Jag ska sluta att säga hej till folk!

Jodå, det är min granne det. Jag skrattar också åt honom men det gjorde jag inte den dag jag var 22 och han tafsade på mitt ben i mitt kök där han låg och murade om plattan framför vedspisen. Jävla äckel är han.
Äh fy fan. Han har alltid hållit på likadant alltså? Vidrigt.

Citat från artikel: "smarta kvinnor ... kvinnor som jag gärna lyssnar till ...kvinnor som jag respekterar högt."

Så här skrev en av dessa hyllade kvinnor på twitter: "för att klargöra: jag är feminist, jag tror på den feministiska ideologin. däremot: jag kommer säga att jag hatar män till dagen jag dör. jag hatar även den vita mannen. och efter att ha rest i världen är det sjukat att den inte är hatad mer."

Rubriken skulle kunna varit: Respekt för kvinnor som hatar män.

Hennes trovärdighet borde rimligen vara lika med noll i sådana här frågor.

Citat från artikel: "smarta kvinnor ... kvinnor som jag gärna lyssnar till ...kvinnor som jag respekterar högt."

Så här skrev en av dessa hyllade kvinnor på twitter: "för att klargöra: jag är feminist, jag tror på den feministiska ideologin. däremot: jag kommer säga att jag hatar män till dagen jag dör. jag hatar även den vita mannen. och efter att ha rest i världen är det sjukat att den inte är hatad mer."

Rubriken skulle kunna varit: Respekt för kvinnor som hatar män.

Hennes trovärdighet borde rimligen vara lika med noll i sådana här frågor.
Det där är, ser jag, fyra och ett halvt år gammalt. Jag förstår att du hittat det i Vita kränkta mäns arkiv.

Det där är, ser jag, fyra och ett halvt år gammalt. Jag förstår att du hittat det i Vita kränkta mäns arkiv.
Förstår att du gillar henne men Nä, jag hittade det i feministernas eget arkiv.

Och hon kommer ju hata vita män "till dagen hon dör" så det lär fortfarande vara aktuellt.

För övrigt ljuger du när det gäller BRÅ.

Och hon kommer ju hata vita män "till dagen hon dör" så det lär fortfarande vara aktuellt.
Vad EN kvinna skrev på twitter 2012 är naturligtvis viktigare än alla de kvinnliga journalister/skribenter osv som vittnar om det hat Julia Mjörnstedt bara är ett exempel på:

"Vi får hoppas att inte barnet blir lika missbildat som dig själv." Det var allt det stod i mejlet jag öppnade i morse. Efter att jag för några månader sen fick ta emot dödshot via mejl har jag dragit mig för att öppna inkorgen, men i morse tog jag alltså mod till mig.
Orden ovan var de första jag möttes av. De första, men absolut inte de sista. Hela mejlkorgen verkade full av mejl som alla ville tala om för mig hur ful jag är, hur misslyckad jag, hur lite man önskar mig något gott alls i livet och vilken typ av våld man vill använda mot mig.

Jag skulle säga att jag personligen varit förhållandevis förskonad, men till skillnad från andra innebär det inte att jag inte ser problemet. Utöver mina egna iakttagelser berättar både kvinnor och faktiskt också män hur verkligheten ser ut. Har stött på män som utan att skämmas berättat om hur de begår övergrepp utan att ens reflektera att det är övergrepp och hört kvinnor som råkat ut för dem.

Anledningen till att jag själv inte upplever det så mycket är antagligen att jag sällan rör mig ute i folktäta miljöer och det i sig är ju sjukt. Man ska kunna gå ut på krogen, gå på festival eller vad tusan som helst utan att behöva bli antastad. Det flera obehagliga situationer jag råkar ut för nu är på jobbet, personer som raggar, som frågar om mitt privatliv, som inte slutar fråga fast jag sagt nej, som tar chansen att ta på min kropp, som tolkar min trevlighet som en inbjudan att fortsätta. Och ändå, är det tyvärr milt i förhållande till mycket annat och det kan man inte blunda för.

Har vi ett eget arkiv :up: gud så praktiskt, har du en länk till det?
Här är länken till statistiken @mandalaki refererade till https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html . Vad är det hon ljuger om menar du?

Äh fy fan. Han har alltid hållit på likadant alltså? Vidrigt.
En gång i tiden var han lokal stjärna i en motorsport och såg bra ut. Kan tänka mig att det byggde hans ego en aniiiing för mycket. Men även då var det något snett med hans kvinnointresse. Syrran har berättat hur han som gift 25-30-åring förföljde henne - då 17 år - på cykel när hon cyklade genom byn.

I en 20-årings ögon är det nog inte så konstigt att reagera så på en 15 år äldre man som oönskat tafsar på henne. Då tycker jag nog att om hon ser honom som fet, ful och pruttig så är det det minsta problemet. Pappan i familjen där hon jobbat som aupair tafsar på henne. DET är problemet.
Ungefär så, ja. :bow:
Dessutom, nu vet ni ju hur jag är, fick JAG extremt dåligt samvete för mamman. :crazy:
Helt koko!
Bara av den anledningen skulle jag inte uppmuntrat honom. :cautious:

En intressant sak med buke är den tillgång man får till tankegångar som dina. Inte bara de olika aggressiva och våldsamma uttrycken för sådana tankegångar, utan man får ta del av själva tankegången. Det är obehagligt, naturligtvis, men skärmen skapar ju ändå ett skyddande avstånd.

Rent allmänt inlägg och inte riktat till någon specifik.

Jag personligen tror att man också har helt olika toleransnivåer när det kommer till sexuella anspelningar och inviter och kanske framförallt i vilket sammanhang de kommer. Vissa tar väldigt illa upp och tycker det är obehagligt, andra rycker på axlarna och låter det rinna av som vatten på en gås och en del noterar det inte ens.

Oavsett hur man som kvinna/man uppfattar och reagerar på dylikt, så är det i vart fall väldigt vanligt förekommande i alla möjliga åldrar och i alla möjliga miljöer.

Mmm absolut, så kan det vara. Kanske till och med sannolikt. Men också intressant, är det så att mannen på grund av vårt samhälle ser dessa få tillfällen som ett mindre problem än en kvinna gör? (obs "dessa få") Tex mannen är tio cm längre än kvinnan så han känner sig inte så hotad. Det är väl rent biologiskt i så fall. Eller tex mannen skulle känna sig väldigt generad om han hade erkänt sig besvärad eller erkänt att han känt sig hotad, då har vi plötsligt samma problem som tidigare. Dvs mannen ska känna på ett visst sätt pga sin ställning som man. Eller så är kvinnor annorlunda uppfostrade och "frågar" på ett annat sätt, även det hör till diskussionen om kön.

Till diskussionen om att göra kön hör ändå saker som ligger i gränslandet och kanske borde ignoreras enligt vissa feminister men är intressant pga att det är en del av problemet och att göra kön. Känslan hos de (fler än man tror) män som blivit slagna av kvinnor och den ångest de känner när de inte vågar nämna det pga skammen. Eller de (extremt få? knappt existerande?) män som blivit våldtagna osv. Men även det stora antalet prostituerade tonårspojkar, enligt en RFSU rapport (fler än tonårsflickor), vars situation ignoreras eftersom de ändå valt detta på ett annat sätt än flickor och sannolikt tycker om det. (vilket känns som en absurd attityd). Så man kan inte se ett helt problem utan att vrida och vända lite ändå.

(Inte heller jag har blivit utsatt för ofredanden som jag sagt tidigare, även jag missar subtila signaler. Min man blev antastad på bussen i förrgår, bredvid mig, aldrig sett ngt liknande. Jo det kändes onekligen som ett udda och enstaka tillfälle, ej ironiskt, men otrevligt. Dock inte lika otrevligt som det hade varit för mig om jag skulle varit utsatt såklart!)
Fast det är ju ingen som förnekar att gränslösa / våldsamma kvinnor är ett problem. Jag känner en man som blev misshandlad i ett av sina förhållanden och det är mycket skam inblandad där.
Det är givetvis ett problem att män blir offer för machokulturen och det är viktigt att lyfta fram. Det jag vänder mig emot är att det aldrig verkar vara ett problem att diskutera i sin egen rätt, men det poppar alltid upp i dessa trådar om att man måste tänka på männen som faktiskt också blir utsatta.

Det har hänt mig med. Flera gånger.
Killkompisen som jag varit ute och dansat med som 17-åring och skulle sova över hos. Han började tafsa, jag sa ifrån. Flera gånger. När han äntligen fattade frågade han om han ändå kunde få säga till sina kompisar att vi hade haft sex.

Min expojkväns pappa som var nyskild. Jag skulle sova över där eftersom jag inte kom in hos mina föräldrar som var bortresta. Hade gått som barn i huset där tidigare. Jag var väl kring 20. Vi pratade lite, jag visade lite bilder från en resa jag gjort. När jag hade gått och lagt mig i gästrummet kom han in och kröp ner hos mig! Jag låg stel som en pinne och vågade knappt andas. Han kände sig så ensam och jag var så söt och han trodde ju.... till sist fattade han och gick ut. Jag låste dörren.

Det har hänt mig med. Flera gånger.
Killkompisen som jag varit ute och dansat med som 17-åring och skulle sova över hos. Han började tafsa, jag sa ifrån. Flera gånger. När han äntligen fattade frågade han om han ändå kunde få säga till sina kompisar att vi hade haft sex.

Min expojkväns pappa som var nyskild. Jag skulle sova över där eftersom jag inte kom in hos mina föräldrar som var bortresta. Hade gått som barn i huset där tidigare. Jag var väl kring 20. Vi pratade lite, jag visade lite bilder från en resa jag gjort. När jag hade gått och lagt mig i gästrummet kom han in och kröp ner hos mig! Jag låg stel som en pinne och vågade knappt andas. Han kände sig så ensam och jag var så söt och han trodde ju.... till sist fattade han och gick ut. Jag låste dörren.
:nailbiting: :arghh: :wtf: :wtf: :wtf:

Du menar att hon satt helt i det blå och twittrade det? Inget hade hänt som fick henne att skriva de orden, inga hatmail, inga mail som i detalj beskrev vad de skulle göra med henne, hennes familj, vänner, inga mail som önskade henne ond, bråd död?

I texten jag länkade till så finns det beskrivet vilken typ av mail kvinnor får, de hotas med våld och mord, det är riktat grova hot mot deras familjer men inget av det såg du när du läste länken? Du har aldrig hört andra ynkryggar baktala och snacka skit om kvinnor för att de har ryggrad och vägrar ta skit pga sitt kön? Du har aldrig skrivit på flashback om alla dessa luder och sliddjur som ska veta sin plats? Grattis, jag har gått mansdominerade utbildningar, jag har alltid jobbat på mansdominerade arbetsplatser, jag har fått ta skit pga mitt kön och inte pga min person, jag har blivit tillsagd att jag är för rakt på sak medan mina manliga kollegor får en klapp på axeln, listan är lång men andemeningen kort, kvinnor som inte vet sin plats ska tryckas till. :rage: :banghead:

Och för sakens skull, nej, inte alla män är på det viset, bara de med skygglappar som strider för "sin" sak. :grin:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar