Jag får inte heller ihop färgerna Isabellen är ju det enda stoet med och på helkroppsbilden ser det ju ut som att det är just isabellen som är ett sto och inte att de blandat ihop det.Länsstyrelsen i Stockholm säljer fem omhändertagna islandshästar. Inte roligt i sig såklart (de ser dock inte vanvårdade ut och beskrivning från veterinär vid omhändertagandet var ”lite överviktiga och i behov av att få hovarna verkade”, så gissar att det gäller t.ex dödsbo eller möjligtvis konkurs om länsstyrelsen involveras i sånt?).
Oavsett tyckte jag det var lite intressant med beskrivningen av hästarnas färger. De är listade som ”isabellfärgad, svart, mörkbrun, valnötsbrun och ljusbeige”. Sen kommer en radda med bilder. På en isabellskäck, två svarta, en silversvart och en fux… Jag sitter fortfarande och funderar på vilken de anser är ljusbeige (i min värld är det bara isabellen som stämmer in på den beskrivningen, men just isabellfärgen verkade de ju ha koll på).
De två svarta är svart och mörkbrun, fuxen valnöt och den silversvarta ljusbeige? Hur man nu får ihop det.