Jag ska sluta att säga hej till folk!

Jag bara :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Seriöst - är det här en generationsfråga? Är folk mer gränslösa nuförtiden? Eller bara jag och mina vänner som är för oattraktiva?

Jag har aldrig någonsin stött varit med om något sådant. Vet inte heller om jag hört någon kompis berätta om något liknande? Inte ens i mina unga dagar.
Mjaa, lite försktiga och diskret glada frågor har jag fått då och då i stort sett hela livet, för det mesta av helt normala och just då ensamstående men. En och annan knäppgök också, men aldrig på ett sådant burdust och ohövligt sätt. Men folk verkar kommentera öppnare/fränare/ mer ohyfsatt nu, inspirerade av tv och soc.medier, typ såp-opera, "lek"-program för vuxna och svårigheter att skilja mellan fantasi och verklighet.

Förresten @Blandrastik jag önskar dig naturligtvis inte bekymmer. Men det är nästan så att jag önskar att den där tomten ska fortsätta med sina konstigheter för det här är den roligaste tråden på länge :o

Men som sagt, jag inser att nöjet får stå tillbaka, självklart ska du inte behöva ha en stalkande idiot efter dig.
Så trevligt att jag kan underhålla Buke en stund. :D

Förresten @Blandrastik jag önskar dig naturligtvis inte bekymmer. Men det är nästan så att jag önskar att den där tomten ska fortsätta med sina konstigheter för det här är den roligaste tråden på länge :o

Men som sagt, jag inser att nöjet får stå tillbaka, självklart ska du inte behöva ha en stalkande idiot efter dig.

Jag håller med helt och hållet :( Fast den saknar en haiku av poesiludret :)

Jag bara :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Seriöst - är det här en generationsfråga? Är folk mer gränslösa nuförtiden? Eller bara jag och mina vänner som är för oattraktiva?

Jag har aldrig någonsin stött varit med om något sådant. Vet inte heller om jag hört någon kompis berätta om något liknande? Inte ens i mina unga dagar.
Jag vet inte,
Men det finns ju mängder med grabbar som jag bemöter exakt lika som inte alls uppfattar en annat än vanligt trevlig.

Förutom ett gäng på fritiden har jag även stött på några på jobbet.
Jobbar på restaurang och är väldigt serviceminded. Alltså det är mitt jobb att vara trevlig, förekommande och känna in gästerna(vissa vill vara i fred vissa vill småprata exempelvis).
En kille tog allt som en invit och det blev riktigt otrevligt till slut trots att jag gjorde väldigt tidigt gjorde väldigt klart att jag i n t e var intresserad.
Han gick på riktigt bärsärk på en julfest hans företag hade på mitt jobb för att jag åter behövde göra klart att han fått nåt om bakfoten...O_o tex.

Ur en annan aspekt lite i samma ämne;
Jag har även en tjejkompis som inte kan känna in det där riktigt och hon skickar många inviter omkring sej där hon inte alls kan föreställa sig att det finns killar som (helt riktigt) svarar på det.
Hon blir uppriktigt jätteförvånad varje gång för 'det var ju inte vad hon menade, hon ville ju bara härja lite med dom' :meh: det är flera som blivit rätt förvirrade när dom fått uppenbara inviter, svarar med samma mynt och då blir det surt och otrevligt eftersom hon inte vill nånting..

Jag har när jag haft servicejobb fått inviter. Tex jobbade jag på en turistbyrå och en kund ringde dit och fick information på telefon. När vi avslutade så frågade han om jag ville följa med ut och segla med honom i helgen.
Han blev riktigt påstridig och förstod inte varför jag sa nej. :mad:

Sen var det ett tag någon som ringde och flåsade i luren. Till en turistbyrå. Men jag antar att det var roligt för denne att det alltid var någon som svarade..:meh:

För mig är det definitivt långt över gränsen. Skulle du vara OK med att ha något slags "bokningsjour" hemma på helgkvällar, där random personer när som helst kan droppa förbi för att prata eventuell bokning?

Min pappa är urmakare och under min uppväxt fick jag erfara hur förvånansvärt många människor som uppenbarligen tyckte det var helt OK att ringa på hemma hos oss en lördagkväll för att lämna in eller hämta ut en klocka... :-O

Men menar du allvar? Trodde du att gränslösa och sexistiska män är något nytt?
Ingen aning. Tror säkert att de fanns. Nånstans under en sten?
Men har inte märkt gränslösa och otrevliga inviter av det slag som rapporterats i tråden. De är för mig okända.
Därav frågan om generationsskillnader.
Kan det vara så att man numera är mer direkt än förr?

Jag är gammal och män i min ålder beter sig inte sådär. Somliga kan komma med plumpa höhö-skämt. Men inte inviter på det där ogenerade sättet. Ingen gång.

Ingen aning. Tror säkert att de fanns. Nånstans under en sten?
Men har inte märkt gränslösa och otrevliga inviter av det slag som rapporterats i tråden. De är för mig okända.
Därav frågan om generationsskillnader.
Kan det vara så att man numera är mer direkt än förr?

Jag är gammal och män i min ålder beter sig inte sådär. Somliga kan komma med plumpa höhö-skämt. Men inte inviter på det där ogenerade sättet. Ingen gång.

Jo det gör de. Jag har tappat räkningen på vidriga gubbslem födda samma årtionde som min pappa, som limmat på mig i olika lägen.

Haha! Du har inte fått några goda råd om att du borde vara "mer kvinnlig"?
Jo. Och senast i helgen berättade en nyinflyttad (manlig) granne att det där med att jag inte vill ha barn, det kommer ändra sig inom nått år bara. Han hade minsann också trott att han inte ville ha barn när han var 32 (nu säkert hela 40 år och pappa till 2).

Jag orkade inte ens säga emot, men fick det ändå berättat för mig fem-sex gånger. "klockan börjar strax ticka serru".

Jotack, men jag är steriliserad. Tack ändå.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 144
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar