Jag ska sluta att säga hej till folk!

Jo. Och senast i helgen berättade en nyinflyttad (manlig) granne att det där med att jag inte vill ha barn, det kommer ändra sig inom nått år bara. Han hade minsann också trott att han inte ville ha barn när han var 32 (nu säkert hela 40 år och pappa till 2).

Jag orkade inte ens säga emot, men fick det ändå berättat för mig fem-sex gånger. "klockan börjar strax ticka serru".

Jotack, men jag är steriliserad. Tack ändå.
Så skönt att bli mansplainad om din egen kropp :love:

Man behöver verkligen inte vara trevlig för att få oönskade inviter.

Nyår 2015, jag 36 år, kompisens granne 53 år (inte vet jag om åldern spelar någon roll egentligen) och visserligen väldigt dragen men ändå...

Det börjar med att jag får höra att jag har för mycket åsikter, men "Du är ju i alla fall söt när du håller tyst".

Det fortsätter med att han med höjd knuten näve och typ böjd över mig säger " Du är så jävla irriterande...enerverande...penetrerande...Men jag gillart!"

Och det slutar med att "Det är upp till dig om du vill släppa till ikväll eller inte" (Jag menar - tack så jävla mycket för att jag får bestämma över min egen kropp).

Sjukt tacksam över att han däckade fullständigt innan tolvslaget, så jag kunde fira ifred med kompisen. Och nej, jag var inte speciellt trevlig under kvällen då det uttrycktes gravt homo-/trans-/etc-fobiska och rasistiska kommentarer som jag ruttnade på.

Ingen aning. Tror säkert att de fanns. Nånstans under en sten?
Men har inte märkt gränslösa och otrevliga inviter av det slag som rapporterats i tråden. De är för mig okända.
Därav frågan om generationsskillnader.
Kan det vara så att man numera är mer direkt än förr?

Jag är gammal och män i min ålder beter sig inte sådär. Somliga kan komma med plumpa höhö-skämt. Men inte inviter på det där ogenerade sättet. Ingen gång.
När jag var i 13 års ålder på väg till täby galopp för att jobba/praktisera kl 05.30 träffade jag och min vän på en man i gångtunneln mellan tunnelbanan och roslagsbanan som där och då frågade oss om vi ville sälja sex till honom. Två 13 åriga vinterstallklädda tjejer inte särskillt välutvecklade eller brådmogna snarare tvärtom (två spinkisar). Den personen var ca 40 då så är kanske i din ålder nu. På nätdejting sidor är det oerhörda mängder 65+ som hör av sig för att få sig ett nyp.

Vilka vackra minnen som dyker upp:love:

Min favorit i kategorin är nog grannen som envisades med att vilja bjuda mig på "ett glas vin och lite mys". Trots idogt nekande gav han inte upp förrän jag svarade "nej tack, jag dricker helst ensam".

Annars är jag generellt så ointresserad av inviter och folk att folk tenderar att ge upp fort. Undantaget är de som ser det som en utmaning, vilket kan vara nog så påfrestande.

Det gör det nog, speciellt när så många här, inte alls uppfattade situationen som jag gjorde. Men varför svarade han inte på min fråga "vilken typ av upptagen" han menade, han tyckte helt klart frågan var besvärande.
Det är väl bara att säga "jag skulle vilja boka en tid", eller e-posta hade varit mer logiskt.
Eller om det hade hänt nåt akut med hunden, att den hade tuggat på en unge, men han kunde knappt säga vad han vill ha hjälp med. Eller som han uttryckte det "det är jag som behöver hjälp".
Nope, han var inte ute efter någon hundhjälp.

Jag tolkade det du återgav som att han var lite tveksam till om det var okej att ringa på vid den tiden för att be om hjälp. I mina ögon är det lite märkligt att göra reklam för sig själv när man möter grannen, jag skulle nog tro att personen inte var så petig med hur tider bokas osv och därför kunna gå förbi när jag ändå är ute med hunden. När du svarar ganska otrevligt tänker jag att grannen dels blir lite ställd och dels kände sig dum som ringde på vid den tiden, att han uppfattat dig helt fel.

Eh jo, män i din ålder beter sig visst sådär. Bara för att de inte gör det mot dig betyder det ju inte att de inte gör det alls?
Ju fler kommentarer jag läser desto mer inser jag att jag uttryckte mig klumpigt.

Jo, gubbäckel har funnits i alla tider, sådana som tafsat på småflickor och yngre kvinnor. Jag jobbade på 80-talet med ett rejält äckel som försökte trycka ner nävarna innanför kläderna på mig och samtliga andra kvinnor på kontoret. Men han var gammal då och vi unga.

Det jag - med bristande framgång - försökte få fram var att jag tycker att den här rättframheten verkar vara ny? Att den är i tiden och inte fanns på samma sätt förr?

Män i min nuvarande ålder - 50+ - betedde sig inte sådär när vi alla var yngre.
Av det jag läser verkar det som om det är sådant man får räkna med numera?
Är det ett tecken i tiden? Eller lever jag under en sten?

Ju fler kommentarer jag läser desto mer inser jag att jag uttryckte mig klumpigt.

Jo, gubbäckel har funnits i alla tider, sådana som tafsat på småflickor och yngre kvinnor. Jag jobbade på 80-talet med ett rejält äckel som försökte trycka ner nävarna innanför kläderna på mig och samtliga andra kvinnor på kontoret. Men han var gammal då och vi unga.

Det jag - med bristande framgång - försökte få fram var att jag tycker att den här rättframheten verkar vara ny? Att den är i tiden och inte fanns på samma sätt förr?

Är det med avsikt du väljer det positivt laddade ordet rättframhet? Jag tycker att det som beskrivs i tråden snarare är påfluget och närgånget.

Är det med avsikt du väljer det positivt laddade ordet rättframhet? Jag tycker att det som beskrivs i tråden snarare är påfluget och närgånget.
Jag såg det inte som positivt laddat. Om det nu är svar på frågan.
Bara rätt fram. Utan krusiduller.

Fel av mig kanske. Jag kan utbrista om någon som är plump -oj, det var rättframt.
Skrift är svårt.

Jag är också 50+ o jag håller inte riktigt med dig, söker jag i mitt minne kan jag komma på några saker som jag varit med om av samma typ som folk beskriver här, som gjort mig helt paff. Jag har inte upplevt det på ett tag, förmodligen både för att man har passerat bäst-föredatum samt för att jag aktivt undviker situationer med fulla och/eller uppenbart idiotiska karlar eftersom jag vet hur dom blir. Det kan vara att man med åldern utvecklar någon sorts instinkt om det där.

Vanligast för mig i mitt liv har varit det som TS beskriver - karlidioter som tror att man vill nåt bara för att man är trevlig. Jag är rätt öppen o "skrattig" o varm av mig, o det betyder tydligen "I want you baby fuck me now" i vissa karlars tröga hjärnor :yuck::yuck::banghead::banghead::banghead:

När du svarar ganska otrevligt tänker jag att grannen dels blir lite ställd och dels kände sig dum som ringde på vid den tiden, att han uppfattat dig helt fel.
Jag funderar på varför en del har tolkat mig raka fråga som otrevlig, då den i mina ögon är just rak. Sen finns det ju många sätt att fråga "Vad menar du med det?" Men jag kommer att fortsätta vara rak i mina frågor, till alla. Alltid. Jag avskyr att gissa mig till vad folk menar.

Jag funderar på varför en del har tolkat mig raka fråga som otrevlig, då den i mina ögon är just rak. Sen finns det ju många sätt att fråga "Vad menar du med det?" Men jag kommer att fortsätta vara rak i mina frågor, till alla. Alltid. Jag avskyr att gissa mig till vad folk menar.

Jag syftade på:
"-Om du undrar om jag kan hjälpa dig med hunden, så är svaret ja. Vill du ha ”hjälp” med något annat är svaret nej. Men jag tänker inte träna hund en lördagskväll vid nio."

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar