Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reggade mig på hp i början av veckan och funderar redan på att ge upp det. Jag tror liksom inte att någon skulle kunna tycka om mig för den jag är, snygg är jag inte heller enligt mig själv. Tror man måste vara hyfsat säker på sig själv för att lyckas.
Nämen, inte ska du väl känna så? :(
Jag är heller inte snygg (enligt mig själv) men hör många runt mig som säger att jag ser snygg ut fast jag själv inte tycker det. Misstänker att de ser något annat som jag inte ser, så ge inte upp hoppet, det måste ju finnas någon för dig med.

Själv tänker jag att det är klokt att börja leta efter någon dejt när man känner sig bekväm med sig själv och inte känner behov av psykolog. Jag tror nämligen det är lätt att attrahera fel typ av personer för den som mentalt inte mår bra och i värsta fall kan det göra att personen mår ännu sämre.
Vi får se, jag tror inte jag är ämnad att ha någon i alla fall, som det är just nu. Kan inte sätta rätt ord på det, men väldigt sammanfattat skulle man kunna säga "elak" fast ändå inte. Kan inte psykologen hjälpa mig få verktyg att bota "elakheten" så kommer jag aldrig kunna ha varken vänner eller en partner på lång sikt. Funkar säkert på kort sikt, men man vet inte när bomben exploderar så att säga och "elakheten" kommer fram som ett fult monster och då kommer jag må skit..... :/

Vi får väl se, har inte ens bestämt mig för hur jag vill göra... känns redan nu som man "attraherar" fel typer i verkligheten, fast jag varken gör eller visar något speciellt jag bara är. Svårt att förklara... :(

Nyfiken här.
Hur lång tid brukar det i snitt ta för er att hitta rätt i djungeln av alla dejter?

Har själv börjat överväga att börja nätdejta, men vet inte om jag vill göra det än, är väl rädd att något ska gå fel (men vad vet jag inte). Ska gå till psykolog nästa år och tänkte väl att det kanske var bättre att vänta tills efter det eller under det?
Vänta med att dejta, tycker jag
Det krävs ganska mycket skinn på näsan om en är reggad på dejtingsajt
Hitta styrkan i dig själv innan du hittar en kille du vill umgås med
:)

Nämen, inte ska du väl känna så? :(
Jag är heller inte snygg (enligt mig själv) men hör många runt mig som säger att jag ser snygg ut fast jag själv inte tycker det. Misstänker att de ser något annat som jag inte ser, så ge inte upp hoppet, det måste ju finnas någon för dig med.
Man är ju sin egen största kritiker tyvärr :(

Man är ju sin egen största kritiker tyvärr :(
Jo tack, det där känner jag alltför väl igen tyvärr ja... nog den som sätter flest käppar i hjulen för en också. Fattar inte varför det måste vara så, egentligen borde man vara sin egen största idol typ. Jag tror i och för sig att det är samhället och de runt oss som påverkar hur vi tänker och tycker, även om vi tror att vi inte blir påverkade.

Vänta med att dejta, tycker jag
Det krävs ganska mycket skinn på näsan om en är reggad på dejtingsajt
Hitta styrkan i dig själv innan du hittar en kille du vill umgås med
:)
Vad menas med skinn på näsan i detta fallet? Skinn på näsan för mig är när ma är lite åt del elaka, snäsiga håller. :/

Vad menas med skinn på näsan i detta fallet? Skinn på näsan för mig är när ma är lite åt del elaka, snäsiga håller. :/
Skinn på näsan behöver du för att hålla div knasbollar ifrån dig
Du kommer troligtvis få många som skriver till dig på en dejtingsida
Det är långt ifrån alla, du vill ha kontakt med.

Du måste kunna säga ifrån = skinn på näsan

Skinn på näsan behöver du för att hålla div knasbollar ifrån dig
Du kommer troligtvis få många som skriver till dig på en dejtingsida
Det är långt ifrån alla, du vill ha kontakt med.

Du måste kunna säga ifrån = skinn på näsan
Jaha, du mena så. Jag tror jag har mer skinn på näsan i skrift än vad jag har i det verkliga livet förstås, men jag funderar fortfarande på hur man ska presentera sig när det väl blir dags. Hur man skriver en bra presentation så man lockar "rätt" typer som man vill prata med osv.

Reggade mig på hp i början av veckan och funderar redan på att ge upp det. Jag tror liksom inte att någon skulle kunna tycka om mig för den jag är, snygg är jag inte heller enligt mig själv. Tror man måste vara hyfsat säker på sig själv för att lyckas.
Känner så väl igen mig i det du skriver.
Det var dock fördelen med nätdejting kände jag, att jag lärde känna personen bakom texten (och via telefon) innan vi träffades. Jag ville känna intresse i personen innan vi träffades IRL, till skillnad från vissa som vill träffas tidigt och därefter sålla.
Jag tycker själv jag ser långt ifrån bra ut, men tydligen duger jag :p

Jaha, du mena så. Jag tror jag har mer skinn på näsan i skrift än vad jag har i det verkliga livet förstås, men jag funderar fortfarande på hur man ska presentera sig när det väl blir dags. Hur man skriver en bra presentation så man lockar "rätt" typer som man vill prata med osv.
Du har ett guldläge när du går och pratar med psykologen :up:

Tala om att du gärna vill träffa en kille
Fråga hur du ska göra för att få dom bästa förutsättningar att hitta rätt i dejtindjungeln
Det är sådant en psykolog kan hjälpa dig med också .

Du har ett guldläge när du går och pratar med psykologen :up:

Tala om att du gärna vill träffa en kille
Fråga hur du ska göra för att få dom bästa förutsättningar att hitta rätt i dejtindjungeln
Det är sådant en psykolog kan hjälpa dig med också .
Jaha, kan dom hjälpa med det också? Oh fan, det trodde jag då rakt inte. :eek: :eek: :eek:
Hallå nyår skynda dig, jag vill ha 2016 nu! :laugh:

Vi får se, jag tror inte jag är ämnad att ha någon i alla fall, som det är just nu. Kan inte sätta rätt ord på det, men väldigt sammanfattat skulle man kunna säga "elak" fast ändå inte. Kan inte psykologen hjälpa mig få verktyg att bota "elakheten" så kommer jag aldrig kunna ha varken vänner eller en partner på lång sikt. Funkar säkert på kort sikt, men man vet inte när bomben exploderar så att säga och "elakheten" kommer fram som ett fult monster och då kommer jag må skit..... :/

Vi får väl se, har inte ens bestämt mig för hur jag vill göra... känns redan nu som man "attraherar" fel typer i verkligheten, fast jag varken gör eller visar något speciellt jag bara är. Svårt att förklara... :(
Du är nog varken "elak" eller elak. Jag tror bara att du behöver finslipa din förmåga att avgöra hur det du säger kan tolkas av andra, och hur du själv ska tolka dem.

Det du skrev där visar att du behöver förbättra din bild av dig själv. Att hjälpa en med det brukar vara psykologers bästa gren ;)

Du är nog varken "elak" eller elak. Jag tror bara att du behöver finslipa din förmåga att avgöra hur det du säger kan tolkas av andra, och hur du själv ska tolka dem.

Det du skrev där visar att du behöver förbättra din bild av dig själv. Att hjälpa en med det brukar vara psykologers bästa gren ;)
Jo, jag är "elak", jag vet inte vad jag gör när jag blir arg t ex och det är det jag behöver verktyg för att hantera så det inte händer. Just i ögonblicken när jag är arg (nu snackar vi inte vanligt arg utan fly förbannad typ) då vet jag inte vad jag gör, skulle rent teoretiskt kunna slå en annan människa och först inse när slaget träffar att det inte var så bra och känna ångest då, men inte under själva handlingen utan efteråt. Skulle det ske med en annan människa så vill jag inte leva mer.... värsta är att jag redan sökt hjälp för det en gång, men de sa då att de inte kunde hjälpa... ger det väl en chans till men sen ger jag upp.

Jaha, kan dom hjälpa med det också? Oh fan, det trodde jag då rakt inte. :eek: :eek: :eek:
Hallå nyår skynda dig, jag vill ha 2016 nu! :laugh:

Jo, det är klart ! :)

Människor relationer, det är där dom är experter :up:

Du kommer att börja lära känna dig själv på ett helt nytt sätt
Det är spännande att gå hos psykolog

Många skulle bli hjälpta av samtal, även om det bara är "småsaker"

Lycka till :)

Både jag och den planerade dejten insnöade idag. Tur vi bor nära varandra och att vi båda drabbats. Det är andra gången vi ställer in. Hm...undrar vad det betyder. Vi har nu kommit överens om att inte ge upp trots dessa "bakslag". Kanske finns det nåt bra med att vänta...

Jo, jag är "elak", jag vet inte vad jag gör när jag blir arg t ex och det är det jag behöver verktyg för att hantera så det inte händer. Just i ögonblicken när jag är arg (nu snackar vi inte vanligt arg utan fly förbannad typ) då vet jag inte vad jag gör, skulle rent teoretiskt kunna slå en annan människa och först inse när slaget träffar att det inte var så bra och känna ångest då, men inte under själva handlingen utan efteråt. Skulle det ske med en annan människa så vill jag inte leva mer.... värsta är att jag redan sökt hjälp för det en gång, men de sa då att de inte kunde hjälpa... ger det väl en chans till men sen ger jag upp.

Jag tycker inte att det låter som att du är elak utan som att du behöver hjälp med att hindra dina impulser och hantera och kontrollera dina känslor. Du verkar ju inte göra det för att du vill skada.

Däremot låter det som en väldigt bra idé att träffa en psykolog för att få hjälp med detta.

Jag tycker inte att det låter som att du är elak utan som att du behöver hjälp med att hindra dina impulser och hantera och kontrollera dina känslor. Du verkar ju inte göra det för att du vill skada.
Kändes sådär lagom kul när man går till en psykolog för att få hjälp och de säger att jag inte alls verkar ha dom problemen som jag beskriver redan på första mötet.... kan säga att jag aldrig gick dit igen.. nu har jag bytt kommun så hoppas de har bättre psykologer här, ger det en chans till.
För om jag inte får hjälp kommer jag aldrig våga ha en relation eller vänner för den delen, jag är som en tickande bomb, det går bra när jag är glad men blir jag arg och droppen rinner över bägaren.. då blir det inget bra, och då är det enbart ifall någon fysisk person fått det att rinna över bägaren, t ex retas eller är arg själva... vi får se vad som händer... i nuläget känns det inte som om jag förtjänar någon, men vi får väl se som sagt.

ha skinn näsan
  1. vara bestämd och viljestark särskilt om kvinna
    Flickor behöver ha lite skinn på näsan och det är en god egenskap.
    Jag har aldrig hört någon säga till en karl att han har skinn på näsan.

Etymologi: Ha skinn på näsan är en synonym till det äldre uttrycket ”ha ben i näsan”. Detta uttryck i sin tur kommer från Danmark.[1] ”At have ben i næsen” betyder att hålla fast vid sin uppfattning och inte tappa modet.

https://sv.wiktionary.org/wiki/ha_skinn_på_näsan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka