Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör ni med de som bara kommenterar utseendet? Jag har fått en del sådana sedan jag skrev att jag vill att man visar på att man läst presentationen. Det känns som att vissa tolkar det som att jag vill ha kommentarer på mitt utseende? Vilket inte är vad jag vill och då har jag struntat i att svara sådana meddelanden. Funderar på om jag borde skriva i presentationen att det inte är önskvärt. Jag har för den sakens skull inget emot att man tillägger att jag ser bra ut i ett annars intressant mail, men att bara skicka "Fin!" ger mig ingenting.

Vad tycker ni om sådana meddelanden, och vad är er respons om ni får sådant?

Det beror ju lite på vad du själv söker så att säga.
Jag tackar för komplimangen men skriver inget mer. Då brukar man få ett följdmail i stil med "vad görs?" eller "vad söker du här?" och då blir det ganska enkelt att hänvisa till sin profiltext och be dom läsa den innan dom fortsätter brevskrivandet.

Ungefär så gör jag. Men jag är ju på dejtingsidan med en förhoppning om att hitta en partner att leva resten av livet med. Lösa förbindelser eller engångsligg är inte min grej.

Hur gör ni med de som bara kommenterar utseendet? Jag har fått en del sådana sedan jag skrev att jag vill att man visar på att man läst presentationen. Det känns som att vissa tolkar det som att jag vill ha kommentarer på mitt utseende? Vilket inte är vad jag vill och då har jag struntat i att svara sådana meddelanden. Funderar på om jag borde skriva i presentationen att det inte är önskvärt. Jag har för den sakens skull inget emot att man tillägger att jag ser bra ut i ett annars intressant mail, men att bara skicka "Fin!" ger mig ingenting.

Vad tycker ni om sådana meddelanden, och vad är er respons om ni får sådant?
Jag struntar i dem om det inte står mer. Har skrivit på min presentation att jag inte förstår varför gilla-funktionen finns och att det borde vara bättre att skicka mail om man är intresserad. Och att mailet bör innehålla mer än ett Hej eller nåt annat sånt tråkigt.
Alla läser ju inte det, men en del!

Fick ihop en presentation, men vet inte om den blev så bra. Fick dock med att jag söker någon som anser att jag är lika mycket värd som kvinna, som om jag hade varit man. Vill absolut inte ha någon som är ute efter en hemma fru :wtf:
Jag skrev typ att jag sökte någon med liknande värderingar som mig, som tror på allas lika värde, typ.

Sedan googlade jag, finns en del om hur man ska skriva profiler ute i etern. :p
Har skrivit om min ett antal gånger redan, men måste lägga upp nån bild där också.

@Bison vad är det för chattfunktion du använder?

Jag skrev typ att jag sökte någon med liknande värderingar som mig, som tror på allas lika värde, typ.

Sedan googlade jag, finns en del om hur man ska skriva profiler ute i etern. :p
Har skrivit om min ett antal gånger redan, men måste lägga upp nån bild där också.

@Bison vad är det för chattfunktion du använder?

Kik, messenger, sms och snapchat

Det beror ju lite på vad du själv söker så att säga.
Jag tackar för komplimangen men skriver inget mer. Då brukar man få ett följdmail i stil med "vad görs?" eller "vad söker du här?" och då blir det ganska enkelt att hänvisa till sin profiltext och be dom läsa den innan dom fortsätter brevskrivandet.

Ungefär så gör jag. Men jag är ju på dejtingsidan med en förhoppning om att hitta en partner att leva resten av livet med. Lösa förbindelser eller engångsligg är inte min grej.
Jag söker inte heller lösa förbindelser, sas. Det har hänt att jag också tackat för komplimangen, men sedan fortsätter de skriva och jag blir inte av med dom :p Jag vill inte att de ska få för sig att bara för att jag svarar, är jag intresserad. Det hade varit bra om de bara gett en komplimang och sedan varit nöjda med det liksom.

Det var bra formulerat.
Jag hade med något i stil med att jag trodde på alla människors lika värde och att SDare kunde skrolla vidare. Fick ett par hatiska mail om att mitt resonemang var ett hot mot demokratin osv på det men jag bara blockade. Underbar funktion föresten :grin:
Men alltså! Hot mot demokratin! Vilka uppblåsta töntar!

Jag har förmodligen en dejt imorgon. Och en nästa helg, och en till som jag mailar med, som det förmodligen blir en dejt med. Det här är ju inte alls min grej att dejta flera, men jag tänker att jag kanske inte ska se det som dejter utan mer relaxat.

Reflekterar över hur olika relationsbegrepp används också. Vad som läggs in i ordet "förhållande", "kk" etc. Svårt att veta om det är samma sak som är målet. Jag vet att jag inte är ute efter hela flytta-ihop-grejen. Men vill nog ha lite mer än det jag kallar för kk, vilket uppenbarligen är något annat för andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund