Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Det är ju en del större evenemang som har fått ställa in på sistone. Både Lev Rosa och nu Áframs clinic. Vad tror ni är anledningen till att så många evenemang får ställa in? Clinicen sålde tydligen inte tillräckligt många biljetter, men hur kommer det sig att intresset inte är så stort?
För mig personligen hänger min medverkan som publik eller ryttare ihop med ekonomi/tid/ork/väder - det hade varit kul att boka in fler grejer som intresserar mig men det ska inte svida för mycket, det ska vara på bekvämligt avstånd och inte vara halt eller mörkt att köra... det blir inte så många alternativ kvar då! För mig som ny på islandshäst är det för min del inte troligt att jag känner att jag inte kommer lära mig något nytt, men så kanske det kan vara för en del också vad gäller clinics? Generellt prioriterar jag inlärningstillfällen när jag får rida eftersom då har jag ju S med mig :) annars blir det ju liksom tid som går ut som annars hade varit med honom.

Det är ju en del större evenemang som har fått ställa in på sistone. Både Lev Rosa och nu Áframs clinic. Vad tror ni är anledningen till att så många evenemang får ställa in? Clinicen sålde tydligen inte tillräckligt många biljetter, men hur kommer det sig att intresset inte är så stort?
Letade inte Lev Rosa efter annan anläggning att vara på under 2025? Jag såg det snurra förbi i diverse olika grupper på facebook i höstas.

Nu är det inte aktuellt för mig att åka till Flyinge om det inte är något spektakulärt men jag har försökt att hålla i pengarna nu i vinter och ska försöka snåla ytterligare framöver för att det är tight med pengar just nu (och jag har stora utgifter på horisonten), något jag är rätt säker på gäller ganska många. Det är tråkigt att saker ställs in, det kan tyvärr leda till att det blir en rädsla för att arrangera med - "Ingen vill ju ändå gå"

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 684
Senast: pepp
·
  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
113 387
Senast: Fazeem
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 017
Senast: Halcyon
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 574
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka