Jag tycker inte problemet är (ens i närheten av!) "en enskild händelse hände en enskild person". Problemet är mönstret där kvinnor ska passa på sitt beteende för att inte skicka ut "signaler", att kvinnor antas vara tillgängliga som grundinställning, att trevlighet antas vara inbjudan, osv. Helt enkelt att kvinnor måste kontrollera hur de uppför sig runt/gentemot män, eftersom om de inte gör det behandlas de mer eller mindre som villebråd - och när de då säger nej så blir männen förbannade, hon hade ju lovat genom att inte vara direkt avståndstagande och kall (eller markerat att hon redan var upptagen).
När man då kommer in med "kvinnor stöter på män också!" reducerar man det hela just till "en obehaglig händelse", medan problemet för kvinnor inte är den obehagliga händelsen utan reglerna den beskriver. Jag håller det för helt absurt att män skulle gå omkring och tänka på sina "signaler", att när de pratar med en kvinna har de en censor i skallen som kontrollerar om han ler för mycket, om han har nämnt sin flickvän på ett tydligt sätt, vilka kläder han har på sig, sitt ordval, osv - för om han gör fel antas han automatiskt vara tillgänglig. Ja, det händer enskilda obehagliga händelser för män med, det finns otrevliga, gränslösa kvinnor. Men det är inte samma sak. Bryter man ner det till just enskilda händelser skalar man bort det viktiga ur bilden och det blir bara en jobbig grej att rycka på axlarna åt, och jag tycker det är illa att göra så.