Sv: Jag kvävs
Fast han är så mån om att göra rätt (ja det kan låta konstigt) att han kommer att slåss för växelvis boende. Han tror ju att vi ska ta varannan vecka från start...
Jag har inte skrivit på buke på flera år. Någon tipsade mig om den här tråden för hen visste vad jag skulle skriva.
Så nu gör jag det. Detta inlägg kommer från en feminist som tycker det skulle vara lag på delad föräldraförsäkring och att pappor behöver få vara mer primärföräldrar.
Det är inte en könstillhörighetsfråga i ditt fall. Barnen har en förälder som inte knutit an och inte kan ta ansvar. Det är farligt att ha dem hos en sådan och ett oerhört mycket sämre alternativ än att de stannar hos den föräldern som har koll.
Det är bara i början du har en chans. Var inte naiv och snäll och släpp i från dig barnen.
Låt honom flytta men rubba inget för barnen. DU är deras trygghet. Han har inte ens knutit an till dem.
Säg att du absolut inte på något vis nekar barnen umgänge med deras pappa, men just nu ammas den lilla (och det ser du till att fortsätta med så länge det är möjligt) och du vill inte göra några drastiska förändringar när de är så små.
Släpp dem inte till en ansvarslös ovuxen pappa!!!
Kräv samarbetssamtal om boendet, säg hela tiden att du gärna uppmuntrar umgänge men att de ska bo hos dig så länge du är tryggheten för dem.
Låt honom få träffa dem hur mycket som helst men bara båda samtidigt (han kommer inte att orka) och dela inte BOENDET.
Har du en gång gått med på det är det tyvärr omöjligt att backa även om barnen far illa hos den andra.
Skjut växelvis boende-diskussioner på framtiden, säg att pappan måste ha kommit i ordning i sitt nya liv och boende och rutiner först, att de ska ha haft umgänge där ofta och börjar känna sig trygga med att vara där båda ensamma med honom innan övernattningar är på tal.
Han kommer inte att orka driva frågan utan kommer upptäcka att det är bekvämt att ha dem typ max varannan helg.
Men släpper du i väg dem på varannan vecka väntar dig ett DYRT HELVETE om du ångrar dig.
Gör det inte.
Släng ut mannen, se till att ta reda på vilka bidrag du kan få för att bo kvar (du ANAR inte vad mycket billigare allt blir utan en lat man!) och SLÄPP INTE BARNEN.
(((((((((kram)))))))))