Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev ju in mig på Mötesplatsen för ett tag sen.Så..... Nån som dejtat...?
Jag skrev ju in mig på Mötesplatsen för ett tag sen.
Har börjat maila med en person som verkar lovande.
Jag har mailat ett par personer till men de har inte svarat.
Ja..Det kan vara trist...Fast jag tänker nog på samma gång bara att då var de inte intresserade.Blir så trött på alla som inte svarar![]()
Ja..Det kan vara trist...Fast jag tänker nog på samma gång bara att då var de inte intresserade.
Så..... Nån som dejtat...?
Reggade mig på HP häromdagen + har konto på tinder.Så..... Nån som dejtat...?
Jag tänker att "jag fick inte som jag ville" händer mig typ hela tiden.
Jag ville inte dratta på ändan när jag hämtade posten, men jag fick inte som jag ville.
Men frågan är väl då, vad det är man vill och vem det är som vill det... Jag tänker mig att många konflikter i de exempel som tagits upp här är interna konflikter för mig, alltså jag vill A och B, A och B är mutually exclusive. I exemplet med skrivbordet, A är "flytta ihop" och B är "slippa se skrivbordet"? Direkt i mina tankar så blir ju B så väldigt värdelöst, det är liksom inte ens en intressant jämförelse - jag vill A väldigt, väldigt mycket mer. Men det är ju jag det. Om jag föreställer mig istället att B är något väldigt viktigt och konflikten mellan A och B är väldigt svår, då har jag ju svårare att välja. Men det är fortfarande en intern konflikt - jag kan inte få båda kakorna, jag måste välja en. Däremot skulle det väl sannolikt bli en extern konflikt (mellan mig och partnern alltså) i så mån att B är något väldigt viktigt för honom medan det sätter upp hinder för att jag ska få A?
Ja, jag skulle se det som ett problem, något som behöver lösas i grunden (varför är A och B viktiga för mig, för honom, varför går inte båda att uppnå, finns det ett C, osv). Jag tror inte jag skulle "ge", och sen räkna med att "få" i nästa A/B-situation i framtiden.
Så är det ju.Blir så trött på alla som inte svarar![]()
Man själv är väl aldrig ointressant?!Så är det ju.
Detta är ju andra sidan på det myntet som lanserades igår, där det talades om att inte svara till de som inte var intressanta.
Så..... Nån som dejtat...?
Så är det ju.
Detta är ju andra sidan på det myntet som lanserades igår, där det talades om att inte svara till de som inte var intressanta.
Jag har! Med en kille, jag träffat ett kort tag.Så..... Nån som dejtat...?
Nej, men om det bara är en själv som kommunicerar blir det lätt enahanda efter en stund.Man själv är väl aldrig ointressant?!
Han kanske tänkte att de skulle träffas på lika villkor, inte vet jag. Det var en teori om varför man väljer en sådan restaurang som första dejt.Och vill därför att inte heller hon ska kunna se?![]()