Jag ska sluta att säga hej till folk!

Fullständigt bedrövligt. En rak höger?

Jag var på en jobbresa med en manlig kollega, några timmar i bil och sen övernattning på hotell. Han var övertygad om att vi skulle ha sex, vilket jag läste mellan raderna på hans telefonsamtal med andra manliga kollegor på vägen. Jag hade aldrig antytt minsta intresse. Noll, zip, nada. Han tyckte att vi skulle gå till baren först, innan vi gick upp till våra rum. Det var snudd på dregel i mungipan så laddad var han. Döm om hans förvåning när jag sa gonatt utanför min dörr sen. :grin:
Nej jag skrattade mest bort det för att slippa dålig stämning resten av resan, eller en större konflikt för den delen. Jag är vid det här laget ganska bra på att säga nej till män i den typen av situationer utan att få dem att tappa ansiktet s a s (vilket i sig kanske är tragiskt), han tyckte fortfarande jag var trevlig när vi steg av planet. Väl ute i det fria försvann jag fort och spårlöst.

Snopet för din manliga kollega! :D

Nej jag skrattade mest bort det för att slippa dålig stämning resten av resan, eller en större konflikt för den delen. Jag är vid det här laget ganska bra på att säga nej till män i den typen av situationer utan att få dem att tappa ansiktet s a s (vilket i sig kanske är tragiskt), han tyckte fortfarande jag var trevlig när vi steg av planet. Väl ute i det fria försvann jag fort och spårlöst.

Snopet för din manliga kollega! :D

Men fan! Varför ska kvinnor släta över för att slippa dålig stämning?

:arghh:

Har ASD (autismspektrumdiagnos) och är asexuell.

Likförbannat har jag blivit propositionerad av män, för att jag "sänt ut signaler".

VADDÅ SIGNALER?

Eller är att prata med en person av motsatta könet en automatisk invit till knull? Inte konstigt att det finns så många bitterfittor! Bara liksom... att ha mage att säga nej efter att så tydligt ha sänt ut inviter. (läs: existerat i närheten av en man).

Sen har jag också blivit kallad en hel del saker för att jag hade mage att inte svara på mäns inviter ( jag kan typ, kanske, möjligvis, med viss tur, navigera en vanlig konversation). Men jag är då "dum" för att jag inte vill ligga med dem heller.

Man får även komma ihåg den där julfesten när han hämtade kaffe åt mig. Oombedd. Så det var ju liksom klappat och klart.

Jag vill minnas att jag log och sa tack till kaffet.
Att, apropå @Hyacinth s inlägg ovan jämföra med när en trevlig och snygg kvinna bjöd mig på ett glas vin i baren häromsistens. När vi hade pratat en stund gick jag tillbaka till mina kompisar. Hon tog det med ett leende och ett skämt. Hon krävde INTE att jag skulle förklara varför jag inte gick hem med henne. (Vilket jag iofs gärna hade gjort, men jag var ju ute med kompisar så det passade inte, tyckte jag.)

Att säga hej och vara trevlig kan få oanade konsekvenser.

Har ett exempel även jag.

Satt på ett flygplan tidigare i år, kände mig uttråkad och inledde en konversation med människorna jag satt bredvid (män) eftersom jag var lite intresserad av något de precis pratat om sinsemellan. Kanske 15-20 min in i samtalet försöker mannen närmast mig utan förvarning att kyssa mig och föreslår att vi ska gå in på flygplanstoaletten och ha sex. Det blev lite tjat också. Hade jag vetat att det skulle leda dit hade jag nog inte sagt hej, särskilt inte med tanke på att det var ca en timme kvar av resan.
:wtf:

Ja, för själv har man ju inget ord med i laget. Och även om man hade det skulle det bli åka av på hotellrummet för han är ju så himla oemotståndlig!
Kvinnan ska vara mannen underdånig, kvinnan tige i församlingen etc. etc. har det ju hetat tidigare så ni måste ju förstå att det är en lång omställningsprocedur för dom som är "lite" tröga. ;) :D

Apropå inskränkta män, gamla militärer, DÄR kan vi snacka om inskränkta och kvinnoförnedrande, vet ni vad "ludermässigt" är? Jo nåt som är dåligt gjort alt. inte funkar, sen har vi det fiiiina uttrycket knulla som går att applicera på det mesta som att "knulla med dom där jävla tälten" mm. Jag har en bekant, ja eller hade, som fick smeknamnet kapten knull för det ordet applicerade han på det mesta. Vår vänskap tog slut när jag påpekade det omogna i att föra sånt pubertalsnack av en vuxen karl, det gjorde vi inte ens som grabbar och fan vad sur han blev. :devil:

Att, apropå @Hyacinth s inlägg ovan jämföra med när en trevlig och snygg kvinna bjöd mig på ett glas vin i baren häromsistens. När vi hade pratat en stund gick jag tillbaka till mina kompisar. Hon tog det med ett leende och ett skämt. Hon krävde INTE att jag skulle förklara varför jag inte gick hem med henne. (Vilket jag iofs gärna hade gjort, men jag var ju ute med kompisar så det passade inte, tyckte jag.)
Du fick ingen rabiat utskällning för att du sänt ut fel signaler, alltså?

Har ASD (autismspektrumdiagnos) och är asexuell.

Likförbannat har jag blivit propositionerad av män, för att jag "sänt ut signaler".

VADDÅ SIGNALER?

Eller är att prata med en person av motsatta könet en automatisk invit till knull? Inte konstigt att det finns så många bitterfittor! Bara liksom... att ha mage att säga nej efter att så tydligt ha sänt ut inviter. (läs: existerat i närheten av en man).

Sen har jag också blivit kallad en hel del saker för att jag hade mage att inte svara på mäns inviter ( jag kan typ, kanske, möjligvis, med viss tur, navigera en vanlig konversation). Men jag är då "dum" för att jag inte vill ligga med dem heller.
Grattis och välkommen i klubben! :up: :p

Jag är kille och har blivit tolkad precis likadant och när jag sen inte vill vara någons toyboy då är det hjärta och smärta och gråt och tandagnisslan. :wtf:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar