Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur skriver man en vettig presentationstext på hp?
Jag tyckte det var svårt att få till en vettig direkt. Jag skrev om min många, många gånger allt eftersom jag kom in i det där med nätdejtande och jag märkte vad jag sökte och inte sökte samt vilken respons jag fick.

Börja med att presentera dig själv lite lätt med dina intressen och ett par egenskaper som beskriver dig samt vad du uppskattar hos den du söker och om det är något du absolut inte kan kompremissa med. Tex allergiker, rökare, män som går i grodmansdräkt eller nått sånt :)

Jag är lite förvånad eller vad jag ska säga över vissa här som verkar kräva en novell i sina mail?
Som tycker Hej hur är läget för kort.
Jag har jättesvårt att veta vad jag ska skriva och för mig duger det mycket väl som start om vi matchar profilmässigt.
Jag är en av dom som vill ha mer i förstamailet än "Hej, hur är läget?". En återkoppling till presentationen funkar för mig, så jag vet att personen faktiskt läst det jag skrivit. Jag får många "Läget?" ändå, men om man behagat att läsa presentationstexten står det också där vilken typ av mail som är önskvärt och vad jag inte svarar på.

Jag tycker att i de allra flesta fall så självdör den typen av kontakt tillslut. Åtminstone de jag har haft kontakt med har aldrig kommit vidare, utan ställer samma fråga om och om igen. "Vad händer idag då?", "Vad ska du göra i helgen?", "Hur mår du idag?" osv. Det blir bara så ytligt, jag vill ha lite djupare kontakt innan jag vill träffa någon.

Tillhör förövrigt också chatgenerationen, men jag avskyr chattande! :p

Jag är en av dom som vill ha mer i förstamailet än "Hej, hur är läget?". En återkoppling till presentationen funkar för mig, så jag vet att personen faktiskt läst det jag skrivit. Jag får många "Läget?" ändå, men om man behagat att läsa presentationstexten står det också där vilken typ av mail som är önskvärt och vad jag inte svarar på.

Jag tycker att i de allra flesta fall så självdör den typen av kontakt tillslut. Åtminstone de jag har haft kontakt med har aldrig kommit vidare, utan ställer samma fråga om och om igen. "Vad händer idag då?", "Vad ska du göra i helgen?", "Hur mår du idag?" osv. Det blir bara så ytligt, jag vill ha lite djupare kontakt innan jag vill träffa någon.

Tillhör förövrigt också chatgenerationen, men jag avskyr chattande! :p

Därför jag gärna växlar till tex kik. Jag vill ha korta, snabba svar. Inga noveller och ett meddelande per dag. Snark....

Jag tyckte det var svårt att få till en vettig direkt. Jag skrev om min många, många gånger allt eftersom jag kom in i det där med nätdejtande och jag märkte vad jag sökte och inte sökte samt vilken respons jag fick.

Börja med att presentera dig själv lite lätt med dina intressen och ett par egenskaper som beskriver dig samt vad du uppskattar hos den du söker och om det är något du absolut inte kan kompremissa med. Tex allergiker, rökare, män som går i grodmansdräkt eller nått sånt :)
Det är ju skitsvårt! Men det beror nog på att jag fortfarande inte vet vem jag är än :o

Det är ju skitsvårt! Men det beror nog på att jag fortfarande inte vet vem jag är än :o
Ja det är svårt.
Börja med att skriva ner lite på en fusklapp. Tex Intressen...kan vara sånt du också skulle vilja göra. Du kan tex skriva att du har häst och det är ett intresse men att du också gärna skulle vilja....släktforska, hoppa fallskärm, eller vad det nu är. Du kan också skriva att du har inte din intressekvot fylld utan skulle gärna testa lite nya hobbies om du känner att du själv har lite att skriva om.
Du kan nämna musikstilar, böcker och filmer som du gillar. Du kan skriva "Kort om mig" ex: lakritsälskare, mörkrädd, friluftsälskare, badkruka, bokmal, blyg, fotograf, kristen osv....
Det är sånt som kan öppna upp för frågor och ämnen att diskutera.
Du kan också ha med klassikern "Jag söker..." där du kan skriva in lite av det som du finner viktigt i den du söker....ex en rökfri, djurintresserad man som gillar att vara ute i naturen.....
Men börja med att stolpa upp lite nödvändiga saker på en fusklapp :)

Tex allergiker, rökare, män som går i grodmansdräkt eller nått sånt :)
Undantag för män som går i groddräkt och spelar saxofon?

nik4.jpg

PS. @grodan21 - det är nåt i din avatar som tilltalar mitt alter ego på bilen här ovan...

Nu har väl jag hyfsat unga föräldrar ännu, men jag vill inte ha någon som är dubbelt så gammal som mig :grin:

Eller de som skickar mobilnumret direkt :wtf:
Sånt kan du skriva med "Jag uppskattar inte mobilnummer och dejtförslag i första meddelandet" ...exempelvis.

Fick ihop en presentation, men vet inte om den blev så bra. Fick dock med att jag söker någon som anser att jag är lika mycket värd som kvinna, som om jag hade varit man. Vill absolut inte ha någon som är ute efter en hemma fru :wtf:
Det var bra formulerat.
Jag hade med något i stil med att jag trodde på alla människors lika värde och att SDare kunde skrolla vidare. Fick ett par hatiska mail om att mitt resonemang var ett hot mot demokratin osv på det men jag bara blockade. Underbar funktion föresten :grin:

Hur gör ni med de som bara kommenterar utseendet? Jag har fått en del sådana sedan jag skrev att jag vill att man visar på att man läst presentationen. Det känns som att vissa tolkar det som att jag vill ha kommentarer på mitt utseende? Vilket inte är vad jag vill och då har jag struntat i att svara sådana meddelanden. Funderar på om jag borde skriva i presentationen att det inte är önskvärt. Jag har för den sakens skull inget emot att man tillägger att jag ser bra ut i ett annars intressant mail, men att bara skicka "Fin!" ger mig ingenting.

Vad tycker ni om sådana meddelanden, och vad är er respons om ni får sådant?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka