Sv: Jag kvävs
Att vara en bra förälder är lite som att lära ut bergsbestigning/alpinism. Man kan ge dem de bästa verktygen/utrustningen, eller lära dem hur de skall kunna skaffa sig rätt verktyg. Man kan ta med dem på turer o försöka förmedla till dem allt som man vet kan komma att behövas.
Men man kan aldrig klättra åt dem, det måste de sso göra själva.
TS du är modig o klok, det kan vi alla se av hur du utvecklats genom tråden. Du tar in o bearbetar tankar/känslor/tips osv som du får av alla de kloka bukefalister som engagerar sig i dig, dina barn o dit öde.
Vi finns här, vi kan hålla din smärta åt dig, tillåt dig att bryta ihop då o då, det behöver vi alla.
Det finns ingen starkare kraft i välden än en moders kamp för sina ungar, iaf inte bland majoriteten däggdjur. Du är en tigrinna!
OT, kom av någon anledning att tänka på citron o hennes småcitroner.
Det där vill jag inte utsätta mina barn för och det är faktiskt en av mina stora rädslor - att de kommer att läsa mig som en öppen bok och förstå vad jobbigt jag tycker att det är. Barn är så snabba på att känna av att det inte alls är omöjligt, så det är också något konkret som jag behöver verktyg för att klara av. Barnen finns inte där för att trösta och stötta mig i livet, inte heller är det deras uppgift att se till att mitt liv är meningsfullt. Mitt jobb däremot är att se till att de får en så bra uppväxt som möjligt, utan ansvar för någon vuxen och då måste jag kunna ge dem tryggheten i att det är okej att inte vara med mig.
Att vara en bra förälder är lite som att lära ut bergsbestigning/alpinism. Man kan ge dem de bästa verktygen/utrustningen, eller lära dem hur de skall kunna skaffa sig rätt verktyg. Man kan ta med dem på turer o försöka förmedla till dem allt som man vet kan komma att behövas.
Men man kan aldrig klättra åt dem, det måste de sso göra själva.
TS du är modig o klok, det kan vi alla se av hur du utvecklats genom tråden. Du tar in o bearbetar tankar/känslor/tips osv som du får av alla de kloka bukefalister som engagerar sig i dig, dina barn o dit öde.
Vi finns här, vi kan hålla din smärta åt dig, tillåt dig att bryta ihop då o då, det behöver vi alla.
Det finns ingen starkare kraft i välden än en moders kamp för sina ungar, iaf inte bland majoriteten däggdjur. Du är en tigrinna!
OT, kom av någon anledning att tänka på citron o hennes småcitroner.