Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh fy fan. Han har alltid hållit på likadant alltså? Vidrigt.Jodå, det är min granne det. Jag skrattar också åt honom men det gjorde jag inte den dag jag var 22 och han tafsade på mitt ben i mitt kök där han låg och murade om plattan framför vedspisen. Jävla äckel är han.
Citat från artikel: "smarta kvinnor ... kvinnor som jag gärna lyssnar till ...kvinnor som jag respekterar högt."
Det där är, ser jag, fyra och ett halvt år gammalt. Jag förstår att du hittat det i Vita kränkta mäns arkiv.Citat från artikel: "smarta kvinnor ... kvinnor som jag gärna lyssnar till ...kvinnor som jag respekterar högt."
Så här skrev en av dessa hyllade kvinnor på twitter: "för att klargöra: jag är feminist, jag tror på den feministiska ideologin. däremot: jag kommer säga att jag hatar män till dagen jag dör. jag hatar även den vita mannen. och efter att ha rest i världen är det sjukat att den inte är hatad mer."
Rubriken skulle kunna varit: Respekt för kvinnor som hatar män.
Hennes trovärdighet borde rimligen vara lika med noll i sådana här frågor.
Det finns så oerhört många kvinnliga skribenter som vittnar om liknande. Den senaste jag såg var Julia Mjörnstedt, förra veckan:
Förstår att du gillar henne men Nä, jag hittade det i feministernas eget arkiv.Det där är, ser jag, fyra och ett halvt år gammalt. Jag förstår att du hittat det i Vita kränkta mäns arkiv.
Vad EN kvinna skrev på twitter 2012 är naturligtvis viktigare än alla de kvinnliga journalister/skribenter osv som vittnar om det hat Julia Mjörnstedt bara är ett exempel på:Förstår att du gillar henne men Nä, jag hittade det i feministernas eget arkiv.
Och hon kommer ju hata vita män "till dagen hon dör" så det lär fortfarande vara aktuellt.
Alltså det är fascinerande att det är så fruktansvärt att en kvinna säger sig hata män - medan mäns hat mot kvinnor som tar sig uttryck i trakasserier, näthat, hot och våld tydligen får passera. Det är värre att säga att "jag hatar män" än att maila ett dödshot till en kvinna.
Har vi ett eget arkiv gud så praktiskt, har du en länk till det?Förstår att du gillar henne men Nä, jag hittade det i feministernas eget arkiv.
Och hon kommer ju hata vita män "till dagen hon dör" så det lär fortfarande vara aktuellt.
För övrigt ljuger du när det gäller BRÅ.
En gång i tiden var han lokal stjärna i en motorsport och såg bra ut. Kan tänka mig att det byggde hans ego en aniiiing för mycket. Men även då var det något snett med hans kvinnointresse. Syrran har berättat hur han som gift 25-30-åring förföljde henne - då 17 år - på cykel när hon cyklade genom byn.Äh fy fan. Han har alltid hållit på likadant alltså? Vidrigt.
Ungefär så, ja.I en 20-årings ögon är det nog inte så konstigt att reagera så på en 15 år äldre man som oönskat tafsar på henne. Då tycker jag nog att om hon ser honom som fet, ful och pruttig så är det det minsta problemet. Pappan i familjen där hon jobbat som aupair tafsar på henne. DET är problemet.
En intressant sak med buke är den tillgång man får till tankegångar som dina. Inte bara de olika aggressiva och våldsamma uttrycken för sådana tankegångar, utan man får ta del av själva tankegången. Det är obehagligt, naturligtvis, men skärmen skapar ju ändå ett skyddande avstånd.Förstår att du gillar henne men Nä, jag hittade det i feministernas eget arkiv.
För övrigt ljuger du när det gäller BRÅ.
Fast det är ju ingen som förnekar att gränslösa / våldsamma kvinnor är ett problem. Jag känner en man som blev misshandlad i ett av sina förhållanden och det är mycket skam inblandad där.Mmm absolut, så kan det vara. Kanske till och med sannolikt. Men också intressant, är det så att mannen på grund av vårt samhälle ser dessa få tillfällen som ett mindre problem än en kvinna gör? (obs "dessa få") Tex mannen är tio cm längre än kvinnan så han känner sig inte så hotad. Det är väl rent biologiskt i så fall. Eller tex mannen skulle känna sig väldigt generad om han hade erkänt sig besvärad eller erkänt att han känt sig hotad, då har vi plötsligt samma problem som tidigare. Dvs mannen ska känna på ett visst sätt pga sin ställning som man. Eller så är kvinnor annorlunda uppfostrade och "frågar" på ett annat sätt, även det hör till diskussionen om kön.
Till diskussionen om att göra kön hör ändå saker som ligger i gränslandet och kanske borde ignoreras enligt vissa feminister men är intressant pga att det är en del av problemet och att göra kön. Känslan hos de (fler än man tror) män som blivit slagna av kvinnor och den ångest de känner när de inte vågar nämna det pga skammen. Eller de (extremt få? knappt existerande?) män som blivit våldtagna osv. Men även det stora antalet prostituerade tonårspojkar, enligt en RFSU rapport (fler än tonårsflickor), vars situation ignoreras eftersom de ändå valt detta på ett annat sätt än flickor och sannolikt tycker om det. (vilket känns som en absurd attityd). Så man kan inte se ett helt problem utan att vrida och vända lite ändå.
(Inte heller jag har blivit utsatt för ofredanden som jag sagt tidigare, även jag missar subtila signaler. Min man blev antastad på bussen i förrgår, bredvid mig, aldrig sett ngt liknande. Jo det kändes onekligen som ett udda och enstaka tillfälle, ej ironiskt, men otrevligt. Dock inte lika otrevligt som det hade varit för mig om jag skulle varit utsatt såklart!)
Det har hänt mig med. Flera gånger.
Killkompisen som jag varit ute och dansat med som 17-åring och skulle sova över hos. Han började tafsa, jag sa ifrån. Flera gånger. När han äntligen fattade frågade han om han ändå kunde få säga till sina kompisar att vi hade haft sex.
Min expojkväns pappa som var nyskild. Jag skulle sova över där eftersom jag inte kom in hos mina föräldrar som var bortresta. Hade gått som barn i huset där tidigare. Jag var väl kring 20. Vi pratade lite, jag visade lite bilder från en resa jag gjort. När jag hade gått och lagt mig i gästrummet kom han in och kröp ner hos mig! Jag låg stel som en pinne och vågade knappt andas. Han kände sig så ensam och jag var så söt och han trodde ju.... till sist fattade han och gick ut. Jag låste dörren.
Du menar att hon satt helt i det blå och twittrade det? Inget hade hänt som fick henne att skriva de orden, inga hatmail, inga mail som i detalj beskrev vad de skulle göra med henne, hennes familj, vänner, inga mail som önskade henne ond, bråd död?Så här skrev en av dessa hyllade kvinnor på twitter: "för att klargöra: jag är feminist, jag tror på den feministiska ideologin. däremot: jag kommer säga att jag hatar män till dagen jag dör. jag hatar även den vita mannen. och efter att ha rest i världen är det sjukat att den inte är hatad mer."