Hur gör ni med de som bara kommenterar utseendet? Jag har fått en del sådana sedan jag skrev att jag vill att man visar på att man läst presentationen. Det känns som att vissa tolkar det som att jag vill ha kommentarer på mitt utseende? Vilket inte är vad jag vill och då har jag struntat i att svara sådana meddelanden. Funderar på om jag borde skriva i presentationen att det inte är önskvärt. Jag har för den sakens skull inget emot att man tillägger att jag ser bra ut i ett annars intressant mail, men att bara skicka "Fin!" ger mig ingenting.
Vad tycker ni om sådana meddelanden, och vad är er respons om ni får sådant?
Jag får också sådana meddelanden - fler sådana än vettiga faktiskt, och då har jag bara helt vanliga bilder på mig själv.
I onsdags kl 05.20 hade en kille utan bild (eller jo, en låst som han inte öppnat) och utan text "Hej. Vad söt du är"
Läste det nyvaken och tvär och svarade "Tack...men jag har hört det förut...Du då? Ful?"
Han "oj vad du var på hugget"
Han tog det som att jag inte gillar smicker och positiva ord.
Upplyste honom om sanningen - att jag ser ut så här och är glad för det. Att jag visst tycker om smicker och positiva ord, men inte såhär.