Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag har också mailat med en karl som bor typ 30 mil bort där jag redan från början talade om att jag inte tyckte det var realistiskt att ens försöka inleda något. Han har mailat mig lite då och då och hela tiden varit väldigt trevlig. Idag mailade han och frågade om jag ändå inte kunde tänka mig att träffas på middag i en stad närmare mig. Jag sa nej om det var med syfte att inleda en relation och fick världens ledsnaste kärleksförklaring tillbaka. Tyckte lite synd om honom faktiskt, så försökte svara, men då verkar han ha blockerat mig...
Nu är vi alla olika och jag vet inte vad som hindrar dig att inleda en relation med någon som bor 30 mil bort.
Men jag hade gärna träffats om jag vart i din sits, en kul kille som verkar sympatisk och jag känner kan vara intressant kan man ha en bra kväll med. Åtminstone. :)

Nu är vi alla olika och jag vet inte vad som hindrar dig att inleda en relation med någon som bor 30 mil bort.
Men jag hade gärna träffats om jag vart i din sits, en kul kille som verkar sympatisk och jag känner kan vara intressant kan man ha en bra kväll med. Åtminstone. :)
Jag har barn, är alltså inte flyttbar. Likaså han. Och han var tydlig med att han sökte en seriös relation. En seriös relation med 30 mil emellan känns inte realistisk för mig. Alltså att starta så.

Fast det är ju inte så sympatiskt att han fortsätter trots att hon sagt redan från början att det inte är realistiskt.

Fast det är ju inte så sympatiskt att han fortsätter trots att hon sagt redan från början att det inte är realistiskt.
Fast jag tycker inte det är osympatisk att ha en mail- relation med någon som man tycker om att prata med? Om jag inte missförstod det och han har vart efterhängsen och "krävt" nånting?
Och att skicka ett mail om att träffas trots på någon man inte kan släppa helt är väl inte heller det osympatiskt?

Om jag inte läser situationen fel med en efterhängsen typ som inte kan ta nej som svar..

Fast jag måste ändå förtydliga att han verkligen inte gjorde det på ett osympatiskt eller tjatigt sätt. Han erbjöd sig också att komma till min närmaste större stad för att träffas. Och han var fullt förstående när jag sa nej. Det kändes bara så sorgset.

Fast jag tycker inte det är osympatisk att ha en mail- relation med någon som man tycker om att prata med? Om jag inte missförstod det och han har vart efterhängsen och "krävt" nånting?
Och att skicka ett mail om att träffas trots på någon man inte kan släppa helt är väl inte heller det osympatiskt?

Om jag inte läser situationen fel med en efterhängsen typ som inte kan ta nej som svar..
Nej, du har läst helt rätt. Precis så var det.

Det tar ju galet med tid att åka 30 mil. För mig är det helt otänkbart.
Min unga snygga bor i grannstaden, tycker det är på gränsen till långt.

Jag har barn, är alltså inte flyttbar. Likaså han. Och han var tydlig med att han sökte en seriös relation. En seriös relation med 30 mil emellan känns inte realistisk för mig. Alltså att starta så.
Jag förstår dig! Har testat ett dejta en kille 25 mil bort, och även utan barn är det svårt att få till det.

Jag är realistisk. Jag är inte ute efter en trevlig kväll eller ett ligg etc.
Om jag ska träffa ngn ska det finnas en chans att det ska bli en fungerande relation, och det kommer det inte bli för mig om personen bor 30 mil bort.

Fast jag måste ändå förtydliga att han verkligen inte gjorde det på ett osympatiskt eller tjatigt sätt. Han erbjöd sig också att komma till min närmaste större stad för att träffas. Och han var fullt förstående när jag sa nej. Det kändes bara så sorgset.
Aha, jag tolkade den tidigare mailväxlingen som sedan följdes av det där med middag som att han inte gav sig. Men då var det fel.

Jag är realistisk. Jag är inte ute efter en trevlig kväll eller ett ligg etc.
Om jag ska träffa ngn ska det finnas en chans att det ska bli en fungerande relation, och det kommer det inte bli för mig om personen bor 30 mil bort.
Det är absolut ett hinder, det kan jag hålla med om. Men vissa verkar ha lättare för att ha distansförhållanden med killar från andra länder, än att tänka sig någon som bor längre bort.
Jag är inte supersocial samtidigt som jag verkligen inte är asocial, men jag tycker att det finns många bra människor som man kan ha ett meningsfullt utbyte av.
Och är det någon man har lärt känna ett tag via mail, så tja, det kanske är precis lika bra på riktigt också?

Jag hade en gång kontakt med en person som bodde i Malmö och jag i Sthlm. Han var jätteintressetad av att ses. Sa han i alla fall.
Och han var i Sthlm ofta med jobbet.
Ok vi skulle ses.

Första gången drog konferensen över och han hann inte ses.
Andra gången blev jobbresan inställd sista minuten.
Sen skulle han komma upp på semestern då han var sååååå intresserad. Men då blev mamman sjuk i sista sekund..,

Så jag insåg då att det är inte lätt med avstånd..

Kan även lägga till att jag är reggad på HP, men eftersom jag inte har laddat upp en enda bild så är det otroligt lite aktivitet där.
Blir mest jag som tittar in fältet som finns där. :angel:

Har planer på att ta några bättre bilder och lägga upp så att det kan visas privat, för visst är det där man kan göra så?
Men samtidigt är jag ingen sådan som klarar av att träffa flera stycken åtgången. Fast jag tänker att det kan vara en bra självförtroende boost.

Jag hade en gång kontakt med en person som bodde i Malmö och jag i Sthlm. Han var jätteintressetad av att ses. Sa han i alla fall.
Och han var i Sthlm ofta med jobbet.
Ok vi skulle ses.

Första gången drog konferensen över och han hann inte ses.
Andra gången blev jobbresan inställd sista minuten.
Sen skulle han komma upp på semestern då han var sååååå intresserad. Men då blev mamman sjuk i sista sekund..,

Så jag insåg då att det är inte lätt med avstånd..
Det var ju tråkigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka