Jag ska sluta att säga hej till folk!

(Däremot vet jag ärligt talat inte hur jag skulle reagera om frun kom till mig om nån vecka och sa "X hade tydligen försökt boka tid hos dig men det gick inte..?" Då hade jag nog faktiskt sagt något om att han hade kontaktat mig på så konstiga tider att jag inte riktigt förstått vad han var ute efter.)

I så fall kan man dra till med en liten vit lögn, typ jaha jag hade tagit ut mina linser så jag såg inte vem det var eller jag trodde det var någon annan med samma förnamn :sneaky: eller min telefon har krånglat, alternativt min hund käkade upp den :angel: ber om ursäkt för det. Då behåller man förhoppningsvis både ansikte och grannsämja :) världen är full av missförstånd ett mer eller mindre ;)

Minns en midsommarfest för nåt år sen, jag i ett förhållande sen nåt år (vilket vederbörande vet om) vi är väl bekanta med varandra utan att vara kompisar sas och varit i stort sett hela livet.

Well, vi båda är trevliga och glada och frågar hur det är ni vet, småprat liksom, inte setts på länge.
Jag ger inga signaler :grin: förutom att vara trevlig och att vi samtalar om allt möjligt. Inga inviter eller nåt sånt, min sambo stog dessutom två meter bort..

Plötsligt säger han att 'om du vill ha nåt stadigt så ska du inte gå hem med mig ikväll' :crazy:
Alltså va? :eek:
Blev helt ställd och vände bara på klacken och gick.
Sambon höll på att skratta ihjäl sig sen och några gemensamma vänner likaså, vem tror han är så oemotståndlig att alla vill hoppa i säng bara för man är lite trevlig liksom :banghead:

Har dock stött på fler såna, jag är kanske för trevlig :( :cool:

I så fall kan man dra till med en liten vit lögn, typ jaha jag hade tagit ut mina linser så jag såg inte vem det var eller jag trodde det var någon annan med samma förnamn :sneaky: eller min telefon har krånglat, alternativt min hund käkade upp den :angel: ber om ursäkt för det. Då behåller man förhoppningsvis både ansikte och grannsämja :) världen är full av missförstånd ett mer eller mindre ;)
Sånt har jag slutat att göra . Tidigare gjorde jag sånt för att inte dra ner stämningen. Men numera orkar jag inte skylla på min telefon eller mig själv när andra betett sig gränslöst

Vad är Tengha?? Sen, har du särskrivit utanför, eller vad menar du??
:D Jag hade missat den här frågan, @agnesnicolewinter är ett alias som används i ulvlek på buke, just nu utspelar den sig på ön Tengha, BukeRobinson/hollywoodfruar. Jag vet att det är lätt hänt att svara i fel tråd när man är inloggad som sitt alias och tyckte att det var lite kul att retas lite. Särskrivningen kom av att min mobil har något emot lång ord. ;)

OM jag drog en vit lögn skulle det inte vara för att skydda vare sig honom eller grannsämjan, utan för att jag bedömde att det var lättaste sättet för mig att komma ur situationen.
Grannsämjan är det ju han som har pajat.

Men jag dör! :rofl:

Fast själv messar jag med min bilmekaniker klockan elva på kvällen HELA TIDEN, även yrkesutövare vill ju ha kontakt med kunder så det där är INTE DET MINSTA konstigt och du är en bitch.

:grin:

Jag skulle försöka klippa all kontakt med honom, tror jag. Hälsa ute på gatan men inte svara på sms eller liknande. Och ville han boka en kurs skulle jag nog säga att det var fullt.

Edit: förresten tycker jag att du svarade jättebra i sms-en.
Tack! :) Jag ska inte svara på några fler SMS och frågar han, eller frun efter någon hundträning ska jag rekommendra klubben och åla mig ur det. Men där ju märkligt hur vissa ser på sig själv som guds svar till kvinnan.

Minns en midsommarfest för nåt år sen, jag i ett förhållande sen nåt år (vilket vederbörande vet om) vi är väl bekanta med varandra utan att vara kompisar sas och varit i stort sett hela livet.

Well, vi båda är trevliga och glada och frågar hur det är ni vet, småprat liksom, inte setts på länge.
Jag ger inga signaler :grin: förutom att vara trevlig och att vi samtalar om allt möjligt. Inga inviter eller nåt sånt, min sambo stog dessutom två meter bort..

Plötsligt säger han att 'om du vill ha nåt stadigt så ska du inte gå hem med mig ikväll' :crazy:
Alltså va? :eek:
Blev helt ställd och vände bara på klacken och gick.
Sambon höll på att skratta ihjäl sig sen och några gemensamma vänner likaså, vem tror han är så oemotståndlig att alla vill hoppa i säng bara för man är lite trevlig liksom :banghead:

Har dock stött på fler såna, jag är kanske för trevlig :( :cool:
Jag bara :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Seriöst - är det här en generationsfråga? Är folk mer gränslösa nuförtiden? Eller bara jag och mina vänner som är för oattraktiva?

Jag har aldrig någonsin stött varit med om något sådant. Vet inte heller om jag hört någon kompis berätta om något liknande? Inte ens i mina unga dagar.

OM jag drog en vit lögn skulle det inte vara för att skydda vare sig honom eller grannsämjan, utan för att jag bedömde att det var lättaste sättet för mig att komma ur situationen.
Grannsämjan är det ju han som har pajat.
Ja för att få slut på eländet kan man ta till en vit lögn, för att slippa lägga mer energi på folk som i det här fallet beter sig märkligt. Inte för att skydda honom det menade jag absolut inte. Men om nu frun skulle komma och fråga helt ovetande om sin mans beteende så kanske det blir fem resor värre om TS säger rakt ut att hennes man försökt ragga på TS

Senast ändrad:
Förresten @Blandrastik jag önskar dig naturligtvis inte bekymmer. Men det är nästan så att jag önskar att den där tomten ska fortsätta med sina konstigheter för det här är den roligaste tråden på länge :o

Men som sagt, jag inser att nöjet får stå tillbaka, självklart ska du inte behöva ha en stalkande idiot efter dig.

Ja för att få slut på eländet kan man ta till en vit lögn, för att slippa lägga mer energi på folk som i det här fallet beter sig märkligt. Inte för att skydda honom det menade jag absolut inte. Men om nu frun skulle komma och fråga helt ovetande om sin mans beteende så kanske det blir fem resor värre om TS säger rakt ut att hennes man försökt ragga på TS
Fast jag menade inte att säga det rakt ut, utan nån variant på jag skrev tidigare: att han hade kontaktat mig på så konstiga tider att jag inte förstått vad han velat. Det är ju dessutom helt sant.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 144
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar