Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
I behov av lite åsikter.
Jag ska möjligtvis på en promenaddejt imorgon eftermiddag/kväll.(:nailbiting:) Snubben i fråga bor några mil norr om den lilla ort där jag bor, vi kommer antagligen att ses här någonstans. Att ses på en promenaddejt i slutet av november i mörkret kanske egentligen inte känns jättepeppigt tycker jag.O_o

Jag har tidigare bara dejtat i större stad där det ju alltid finns fik, bar, bio eller något liknande att kunna gå vidare till om man liksom vill fortsätta kvällen utan att vara kvar utomhus. Är han bara trevlig så har jag (nog) inga problem att bjuda hem honom till mig för att titta på en film eller nåt. Jag är dock inte intresserad av att ligga såhär på direkten av olika anledningar. Nu till min fråga eller det jag behöver få andras input på; kan man bjuda hem någon efter en promenad utan att denne ska tolka det som 'hej, kom vi går hem till mig och ligger'? Varför har folk förstört 'vill du ha en kopp te?' och 'titta på film' för? :p:D

Tanken var att jag skulle på dejt ikväll, men känner i vår smskonversation att vi nog inte är riktigt på samma plan.... Hur noga är ni med att det ska "klicka" lite redan i skrift? Om jag tänker på att mig själv och de som jag träffat i verkligheten så har det ju funkat bäst med de som funkat bra med/flöt på med i skrift. Men det kanske finns trevliga människor som inte kan uttrycka sig eller har någon koll på skriftspråket?(Jag gillar inte prata i telefon så gör aldrig det med nån ev dejt).

De jag trivts bäst med är de (ytterst få) som lyckats charma mig med hur de skriver och tanken på att träffa någon på annat sätt än "vanlig vän" som inte skriver på ett sätt jag gillar... Nej, jag skulle nog inte klara det :p Därmed inte sagt att det blir bra bara för att personen kan skriva bra, verkligen inte, men de som inte kan fånga mitt intresse i skrift brukar inte lyckas med det i verkligheten heller. Där gäller det väl att känna sig själv lite också, för vissa spelar det ju ingen roll hur den andra uttrycker sig i text. Önskar att jag kunde vara sådan.

De jag trivts bäst med är de (ytterst få) som lyckats charma mig med hur de skriver och tanken på att träffa någon på annat sätt än "vanlig vän" som inte skriver på ett sätt jag gillar... Nej, jag skulle nog inte klara det :p Därmed inte sagt att det blir bra bara för att personen kan skriva bra, verkligen inte, men de som inte kan fånga mitt intresse i skrift brukar inte lyckas med det i verkligheten heller. Där gäller det väl att känna sig själv lite också, för vissa spelar det ju ingen roll hur den andra uttrycker sig i text. Önskar att jag kunde vara sådan.

Så är jag, klarar inte av dåligt skrivande oavsett om de verkar trevliga i övrigt. Små missar har jag överseende med men överlag måste det vara bra.

Så är jag, klarar inte av dåligt skrivande oavsett om de verkar trevliga i övrigt. Små missar har jag överseende med men överlag måste det vara bra.
Precis! Sedan har jag en väldigt nära vän med dyslexi som av förklarliga skäl uttrycker sig lite lustigt ibland, men vad hon gör är att alltid skriva så att det känns som om jag hör henne prata när hon skriver. Trots vissa stavfel och lustiga meningar känns det ändå personligt och vettigt och jag läser gärna det som skrivs. Vi tar visserligen mesta delen av konversationerna via telefonsamtal, men jag skriver mycket hellre med henne än med de som skriver rakt genom korrekt men opersonligt. Texter kan ju verkligen vara bra på olika sätt!

Det beror nog helt på vad det är för man, @Hedda .
Jag bjöd upp min sambo till mig efter middag och skjuts hem, utan att nån av oss hade en tanke på sex den kvällen. Jag ville bara inte att han skulle åka och han kände samma sak :love:

Det låter ju himla fint. Men svårt att avgöra ändå tycker jag. :p

I behov av lite åsikter.
Jag ska möjligtvis på en promenaddejt imorgon eftermiddag/kväll.(:nailbiting:) Snubben i fråga bor några mil norr om den lilla ort där jag bor, vi kommer antagligen att ses här någonstans. Att ses på en promenaddejt i slutet av november i mörkret kanske egentligen inte känns jättepeppigt tycker jag.O_o

Jag har tidigare bara dejtat i större stad där det ju alltid finns fik, bar, bio eller något liknande att kunna gå vidare till om man liksom vill fortsätta kvällen utan att vara kvar utomhus. Är han bara trevlig så har jag (nog) inga problem att bjuda hem honom till mig för att titta på en film eller nåt. Jag är dock inte intresserad av att ligga såhär på direkten av olika anledningar. Nu till min fråga eller det jag behöver få andras input på; kan man bjuda hem någon efter en promenad utan att denne ska tolka det som 'hej, kom vi går hem till mig och ligger'? Varför har folk förstört 'vill du ha en kopp te?' och 'titta på film' för? :p:D
Tur jag läser det här först, för jag ska också på promenaddejt imorgon. Tänkte typ bjuda på kaffe sedan om det känns bra hemma. Inte en tanke på att det kunde ses så.:rofl:
/Rutans -nybörjare på dejting :D

Igår var jag på dejt med P, drack öl och hade trevligt. Men... Han verkar ha några tics med munnen, som jag tillslut nästan fokuserade mer på än honom. Och det känns så dåligt av mig att döma efter en sådan sak! Jag försöker tänka att det kanske var nån nervös-grej som försvinner om vi ses igen.

Dejten med R ikväll funderar jag på om jag är så sugen på.. Vi snackar lite på kik, och han är så himla på. Han svarar på varje meddelande inom ett par minuter och har han inte fått svar på nån timme kommer det ibland nåt nytt meddelande. Men så funderar jag på om jag kanske borde träffa honom och inte bara döma efter hur ofta han skriver, fast det har redan fått mig lite off...

Lyxproblem i bägge fallen, egentligen. Men ändå...

Jag är verkligen lika dan, men har öndå bestämt mig för att ge även de som inte skriver så bra en chans nu :D

Igår var jag på dejt med P, drack öl och hade trevligt. Men... Han verkar ha några tics med munnen, som jag tillslut nästan fokuserade mer på än honom. Och det känns så dåligt av mig att döma efter en sådan sak! Jag försöker tänka att det kanske var nån nervös-grej som försvinner om vi ses igen.

Dejten med R ikväll funderar jag på om jag är så sugen på.. Vi snackar lite på kik, och han är så himla på. Han svarar på varje meddelande inom ett par minuter och har han inte fått svar på nån timme kommer det ibland nåt nytt meddelande. Men så funderar jag på om jag kanske borde träffa honom och inte bara döma efter hur ofta han skriver, fast det har redan fått mig lite off...

Ah, träffa om du nu ändå har planerat det. Han kanske har Det, trots att han ligger på ;)

Kan ju vara så att R är väldigt "på" för att han är rädd att du ska tappa intresset/glömma honom annars? Träffa honom, se hur han är, vill du träffa honom igen och han fortsätter skriva lika intensivt som nu så kan du ju säga ifrån :)

Ah, träffa om du nu ändå har planerat det. Han kanske har Det, trots att han ligger på ;)

Kan ju vara så att R är väldigt "på" för att han är rädd att du ska tappa intresset/glömma honom annars? Träffa honom, se hur han är, vill du träffa honom igen och han fortsätter skriva lika intensivt som nu så kan du ju säga ifrån :)

Ja, det blir nog en träff som planerat. Känns ju dumt också att ställa in den utan nån särskild anledning. :)
Vi hoppas på det bästa!

Jag har hittat en man som det klickar ordentligt med i skrift.

Han är dregelsnygg, lång och perfekt ålder. Bra jobb, eget hus och ordning och reda. Helt enligt min mall ;)

Han bor i mina barndomstrakter vilket jag tycker är väldigt roligt. Har kanske 3 mil till hans hus från mitt.
Han skriver jättebra, inga noveller men mer än två rader. Är intresserad utan att kännas på osv.

Känns än så länge mycket lovande!

Nyfiken här.
Hur lång tid brukar det i snitt ta för er att hitta rätt i djungeln av alla dejter?

Har själv börjat överväga att börja nätdejta, men vet inte om jag vill göra det än, är väl rädd att något ska gå fel (men vad vet jag inte). Ska gå till psykolog nästa år och tänkte väl att det kanske var bättre att vänta tills efter det eller under det?

Nyfiken här.
Hur lång tid brukar det i snitt ta för er att hitta rätt i djungeln av alla dejter?

Har själv börjat överväga att börja nätdejta, men vet inte om jag vill göra det än, är väl rädd att något ska gå fel (men vad vet jag inte). Ska gå till psykolog nästa år och tänkte väl att det kanske var bättre att vänta tills efter det eller under det?
Reggade mig på hp i början av veckan och funderar redan på att ge upp det. Jag tror liksom inte att någon skulle kunna tycka om mig för den jag är, snygg är jag inte heller enligt mig själv. Tror man måste vara hyfsat säker på sig själv för att lyckas.

Nyfiken här.

Ibland går det fort och ibland känns det som man aldrig hittar någon som matchar.

Jag tycker du kan börja lite smått redan innan om du vill och känner dig redo. Du är ju medveten om din "problematik" och det är mer än många andra. Så jag ser ingen nackdel som sådan. Är man en ovan dejtare kan det också ta lite tid innan man inser vad man är ute efter.

Nämen sammanfatta inte! Vi vill ju veta mer :D
Det vill ni va? ;)
Tja, först och främst verkar han vara väldigt oallmänbildad, som i att han antagligen aldrig tittar på nyheterna eller bryr sig om vad som händer utanför hans lilla värld. När jag sa att jag inte gillar hockey suckade han lite och såg ut att tänka ungefär "jaha, vad ska vi prata om då?". Han verkar inte ha några ambitioner att tala om. Han plockade upp mobilen ett antal gånger och tittade på den.
Hade inte så stor lust att berätta så mkt om mig själv, så han fick stå för större delen av pratet, vilket han inte hade något emot. Han pratade på utan att ställa motfrågor.

Jag säger inte att nåt av det är fel, men fel för just mig. Särskilt allmänbildning tycker jag är både viktigt och attraktivt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka