Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att gått på en mina med en som inte riktigt var psykiskt stabil, undvek jag telefonen.
Om man inte har lämnat ut sitt telefonnummer är det lättare att förbli någorlunda anonym.

Träffas snabbt på neutral mark var min melodi.
Samma taktik körde jag. Minst komplicerat.

Och jag pratar gärna i telefon innan ev. träff. Lämnar ut mitt nr om personen verkar vettig och hittills har jag inte haft fel. Men det där är ju vad man känner för. :)

Ang det där med telefonnummer så går det ju att skaffa kontantkortstelefon att ha som "dejtingtelefon" eller något :p
Själv skulle jag inte träffa någon från nätet utan att ha fått ett telefonnummer. Kollar sedan upp så att numret stämmer med namnet personen säger sig ha, att adress stämmer, googlar namnet osv... Visar det sig att något inte stämmer så träffar jag inte personen.

Kan tillägga att jag stalkar även de jag får kontakt med "på riktigt" också, alltså inte bara eventuella personer från internet. Har fler än en gång hänt att vänner till mig träffat någon när de varit ute, börjat umgås med personen och sedan hittat otrevligheter som fått dem att inte våga ha fortsatt kontakt med personen. Bättre att hitta sådant på en gång tänker jag, och att inte luras av att någon verkar trevlig bara för att första kontakten skett ute någonstans.

Jäkligt dumt att det ska behövas, minst sagt, men när det nu är så lätt att kolla upp andra åtminstone hyfsat så gör jag det.

Ang det där med telefonnummer så går det ju att skaffa kontantkortstelefon att ha som "dejtingtelefon" eller något :p
Själv skulle jag inte träffa någon från nätet utan att ha fått ett telefonnummer. Kollar sedan upp så att numret stämmer med namnet personen säger sig ha, att adress stämmer, googlar namnet osv... Visar det sig att något inte stämmer så träffar jag inte personen.

Han har gett sin adress och bad mig kolla på google maps och vi har gemensamma bekanta. Tror inte han är "farlig", så jag tror jag snart (kanske imorgon) säger att han får ringa. Annars kanske någon annan hinner "ta" honom före mig :o Så gick det för ett antal år sedan precis för att jag inte vågade prata med honom i telefon då han föreslog.

Jag stalkar mina tilltänkta offer ordentligt innan ev träff. Förvånad att inte alla gör det :p

Trust me ! ;) Jag är känd för att kolla upp ALLT om mina "offer" ;)
Hitta en som verkade så bra :( Snygg, trevlig och har jobb mm..
Visar sej att hans post går till ett ungdomsboende för folk med diverse problem + att han förekommer på Lexbase...

• Gilla
Reactions: JGD
Han jag syftade på träffade jag i torsdags sen har jag knappt hört av han...

jag min vana trogen :p fortsatte med "dejtandet" och sitter typ alltid på badoo på jobbet... Har träffat några jag lätt skulle kunna tänka mej att se mer... Men nää ..

Fast just nu sitter jag å väntar på en 19 åring :p
Han va här söndag till måndag och ska sova över idag med...
Sexet är HELT OK :P sen får jag se vad som händer med honom... Han undrar om jag vill ha nåt seriöst... Vilket jag ju vill .... Frågan är bara om jag vill det med honom :P ;)

Okej ...

J som jag definitivt vill ha, som jag bara träffat 2 ggr hörde inte av sej på en hel vecka :(
Hörde av mej själv å sa just det... "Nu har du inte hört av dej på en vecka" varvid jag faktiskt fick svar att de va ju inte meningen... Men att han (som jag visserligen tror på) haft enormt mkt med plugg och jobb..
Så varför ger jag mej ens i kast med de upptagna egentligen :p Men men ...

19åringen G som vart hos mej nu 3 ggr är söt och trevlig... Men...
Nu kommer vi nog inte hinna ses den här veckan, när jag är ledig jobbar han och när han är ledig jobbar jag. Men kan va bra att se vad som händer när vi inte ses också... :P

FÖR jag hade hem en annan 19åring (S)... :o :p :love: :D
Han va jätteblyg... Så lyckades få i han lite (mkt ? ) sprit :p
Sen va han inte alls lika blyg... SÅÅÅ söt och gullig... Han är allt som den andra 19åringen är men det är nåt som tilltalar mej mer med den här :)

Alla ovan är faktiskt från Tinder.... Fast jag sitter på Badoo hela dagarna :p

Han har gett sin adress och bad mig kolla på google maps och vi har gemensamma bekanta. Tror inte han är "farlig", så jag tror jag snart (kanske imorgon) säger att han får ringa. Annars kanske någon annan hinner "ta" honom före mig :o Så gick det för ett antal år sedan precis för att jag inte vågade prata med honom i telefon då han föreslog.
Jag har lämnat ut mitt nr till två pers innan dejt. Är väldigt skeptisk. Dels gillar jag inte att prata i telefon. Den ena tänkte jag som du, men vi har ju gemensamma bekanta. Och visst han var ju inte våldsam och farlig så, men bra duktig på telefonterror... Efter det är jag ännu mer skeptisk till att lämna telefonnr. Men jag hoppas att din vet hur man uppför sig! Lycka till :)

Jag har lämnat ut mitt nummer till de flesta jag tänkt gå på dejt med. Inte så ofta för att prata i telefon innan utan mer för att det är enklare att ha kontakt via sms jämför med dejtingsidor/appar.
Har aldrig varit några problem, och skulle nån höra av sig onödigt mycket är det ju bara att säga tack och hej och blockera numret :)

Jag har nu bestämt träff med mr nice guy.
Ska bli väldigt spännande att se om han är lika fin i verkligheten.
Jag är mest bekymrad över att han ska tycka att jag är lite för ytlig. Fått känslan att han föredrar den väldigt enkla typen.
Jag med mina fancy prylar och alla tatueringar passar inte riktigt in i det facket.

Min kollega dissade såklart direkt, han är en familje kille, syns lång väg, det kommer aldrig gå bra :D :D

Så vi får väl se om han har rätt :p

Mitt dejtande går åt skogen.... Killen som varit min typ kk i 3 månader "dumpade" mig för en dryg vecka sen, jag blev oväntat ledsen... Var sedan på dejt med en annan jag haft två kortare dejter med tidigare, men kände efter tredje dejten att jag inte vill mer med honom. Fick mail från en kille som var både snygg och trevlig, chattade i onsdags kväll, sen skickade jag ett meddelande i fredags, fick svar 3.30 lördag morgon, jag svarade när jag vaknade på lördagen. Sen dess har han inte ens läst mitt meddelande, eller varit inloggad på sidan? Han är kanske inte singel?

Och kkn finns visst ständigt i mina tankar....:meh: Känner mig så ensam....

@detordnarsig Vad tråkigt med kk'n! Är det för att du vill ha det som du inte kan få, eller visste du redan innan att du kände lite mer för honom. Vet du varför det inte funkade? (Eller försöker du sluta tänka på honom nu?)

Killen jag har träffat ett tag, vi har bestämt att vi ska prata till helgen, vilket inte känns som om det kommer sluta på ett bra sätt. :(

@detordnarsig Vad tråkigt med kk'n! Är det för att du vill ha det som du inte kan få, eller visste du redan innan att du kände lite mer för honom. Vet du varför det inte funkade? (Eller försöker du sluta tänka på honom nu?)

Killen jag har träffat ett tag, vi har bestämt att vi ska prata till helgen, vilket inte känns som om det kommer sluta på ett bra sätt. :(

Vet faktiskt inte... är det ett bra svar? ;) Från början när vi träffades var min tanke mest faktiskt att han blir bra att ligga med iaf:o Men så visade han sig vara väldigt trevlig utöver att jag tände som fan på honom;) Det hade kanske blivit annorlunda om det inte uppstått vissa händelser(som ingen av oss kunde hjälpa eller påverka) och därefter en del missförstånd... Sammanfattningsvis så kan jag väl säga att man nog bör fråga den andra vad den tycker och tänker, men det är inte lätt när man som i mitt fall inte vet riktigt själv...
Anledningen till att han inte ville ses mer var att han träffat nån han fått känslor för... Så jag vet inte riktigt när mina känslor för honom uppstod, eller vad jag nu ska kalla det. Eller så blev jag ledsen för att det var jag som blev bortvald, och inte jag som valde bort? Med tanke på att jag ett par veckor tidigare inte tänkte träffa honom mer...
Ja, jag vet inte, det enda jag vet är att jag de senaste månaderna har haft så mycket humörsvängningar och känslobergodalbana som en tonåring typ... Jag är 33:up:

Hoppas ert prat går bra! Vet du på ett ungefär vad ni ska prata om? Vad du vill? Vem har bestämt att det ska pratas? (om du vill svara;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V