Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Denna tråd innehåller nu endast TS ämne. Sidoämnet om att vi enbart ser ena sidan av historien har fått en egen tråd här:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1192921

Var vänliga och respektera ämnet i denna tråd. Om någon faktiskt har fakta som visar att en person kan identifieras/pekas ut genom denna tråden så ska detta rapporteras till moderator som då antingen sanerar bort igenkännings-inläggen eller slänger hela tråden.

Mvh
/moderatorn

Hur menar du att sexlusten behöver vårdas ? Det begriper jag inte alls nämligen.

Eller så ska vi inte tjyva TS tråd om hårklyveridiskussion

Kort svar, vårdas som i att inte ta för given. Dvs anstränga sig lite för att hålla sexlusten vid liv och "flamman brinnande". :p:o Det som verkar saknas i TS förhållande, ömsesidig respekt, avlastning vid behov, lite extra omtanke vid tuffa perioder osv. Han vill ha sex men vill inte jobba på förutsättningarna för det.

Jamen ja. Då förstår jag vad du far efter. Det håller jag med om. Fast jag har inte varit med om att behöva jobba på det så att säga, det funkar av sig självt, kanske för att just de andra bitarna bara finns.

TS, jag tänker på dig idag och jag hoppas att du ser styrkan i dig och det är inte ett dugg fel på dig. Och att det är han som valt att bryta. Kom ihåg det (nu har jag tjatat på det i snart varenda inlägg). Jag vill bara inte att han ska bli offret som det är sååååå synd om.

Jamen ja. Då förstår jag vad du far efter. Det håller jag med om. Fast jag har inte varit med om att behöva jobba på det så att säga, det funkar av sig självt, kanske för att just de andra bitarna bara finns.

TS, jag tänker på dig idag och jag hoppas att du ser styrkan i dig och det är inte ett dugg fel på dig. Och att det är han som valt att bryta. Kom ihåg det (nu har jag tjatat på det i snart varenda inlägg). Jag vill bara inte att han ska bli offret som det är sååååå synd om.

Nej precis.... låt honom inte vända det till att det är HONOM det är synd om!

4 veckor på dagen idag.

Efter totalt utebliven kommunikation ruttnade jag i lördags och mailade till honom (han var inte hemma) och sa att det var dags att ta ansvar för beslutet att gå isär. Att jag inte vill behöva bo ihop och att det är dags att ta tag i försäljning av hus och bodelning.

Han ville att jag skulle fundera på om vi inte ska bo ihop under resten av hans pappaledighet (till efter nyår) och jag har sagt att det kommer inte att hända. Han vill heller inte stressa ut gården till salu, men min deadline är att på måndag ska mäklare vara vald och kontaktad.

Jag skulle kunna skriva ett helt lexikon till om mina känslor runt honom, men efter vad som diskuterats tidigare i tråden så får det sammanfattas med orden: ilska, irritation, hopplöshet och tappad respekt.

Jag har såna arg-dagar att jag inte känner igen mig själv. Jag är arg arg arg arg arg arg arg arg och totalt ofokuserad. Bara arg och besviken och så arg igen.

Jag har varit på flera husvisningar och har ytterligare inbokade. Det känns bra när jag är på plats, men när jag kommer hem och ser vad jag har nu så känns rysk roulette trevligt i jämförelse med att sälja och flytta därifrån. Det är ett fullskaligt världskrig i kroppen på mig där hjärnan är förnuftig och hjärtat håller på sprängas av sorg och försöker med alla medel komma på lösningar för att jaga bort förnuftet ur hjärnan. Alla som känner mig vet att jag är en bo-på-landet tjej, men nu måste jag välja så att jag orkar och har tid med barnen.

Ska titta på ett hus mitt i huvudorten i min kommun. Välrenoverat, centraldammsugare, låg drift och kopplat till fjärrvärme. Stor trädgård och nära till kommunikationer, förskolan vi har och butiker. På pappret är det perfekt, men hur byter man bort friheten på landet? De oändliga skogarna? Det öppna landskapet? Närheten till sjön? Tystnaden på kvällar, nätter och morgnar? Rävarna, grävlingarna, älgarna, rådjuren och ekorrar och harar? Fjärilarna? Fågelsången och alla fåglar vid fågelmatarna? Jag älskar till och med varenda sketen brännässla som jag förut stört mig på. Hur byter man bort de fantastiska hagarna jag ordnat? och stallet - det må vara gammalt och verkligen ingen lyx, men det var ju MITT. Mina pengar har byggt upp det. Planerat och fixat. Tankarna på det gör att jag dör inombords.

Jag vet att jag kan flytta ut på landet igen och jag kommer nog att göra det. Drömmen får leva vidare i ett undanskymt hörn i mig.

Drömmen om ett stabilt familjeliv och en kärnfamilj för barnen är ju däremot totalkrossad. Hur kommer jag över besvikelsen och sorgen att det inte blev som jag tänkt mig? Hur ska jag hantera alla mina känslor runt barnens pappa på ett sätt som är konstruktivt och som inte drabbar barnen? Hur ska jag kunna släppa ansvaret till någon som jag inte litar på för fem öre och acceptera att när han har barnen så har jag inte rätt att säga till om ett endaste jävla dugg?
Hur ska jag komma över det bagage jag nu kommer att bära med mig. Där jag står idag har jag ingen längtan eller önska efter att dela mitt liv med någon någonsin igen. Men det är nu. OM det skulle inträffa, hur ska jag kunna lita? Hur ska jag komma över alla spärrar och släppa mitt bagage, för som det ser ut nu så kommer jag inte att vara någon bra partner. Kommer att värna för mycket om mig själv och mina barn at jag kommer stänga ute på för många plan. Vet inte om jag någonsin vill äga någonting tillsammans med någon annan.

En av mina hästar är såld. Min fina fina fina som skulle lägga grunden till framtiden. Den kommer till ett toppenhem och det känns ju bra, men det känns fel. Min, inte deras :(
Min andra måste bort, men det går trögt.

Jag sover inte och har svårt att äta. Går omkring med magknip hela dagarna. Äter lite för sakens skull, men ångesten väller över mig och då tar det inte lång tid innan maten snabt har passerat genom systemet. Så lite som jag väger nu har jag inte vägt på 15 år, sen jag gick i gymnasiet. Det känns inte som ett sunt sätt att tappa vikt på.

Ångesten är konstig. Den ligger och lurar konstant i form av magknip, sömnsvårigheter och skakiga ben, men den blir äckligt påtaglig så snart som jag tar mina stapplande steg mot mitt nya liv. Inför bankmötet - jag mådde så illa att jag bara fick i mig en banan på hela dagen och benen skakade så jag knappt kunde stå upp. Är inte ett dugg nervös för mötet i sig. Familjerådgivningen - samma sak. Husvisningarna - samma sak. Allt som ger mig en känsla av att det här händer faktiskt på riktigt (hur overkligt det än ter sig) får hela kroppen att gå ner i någon slags shut-down.

Han ville att jag skulle fundera på om vi inte ska bo ihop under resten av hans pappaledighet (till efter nyår) och jag har sagt att det kommer inte att hända. Han vill heller inte stressa ut gården till salu, men min deadline är att på måndag ska mäklare vara vald och kontaktad.

Men vad fräck han är!!! :mad: Jag tycker att du tänker helt rätt, risken är att ni skulle bli så arga och irriterade på varandra under den här tiden att all kommunikation skulle falla totalt tillslut, även runt barnen och det vore ju hemskt.

Jag har såna arg-dagar att jag inte känner igen mig själv. Jag är arg arg arg arg arg arg arg arg och totalt ofokuserad. Bara arg och besviken och så arg igen.

Det har jag också, nästan ett år senare, men de har blivit markant färre. Numera dyker de mest bara upp när jag hittar något han ställt till med som försvårar min vardag, saker han lämnat kvar som är otympliga för mig att bli av med eller annat som gör livet krångligare. Den biten lär jag inte bli av med förren jag flyttar från gården.

Som jag sa tidigare, det gäller att hitta små fristäder där barnen inte hör där man kan få utlopp för ilskan. Själv jobbar jag i trädgården, klipper gräs eller tar riktigt raska promenader då jag skäller högt på honom, släpper ut alla arga känslor. Efteråt känns det bättre!

Alla som känner mig vet att jag är en bo-på-landet tjej, men nu måste jag välja så att jag orkar och har tid med barnen.

Ska titta på ett hus mitt i huvudorten i min kommun. Välrenoverat, centraldammsugare, låg drift och kopplat till fjärrvärme. Stor trädgård och nära till kommunikationer, förskolan vi har och butiker. På pappret är det perfekt, men hur byter man bort friheten på landet? De oändliga skogarna? Det öppna landskapet? Närheten till sjön? Tystnaden på kvällar, nätter och morgnar? Rävarna, grävlingarna, älgarna, rådjuren och ekorrar och harar? Fjärilarna? Fågelsången och alla fåglar vid fågelmatarna? Jag älskar till och med varenda sketen brännässla som jag förut stört mig på. Hur byter man bort de fantastiska hagarna jag ordnat? och stallet - det må vara gammalt och verkligen ingen lyx, men det var ju MITT. Mina pengar har byggt upp det. Planerat och fixat. Tankarna på det gör att jag dör inombords.

Jag vet att jag kan flytta ut på landet igen och jag kommer nog att göra det. Drömmen får leva vidare i ett undanskymt hörn i mig.

Jag bodde ju kvar på gården efter många om och men och nu när jag äntligen fått ett bud på den har jag också funderat som du, centralt och lättskött eller att fortsätta livet på landet i mindre skala. För min del blev det en liten stuga med bra kommunikationer och nära till affär men på liten ort. Valet var inte enkelt, hade jag haft så små barn som du hade jag nog valt något mer centralt ett tag. Som du säger, drömmen finns kvar och man hinner ångra sig och göra rokad många gånger under ett liv.

Hur ska jag komma över det bagage jag nu kommer att bära med mig. Där jag står idag har jag ingen längtan eller önska efter att dela mitt liv med någon någonsin igen. Men det är nu. OM det skulle inträffa, hur ska jag kunna lita? Hur ska jag komma över alla spärrar och släppa mitt bagage, för som det ser ut nu så kommer jag inte att vara någon bra partner. Kommer att värna för mycket om mig själv och mina barn at jag kommer stänga ute på för många plan. Vet inte om jag någonsin vill äga någonting tillsammans med någon annan.

Det här har jag också konstaterat nyligen, "aldrig igen" att jag vågar låta någon ha den makten över mitt liv. Antingen vill jag bo ensam och bara dejta (vilket jag faktiskt börjat med, men det går väl inte så där jättebra :o ) eller så ska jag äga huset vi bor i (och ha en driftkostnad jag fixar på egen hand om det behövs) så att jag faktiskt vet att jag kan bo kvar den dagen man eventuellt blir lämnad. Helst vill jag faktiskt bo ensam med min son, vi har det riktigt bra ihop och tillslut får man in en rutin på "ensamlivet". Det kommer du också att få, men det kommer att ta lite tid. Det ordnar sig ska du se, det känns inte så just nu, men det gör det!!

Det kommer alltid nya saker att tampas med, men vi växer varje dag vi överlevt och klarat av - så förjäkligt som det känns just nu kommer det med största sannolikhet inte att kännas om ett par veckor/en månad och sen blir det sakta, sakta bättre hela tiden. Upp och ner och upp igen, men mest uppåt ;)

Jag har följt hela tråden och jag måste bara säga att jag tycker att du är så himla stark :bow:
Du kommer att fixa det här!

Jag förstår att du kommer att sakna gården, men risken är stor att den hade känts som en belastning och ett fängelse med allt extrajobb om du hade varit tvungen att rådda allt själv med småbarn. Det är klart du kommer att sakna alla härliga fördelar, men försök hålla i minnet alla nackdelar som du slipper. Natur kan man få ändå, dagsutflykter till nationalparker eller dylikt blir väldigt värdefulla när man inte bor mitt i naturen själv. :)

jag är en bo-på-landet tjej, men nu måste jag välja så att jag orkar och har tid med barnen.
Hm. Vad är det som skiljer mot förut? Vilka uppgifter skulle pappan ha skött på gården? Det är ju fullt möjligt att du kan sköta gården själv. Det handlar bara om prioriteringar. Vissa saker får vänta ett tag, andra saker kan man dra ner till mindre skala, åter andra saker lejer man ut istället. Sen, även om det inte känns så just nu, så finns det ju möjlighet att du träffar en annan man i framtiden, som gärna skulle dela livet på gården med dig. Eller så kan du ha en inneboende som sköter vissa uppgifter som en del av hyran.

Du måste inte sälja.

Åh, en "själsfrände" i samma situation. Skönt att höra din berättelse, men ett år känns som en evighet. Jag kommer inte att orka vara arg så länge.

KL
Jag lade också fram att när det gäller barnen vil jag gå till familjerätten för att skriva ett samarbetsavtal, samt få tips om hur man lägger upp det anpassat till deras ålder. svaret jag fick var att det tänkte han inte såvida inte det blir storbråk oss emellan och "Socialnämnden kan få tycka till om de som har verkliga problem med omvårdnaden".

Sen har han surrat om domar som träder i laga kraft osv och jag har försökt förklara att det varken är "Soc" eller någon "juridisk instans", ingen dom kommer att utfärdas och inga register förs utan det är medling och rådgivning angående barnens bästa. Sekretess och gratis. Han var tvungen att undersöka det här närmre och läsa på om "processen". Jag bad honom att bara ringa dit och prata med dem, men eftersom han aldrig nånsin kommunicerar via telefon, bara mail och sms, så lär han nog inte göra det.

Angående mig så kommer hjärnan att vinna, men fy fan vad jobbigt att veta att någon annan kommer att leva min dröm.

Först och främst pengar. Jag bad banken räkna på det och det är med nöd och näppe kalkylen går ihop +-0 och då skulle jag ha kvar gården, men inte ha råd att ha några hästar i vilket fall. Lägg sen på egen sjukdom, VAB osv så hamnar kalkylen på minus.

Nummer två - ta ner ved i skogen. Visst det går att köpa, men då spricker kalkylen helt. Allt jobb med kapning och klyvning, samt allt slit och släp för att elda inne tar tid som jag hellre har med barnen.

Nummer 3 - tid
10 minuter promenad från förskolan eller 20 minuter i bil?
10 minuter pendling till jobbet, eller 30 minuter enkel väg?
Flyttar jag slipper barnen så långa dagar. Det är inte deras dröm att vara på förskolan 7-17 och inte min heller. Och bor jag kvar måste jag klara att få ihop alla timmar för en heltid och fortfarande vara orolig ifall något skulle hända.

Nummer 4
Pengar igen - jag har inte ensam en tillräcklig buffert ifall något skulle hända på gården.

Ploga med traktor är jobbigt om man har barn som inte ryms i den. Köpa in tjänsten = kostar pengar.
Skotta snö från taken på uthusen då försäkringen inte täcker skador orsakade av snötyngden, utan de kräver att man håller efter själv.

Inneboende är inte möjligt som vårt hus ser ut, även om jag funderat både en och tre gånger på det.

Jag tycker du tänker logiskt och rationellt. Den drömmen du hade sprack. Hela paketet med gård med allt jobb det innebär är inte förenligt med livet som det ser ut just nu, du verkar ha full koll på det. Man måste verkligen brinna för något för att konstant leva på marginalerna (eller under) och jag har full förståelse för att du JUST NU väljer ett annat liv med fokus på barnen.

Livet går i vågor, om några år är det kanske dax för dig att leva drömmen fullt ut. Med en man som vill leva samma liv som du, fullt ut.

Det kommer verkligen inte att tala för mannens samarbetsvilja kring barnen att han inte kan tänka sig att följa med dig för rådgivning. Verkligen ett gigantiskt minus i protokollet, utåt sett.

Jag är övertygad om att du kommer att klara dig bra - bättre! - utan att ha ett vuxet barn att ta hand om. Du är rationell och logisk och nu verkar du ha fått fram de känslor som trängts undan av första tidens chock. Bra. Hela registret måste ut för att du ska kunna gå vidare.

Åh, en "själsfrände" i samma situation. Skönt att höra din berättelse, men ett år känns som en evighet. Jag kommer inte att orka vara arg så länge.

Inte kommer du att vara arg så länge! Jag är det som sagt mest då jag stöter på problem tack vare hans idiotiska idéer från tidigare då han bodde här. Problem som inte skulle uppstått om han lyssnat på mig då och gjort saker lite smidigare. Då får man vara arg tycker jag ;)

Jag tycker att du resonerar väldigt klokt ang ert boende, chansen är stor att du faktiskt kommer att trivas lika bra där - bara på ett annat sätt om du förstår hur jag tänker... Livet blir inte alltid som man vill men det kan bli bra ändå, det är bara lite svårt att tro på det i den första tidens dimma, jag vet. Om du visste hur många nätter (och dagar) jag gråtit och svurit, trots att jag ju vet att jag har det bättre utan karlsloken, ha ha. Nu får hans nya tjej tampas med alla hans dåliga sidor, jag slipper!

Känns det riktigt jobbigt och ensamt någon kväll så sätt dig och skriv ner allt som var dåligt med ert förhållande och honom som sambo. Ju fler negativa punkter du får till, desto fler skäl har du att faktiskt se framåt och gå vidare. Jag fick till mååånga rader på min lista, den tittar jag på ibland när jag känner mig lite deppig och ensam, det hjälper!
Eller kanske en lista över alla fördelar med att bo själv med barnen om du föredrar att fokusera på det positiva?

Men kan du inte ha en häst kvar inställa någonstans? Eller skaffa medryttare eller halvfodervärd.
Du har inte funderat på generationsboende? Att be dina föräldrar flytta till er så är ni flera om allt.

Först och främst pengar. Jag bad banken räkna på det och det är med nöd och näppe kalkylen går ihop +-0 och då skulle jag ha kvar gården, men inte ha råd att ha några hästar i vilket fall. Lägg sen på egen sjukdom, VAB osv så hamnar kalkylen på minus.

Allt går om man vill det, banken räknar säkert högre än vad det egentligen kostar. Ta med matlåda tex och så har man sparat rätt mycket!

Nummer två - ta ner ved i skogen. Visst det går att köpa, men då spricker kalkylen helt. Allt jobb med kapning och klyvning, samt allt slit och släp för att elda inne tar tid som jag hellre har med barnen.

Kan du inte anlita någon som vill ha gratis ved mot att denne tar ner och iordningställer ditt behov?

Nummer 3 - tid
10 minuter promenad från förskolan eller 20 minuter i bil?
10 minuter pendling till jobbet, eller 30 minuter enkel väg?
Flyttar jag slipper barnen så långa dagar. Det är inte deras dröm att vara på förskolan 7-17 och inte min heller. Och bor jag kvar måste jag klara att få ihop alla timmar för en heltid och fortfarande vara orolig ifall något skulle hända.

Men om gården står för DIN trygghet i den här processen så spelar det inte någon roll om barnen blir hämtade 16 eller 17. Barn anpassar sig.

Nummer 4
Pengar igen - jag har inte ensam en tillräcklig buffert ifall något skulle hända på gården.

Ploga med traktor är jobbigt om man har barn som inte ryms i den. Köpa in tjänsten = kostar pengar.
Skotta snö från taken på uthusen då försäkringen inte täcker skador orsakade av snötyngden, utan de kräver att man håller efter själv.

Inneboende är inte möjligt som vårt hus ser ut, även om jag funderat både en och tre gånger på det.

Det ordnar sig om du verkligen vill, tänk efter vad DU verkligen vill! Har du kollat med din arbetsgivare förresten, du kanske kan jobba 2 timmar hemifrån varje dag? Du är stark och handlingskraftig!

Han ville attjag skulle fundera på om vi inte ska bo ihop under resten av hans pappaledighet (till efter nyår) ochjag har sagt att det kommer inte att hända. Han vill heller inte stressa ut gården till salu, men min deadline är att på måndag ska mäklare vara vald och kontaktad. .

Stå på dig! Det är ett helvete att fortsätta leva år efter år utan att bodela. Och det kan hända om du inte är tuff MED EN GÅNG.

Han vill bara ha kakan och äta den vilket är DÖDEN för dig men underbart för honom. Gå inte på det!

Du är jätteduktig som tar tag i allt. :bow:

Jag har häckat 5 år i liten central hyreslägenhet med små barn en period. Mycket praktiskt och jag skulle faktiskt rekommendera det om det är möjligt i din stad. När barnen är så små är det bara smidigt att bo trångt nära dagis och jobb och spara pengar = tid.

Vilket gör att du senare kan spara ihop till din dröm igen.

Vad gäller barnen så ta bara med dig dem. De är tryggast med dig. Låt honom hälsa på dem när det passar dig. (Var absolut inte med själv)

När han har ordning på sitt liv får han ta upp bollen att gå vägen via samarbetssamtal för att få papper på umgänge om han orkar driva den frågan.

Heja! Det kommer bli annorlunda, men mycket bättre på sikt :)

Ja, blir det tid över någon kväll så kanske det är en idé att sätta sig ner och titta på det. Kanske hjälper mig vidare med mina känslor...

Jag är övertygad om att du kommer att klara dig bra - bättre! - utan att ha ett vuxet barn att ta hand om. Du är rationell och logisk och nu verkar du ha fått fram de känslor som trängts undan av första tidens chock. Bra. Hela registret måste ut för att du ska kunna gå vidare.

Jag tror dig, men innan jag kommer dit är jag rädd att jag faktiskt måste dyka ännu djupare ner i träsket och det är superskrämmande.

Ja, det är alltid en smula skrämmande innan det går upp för mig att vattnet inte är så kallt som jag trodde, kanalen inte så bred som jag inbillade mig och att jag faktiskt simmar bättre än jag kommer ihåg.

Det går upp och ner, humöret. Det pendlar mellan rätt nöjd och iskall skräck (egen erfarenhet). Panik och glädje. Det är fullt normalt. Det är en stor förändring i livet. De kommer inte lätt. De ska inte komma lätt.

Men du kommer att klara det galant. Det finns tyvärr ingen mall för hur man gör bäst, men om du sätter dig själv och barnen i första rummet, och sedan får han som är vuxen ta hand om sig själv så ska du se att det kommer att lösa sig så bra det kan.

Jag har ytterligare en häst, som har det super där den är, men det är en lite speciell situation. Den kommer jag att ta hem så småningom. I övrigt vill jag inte stalla in, leta halv/helfodervärd etc. Risken är alltid att man får hästen tillbaka vilket innebär en kostnad som är helt omotiverad i dagsläget. Först måste jag bort, sen måst e ekonomin landa, för det är inte billigt att rodda runt en hel flytt ensam.
Sen kommer jag inte att hinna jobb, få i barnen mat och ta hand om en installad häst. Jag kommer ha ett par timmar max efter jobbet innan minsta sover. På den tiden vill jag hinna umgås och det ska fixas mat etc. Som jag bor nu har jag ju kunnat ta allt med hästarna efter barnen somnat, men jag kan inte lämna dem ensamma efter de somnat heller.

Generationsboende - nej, det här är inte mina föräldrars dröm. De hjälper mig på alla plan, men att kräva att de flyttar över hela landet ifrån sina fastigheter och från livet de byggt upp och sina jobb (de har bara några år kvar att jobba och lär inte hitta jobb här på orten), det kan jag inte göra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 013
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 623
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka