Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör ni med de som bara kommenterar utseendet? Jag har fått en del sådana sedan jag skrev att jag vill att man visar på att man läst presentationen. Det känns som att vissa tolkar det som att jag vill ha kommentarer på mitt utseende? Vilket inte är vad jag vill och då har jag struntat i att svara sådana meddelanden. Funderar på om jag borde skriva i presentationen att det inte är önskvärt. Jag har för den sakens skull inget emot att man tillägger att jag ser bra ut i ett annars intressant mail, men att bara skicka "Fin!" ger mig ingenting.

Vad tycker ni om sådana meddelanden, och vad är er respons om ni får sådant?

Jag får också sådana meddelanden - fler sådana än vettiga faktiskt, och då har jag bara helt vanliga bilder på mig själv.
I onsdags kl 05.20 hade en kille utan bild (eller jo, en låst som han inte öppnat) och utan text "Hej. Vad söt du är"
Läste det nyvaken och tvär och svarade "Tack...men jag har hört det förut...Du då? Ful?"
Han "oj vad du var på hugget"
Han tog det som att jag inte gillar smicker och positiva ord.
Upplyste honom om sanningen - att jag ser ut så här och är glad för det. Att jag visst tycker om smicker och positiva ord, men inte såhär. :wtf::turd:

Jag har förmodligen en dejt imorgon. Och en nästa helg, och en till som jag mailar med, som det förmodligen blir en dejt med. Det här är ju inte alls min grej att dejta flera, men jag tänker att jag kanske inte ska se det som dejter utan mer relaxat.

Reflekterar över hur olika relationsbegrepp används också. Vad som läggs in i ordet "förhållande", "kk" etc. Svårt att veta om det är samma sak som är målet. Jag vet att jag inte är ute efter hela flytta-ihop-grejen. Men vill nog ha lite mer än det jag kallar för kk, vilket uppenbarligen är något annat för andra.
I min värld ser jsg inte en eller två träffar som att man "dejtar", i min värld innebär att dejta någon att man ses relativt regelbundet. Så att träffa mer än en såhär i början ser jag inget konstigt med, men jag kommer inte fortsätta träffa tre stycken ett längre tag.

Etiketter överlag tycker jag är knepiga och som man ibland har mer för andras skull än sin egen.

"Dejta" någon tycker jag är perioden när man börjar träffas upprepat och mer regelbundet som ett led i att komma varandra lite mer in på livet. Som en prövoperiod typ.

Innan är det bara "en dejt"

Så man går på en dejt, men man dejtar inte förrän det är upprepat... känner att jag behöver en bättre nomenklatur på det hela...förvirrande :p

Spelar egentligen inte så stor roll, bara intressant.

Etiketter överlag tycker jag är knepiga och som man ibland har mer för andras skull än sin egen.

Håller helt med, men jag tänker att det är dumt att jag överhuvudtaget träffar någon som tänker sig barn och giftermål eller bara vill ha en sexpartner. Eftersom det inte är det jag är ute efter, utan någonting mittemellan.

Håller helt med, men jag tänker att det är dumt att jag överhuvudtaget träffar någon som tänker sig barn och giftermål eller bara vill ha en sexpartner. Eftersom det inte är det jag är ute efter, utan någonting mittemellan.

Det är en rätt rolig företeelse just det där att alla vill ha nåt "mittemellan" ...
De vill inte va ihop men inte bara KK...

Nu har jag inget emot det men vad är skillnaden mellan "mittemellan" och ett förhållande ?
I mitt tycke enbart ordet förhållande...

Det är en rätt rolig företeelse just det där att alla vill ha nåt "mittemellan" ...

Nu har jag inget emot det men vad är skillnaden mellan "mittemellan" och ett förhållande ?

Alltså jag kan gärna kalla det förhållande, det är ju det där som blir så svårt. För för en del ska ett förhållande leda till flytta ihop etc. Och för en del är en kk någon man gör saker med, sover med, har sex etc.

Tanken var att jag skulle på dejt ikväll, men känner i vår smskonversation att vi nog inte är riktigt på samma plan.... Hur noga är ni med att det ska "klicka" lite redan i skrift? Om jag tänker på att mig själv och de som jag träffat i verkligheten så har det ju funkat bäst med de som funkat bra med/flöt på med i skrift. Men det kanske finns trevliga människor som inte kan uttrycka sig eller har någon koll på skriftspråket?(Jag gillar inte prata i telefon så gör aldrig det med nån ev dejt).

En till aspekt angående långt avstånd är ju bortsett all tid som försinner till att resa är ju pengarna det kostar.
Jag har bokat biljetter för min sthlmsträff, går på dryga 500:- pix med snabbtåget fram och tillbaka, nej jag åker inte gratis bara för att jag jobbar på tåg :p

Nu ser jag detta som ett socialt expriment att se vad jag tycker om att träffa en så pass äldre snubbe samt att han är väldigt trevlig och jag gillar att åka till Stockholm som oväxling mot södra Sverige där jag oftast befinner mig.

Men i längden blir det väldigt mycket pengar som försvinner. Ses en gång i månade är inte för mig, då kan jag lika gärna vara ensam.

Tanken var att jag skulle på dejt ikväll, men känner i vår smskonversation att vi nog inte är riktigt på samma plan.... Hur noga är ni med att det ska "klicka" lite redan i skrift? Om jag tänker på att mig själv och de som jag träffat i verkligheten så har det ju funkat bäst med de som funkat bra med/flöt på med i skrift. Men det kanske finns trevliga människor som inte kan uttrycka sig eller har någon koll på skriftspråket?(Jag gillar inte prata i telefon så gör aldrig det med nån ev dejt).

Jag tycker egentligen att det är viktigt att det klickar redan i skrift. Men jag tänkte frångå det nu och dejta en där det egentligen inte alls gör det.

Mitt ex som jag bodde ihop med i många är en av de personer som jag känner som kan ha de mest intressanta och intelligenta diskussioner IRL. Han har dock av olika skäl svårt att uttrycka sig i skrift. Så visst finns de absolut.

Hur upplever ni det här inledningsmailet?
"Är en ganska följsam man och litar nog väldigt mycket på min kvinna och följer (oftast) vad hon säger och tycker. Vill gärna att min kvinna kan vara lite bestämd.

Passar det dig eller hur är du?"

Hur upplever ni det här inledningsmailet?
"Är en ganska följsam man och litar nog väldigt mycket på min kvinna och följer (oftast) vad hon säger och tycker. Vill gärna att min kvinna kan vara lite bestämd.

Passar det dig eller hur är du?"

Jag hade ignorerat... Eller bara svarat "nej" (vilket jag tom tror att jag har gjort)

Han är en undergiven man som vill bli "hunsad" ... Inte min grej alls...

Jag hade ignorerat... Eller bara svarat "nej" (vilket jag tom tror att jag har gjort)

Skrev att jag är ganska bestämd men att jag inte vill ha en hund.

Dåliga vibbar fick jag också, men på mina följande frågor började han backa att han nog kan säga emot osv.
Oberoende -är INTE intresserad!

Vare sig min make eller min pojkvän är särskilt roliga att konversera med i skrift. De har tack och lov andra kvalitéer (typ att de går att konversera med IRL istället :p).

Jag hade tolkat det likadant. Att de sedan backar känns mer som standard. Min erfarenhet är att många män som vill ha sex på nätet kan anpassa sig hur som helst bara de får ligga.

Jag har ett sånt slags mitt-emellan-förhållande.
Vi träffas i princip varje helg men är fortfarande singlar båda två, fast träffar inga andra sexuellt....

Jag har ett sånt slags mitt-emellan-förhållande.
Vi träffas i princip varje helg men är fortfarande singlar båda två, fast träffar inga andra sexuellt....

Nu va jag egentligen inte emot fenomenet som sååå folk får ju kalla sina relationer för vad de vill ;)
Men för mej som vill ha ett förhållande (uttalat monogamt osv) så blir det ju lite lustigt när man träffas (monogamt) och ses för mer än "bara" sex.... Och så vill motparten ändå inte kalla det för "ett förhållande" ...
Vad tror "andra" att ett "förhållande" är ? Enligt mej är det ju det man kommit överrens om ..

Ungefär som de som vill förlova sej men inte gifta sej... Ser inga problem med det heller men vad är det med "bindandet" som är så läskigt ??? Det är ju inte svårt att göra slut ... Oavsett vad man haft innan ... Ett kk, förhållande eller gifta... Det kan förståss bli svårt men allt är ju hur man hanterar situationer inte situationen i sej !

Nu va jag egentligen inte emot fenomenet som sååå folk får ju kalla sina relationer för vad de vill ;)
Men för mej som vill ha ett förhållande (uttalat monogamt osv) så blir det ju lite lustigt när man träffas (monogamt) och ses för mer än "bara" sex.... Och så vill motparten ändå inte kalla det för "ett förhållande" ...
Vad tror "andra" att ett "förhållande" är ? Enligt mej är det ju det man kommit överrens om ..

Ungefär som de som vill förlova sej men inte gifta sej... Ser inga problem med det heller men vad är det med "bindandet" som är så läskigt ??? Det är ju inte svårt att göra slut ... Oavsett vad man haft innan ... Ett kk, förhållande eller gifta... Det kan förståss bli svårt men allt är ju hur man hanterar situationer inte situationen i sej !

Fast jag fattar inte själv grejen med den här typen av "förhållande". Det är ju inte det jag vill ha.
Men på nåt märkligt vänster har det bara blivit så.
Jag letar dock vidare och hoppas att jag hittar den stora kärleken till slut. Trots att jag är ruskigt dålig på att dejta. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka