldta mig? En kille jag känt som mitt ex pojkvän i över 10 år... En man som i mina ögon var lite av en toffel i sin relation, oerhört snäll och "tam" figur. Inte ens då kan man alltså bjuda in någon utan att riskera döden....?

Beter man sig olika mot kvinnor och män? Måste man det?
Ärlig fråga.
Att man gör det är nog rätt självklart, om man läser lite sociologi så kan man nog dra den slutsatsen. Omedvetet eller medvetet.
Måste - tja, det beror nog på vem man frågar. Här i tråden verkar i alla fall mitt beteende att bjuda upp en bekant man på natten till min lägenhet vara ett tveksamt beteende enligt någon. Fast det kanske hade varit lika tveksamt att bjuda upp en kvinna enligt vallhund. Varför det är så konstigt att bjuda upp någon förstår jag dock inte riktigt.

Och jag var ganska ung och trodde mig kanske vara ganska "odödlig"... Alltså i betydelsen att jag lätt kunde klara mig en natt på 6 timmars sömn.

Eller menar du att jag borde ha varit "rädd om mig" och misstänkt att han kanske skulle mörda mig eller våldta mig? En kille jag känt som mitt ex pojkvän i över 10 år... En man som i mina ögon var lite av en toffel i sin relation, oerhört snäll och "tam" figur. Inte ens då kan man alltså bjuda in någon utan att riskera döden....?

Fast jag kanske är en sån som betraktar mig odödlig även nu som 47åring. Jag är uppe alldeles för sent alldeles för ofta och får för lite sömn...... ;)

Jag gör.
Jag är betydligt öppnare och varmare mot nya kvinnliga bekantskaper än manliga, just för att jag inte vill signalera intresse. Män jag känner väl eller män som inte har kvinnor som sexuell preferens är jag bekvämare med.
Intressant. Du tänker alltså på vilket kön de har.

Får tänka några varv till.

Intressant. Du tänker alltså på vilket kön de har.

Får tänka några varv till.

Ja, vid initial kontakt. Det är ju det första man generellt noterar vid ett möte, oavsiktligt. Det är irrelevant i många sammanhang, men eftersom mönster och normer ofta är könsbundet är det svårt att bortse från hos vuxna. Tänker och tänker, men det är klart jag noterar det i huvudet. Och det avspeglar sig i mitt uppförande. Tror det är svårt att undvika.

Ja, vid initial kontakt. Det är ju det första man generellt noterar vid ett möte, oavsiktligt. Det är irrelevant i många sammanhang, men eftersom mönster och normer ofta är könsbundet är det svårt att bortse från hos vuxna. Tänker och tänker, men det är klart jag noterar det i huvudet. Och det avspeglar sig i mitt uppförande. Tror det är svårt att undvika.
Återigen. Det känns totalt främmande. Jag tänker seriöst ALDRIG på att en ny manlig bekantskap skulle vara intresserad. Det är nog tio år sedan någon (en) man visade det minsta märkbart intresse på något sätt. Och jag möter ju män hela dagarna.

Måste verkligen försöka analysera hur jag möter folk. Känns osannolikt att jag skulle vara så annorlunda än andra människor.
Hej självkännedom....

Återigen. Det känns totalt främmande. Jag tänker seriöst ALDRIG på att en ny manlig bekantskap skulle vara intresserad. Det är nog tio år sedan någon (en) man visade det minsta märkbart intresse på något sätt. Och jag möter ju män hela dagarna.

Måste verkligen försöka analysera hur jag möter folk. Känns osannolikt att jag skulle vara så annorlunda än andra människor.
Hej självkännedom....

Jag tänker inte att de är intresserade. Jag är snarare tydlig med mitt eget ointresse.

Jag tänker inte att de är intresserade. Jag är snarare tydlig med mitt eget ointresse.
Två sidor av samma mynt? Dvs att du signalerar ointresse för att de inte ska visa intresse. Det förutsätter ju att du förväntar att de kan visa intresse. och därför bemöter du dem så.
Hur tänker du ang homosexuella kvinnor? Sträcker sig ditt ointresse dit också. Tänker du på det?
Jag märker ju som sagt inget intresse från män, men har med jämna mellanrum blivit rätt rejält - och ovälkommet - flörtad med av kvinnor. Och jag är verkligen nix, zero, noll intresserad av kvinnor.

Många nya tankar här.....

Det var förhoppningsvis ett skämt. Om inte så kan man nog riskera en anmälan för sexuellt ofredande.
Tror absolut det var ett seriöst råd och många här på forumet tyckte det var ett bra sådant, silverkedjan eller något liknande hette hon som föreslog det har jag för mig.

Tror absolut det var ett seriöst råd och många här på forumet tyckte det var ett bra sådant, silverkedjan eller något liknande hette hon som föreslog det har jag för mig.
Jag har argumenterat emot det (i mitt tycke urkassa) rådet i flera år nu :D. Alla hävdar nu att det var ett skämt, att det inte var menat bokstavligt utan mer för visa tonen för hur man skulle tänka. Men jag köper inte riktigt det faktiskt.

Värdelöst råd som sagt men ingenting som på något vis ursäktar att män beter sig illa bara för att en kvinna, påhejad av några till, sprider dåliga råd (som de garanterat inte ens efterlever själva).

Beter man sig olika mot kvinnor och män? Måste man det?
Ärlig fråga.
Absolut gör jag det!
Träffar jag en ensam man ute som börjar prata med mig då ler och skrattar jag inte utan svarar lite kort och går sakta bortåt. Har mannen en hund med sig är jag lite mer öppen och pratsam (gemensamt intresse finns för samtal). Har han fru och barn med sig som pratar om hundarna då har jag ingen "gard" uppe alls.
På jobbet är det samma sak, jag håller avstånd även där mot män
En man som hade anklagat mig för att skicka ut signaler till honom i ett möte med honom tillsammans med familjen och hunden, hade tagit mig helt off gard. Det är riktigt jävla usligt att göra så och otroligt fegt.

Senast ändrad:
Och tydligen måste det påpekas att jag anser att det finns gräsliga människor. Inte bara män.
Det förbryllar en del.

Kanske är det helt enkelt så att jag inte lika starkt delar upp de gräsliga i kön?

Jag upplever att det finns en ganska stor förlåtelse för de gräsliga kvinnorna - bland kvinnor. Tydligen även hos dig.
Men i den här tråden är det ju ett väldigt extremt och tydligt fall av en man som på ett maskulint genuskodat sätt är gränslös mot en kvinna, därför att hon är kvinna. Att göra sig blind för det är ju att göra världen mer obegriplig än den är.

Ni som är så perfekt genuskorrekta, hade ni låtit er 14 åriga dotter (eller son för den delen) lifta ensam genom Europa, Nordafrika o Mellanöstern?

Ni som är så perfekt genuskorrekta, hade ni låtit er 14 åriga dotter (eller son för den delen) lifta ensam genom Europa, Nordafrika o Mellanöstern?
Vad har det med nåt att göra? :confused: Är någon i tråden fjorton år gammal och på resande fot?

Och vem exakt syftar du på som perfekt genuskorrekt? Varför kan du inte vända dig direkt till den du talar med?

Jag gör.
Jag är betydligt öppnare och varmare mot nya kvinnliga bekantskaper än manliga, just för att jag inte vill signalera intresse. Män jag känner väl eller män som inte har kvinnor som sexuell preferens är jag bekvämare med.

Alltså speaking about this.

En karl på mitt jobb klagade till min SAMBO att jag hade satt killarna (han pratade nog om sig själv) på jobbet i en FRIENDZONE för att jag var så trevlig och glad, men upptagen. Jag har behandlat båda könen likadant, men tydligen så är det problematiskt.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar