Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är absolut ett hinder, det kan jag hålla med om. Men vissa verkar ha lättare för att ha distansförhållanden med killar från andra länder, än att tänka sig någon som bor längre bort.

Fast det beror väl på hur man träffas tänker jag? Jag har ju haft ett distansförhållande med en kille i ett annat land, men vi träffades i verkligheten. Jag skulle inte inleda ett distansförhållande via internetdejting trots att avståndet är en tiondel av det jag haft, eftersom jag inte tycker det är värt att "chansa" när man inte har någon aning om kemin stämmer.

Men samtidigt är jag ingen sådan som klarar av att träffa flera stycken åtgången. Fast jag tänker att det kan vara en bra självförtroende boost.
du måste ju inte träffa flera åt gången bara för att du är med på en dejtingsida! Ha kontakt om någon verkar intressant, bestäm träff, blir det fler träffar så bokar du inte in träffar med någon annan, blir det inte fler träffar så hittar du någon annan att testa med. Behöver inte vara så svårt, inbillar jag mig :p

Fast det beror väl på hur man träffas tänker jag? Jag har ju haft ett distansförhållande med en kille i ett annat land, men vi träffades i verkligheten. Jag skulle inte inleda ett distansförhållande via internetdejting trots att avståndet är en tiondel av det jag haft, eftersom jag inte tycker det är värt att "chansa" när man inte har någon aning om kemin stämmer.
Det är säkert som du säger att det beror på hur. Och som @stjarnhimmel sa, att det faktiskt blir av och det relativt snabbt, annars tappar åtminstone jag intresset.

Det verkar som jag ska på dejt på lördag, som det kan bli! :)
Fika som verkar bli mat och öl istället. Fast jag funderar om det är lite för mycket att ha middag första gången man ses. Så jag ska nog styra om lite att det blir bara en öl eller två. Eller tänker jag dumt nu?
Jag tar hellre bara en öl eller två när det är middag. Tycker det känns mycket stelare och formellt, svårare att visa vilken skön typ man själv är. ;)

Jag tar hellre bara en öl eller två när det är middag. Tycker det känns mycket stelare och formellt, svårare att visa vilken skön typ man själv är. ;)
Ja, men lite så tänker jag också. Han föreslog dessutom ett ställe med ganska hög musik. Att både äta (och verka intressant och se snygg ut samtidigt ;) ) och verka lomhörd känns inte optimalt. :D

Fika som verkar bli mat och öl istället. Fast jag funderar om det är lite för mycket att ha middag första gången man ses. Så jag ska nog styra om lite att det blir bara en öl eller två. Eller tänker jag dumt nu?

Ja, det gör man som man känner :). Men som en första träff tycker jag fika/prommenad funkar bäst. Sen kan man ha en tid att passa så att man kan slinka iväg efter 1 timme. Gillar man personen på första träffen är det ju bara att boka in en ny tid. Då kan man föreslå middag eller nåt och inte ha nån tid att passa ;)

Jag tycker det känns lite för mycket med middag. Tackade just själv ja till en sån dejt och ångrar mig lite. Dock blir det söndag kväll. Kändes lite bättre än lördag kväll. Vet inte varför...

Har träffat en jättetrevlig man på HP. Vi har skrivit till varandra några veckor. Vi har inga planer på att träffas just nu iallafall, jag har dragit öronen år mig lite då han berättat att han har en fetich för gummi. Jag har aldrig tidigare känt någon med en fetich över huvud taget. Han är ganska frispråkig nu när jag vet, men jag känner mig obekväm, samtidigt har vi intressanta samtal och han verkar vara en mycket rar person. Å andra sidan är jag ju på HP för att dejta... Vad säger ni andra kloka personer här? Tycker ni att jag är knäpp som hänger upp mig på en sån sak?

Jag tycker det känns lite för mycket med middag. Tackade just själv ja till en sån dejt och ångrar mig lite. Dock blir det söndag kväll. Kändes lite bättre än lördag kväll. Vet inte varför...
Stackars kille, jag avböjde middag och föreslog bara öl för att lite senare föreslå fika ist.
Klokt nog svarade han att vi får se vad vi är sugna på på lördag. :)

Håller med om att söndag kväll känns lite mer avslappnat på nåt sätt.

Jag gillar fika och promenad.
Middag vill jag helst inte ta. Pga sjukdom är jag så klumpig nuförtiden och spiller lätt eller välter glas. Så jag tycker det är lättare att hålla ordning på bara en kaffekopp.

Har träffat en jättetrevlig man på HP. Vi har skrivit till varandra några veckor. Vi har inga planer på att träffas just nu iallafall, jag har dragit öronen år mig lite då han berättat att han har en fetich för gummi. Jag har aldrig tidigare känt någon med en fetich över huvud taget. Han är ganska frispråkig nu när jag vet, men jag känner mig obekväm, samtidigt har vi intressanta samtal och han verkar vara en mycket rar person. Å andra sidan är jag ju på HP för att dejta... Vad säger ni andra kloka personer här? Tycker ni att jag är knäpp som hänger upp mig på en sån sak?

Jag tycker allt sånt är guck och skulle avslutat direkt eftersom jag vet att det aldrig kommer funka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka