Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att "jag fick inte som jag ville" händer mig typ hela tiden. :D
Jag ville inte dratta på ändan när jag hämtade posten, men jag fick inte som jag ville. :cautious:

Men frågan är väl då, vad det är man vill och vem det är som vill det... Jag tänker mig att många konflikter i de exempel som tagits upp här är interna konflikter för mig, alltså jag vill A och B, A och B är mutually exclusive. I exemplet med skrivbordet, A är "flytta ihop" och B är "slippa se skrivbordet"? Direkt i mina tankar så blir ju B så väldigt värdelöst, det är liksom inte ens en intressant jämförelse - jag vill A väldigt, väldigt mycket mer. Men det är ju jag det. Om jag föreställer mig istället att B är något väldigt viktigt och konflikten mellan A och B är väldigt svår, då har jag ju svårare att välja. Men det är fortfarande en intern konflikt - jag kan inte få båda kakorna, jag måste välja en. Däremot skulle det väl sannolikt bli en extern konflikt (mellan mig och partnern alltså) i så mån att B är något väldigt viktigt för honom medan det sätter upp hinder för att jag ska få A?

Ja, jag skulle se det som ett problem, något som behöver lösas i grunden (varför är A och B viktiga för mig, för honom, varför går inte båda att uppnå, finns det ett C, osv). Jag tror inte jag skulle "ge", och sen räkna med att "få" i nästa A/B-situation i framtiden.

Då är jag med och jag tror att vi tänker ganska lika. Dock skulle jag nog faktiskt om min kille opponerar sig mot något jag vill släpa in i lägenheten kunna dra till med "... men du fick ju behålla det fula skrivbordet!", även om jag kan erkänna att det inte är särskilt snyggt :angel:.

Så är det ju.
Detta är ju andra sidan på det myntet som lanserades igår, där det talades om att inte svara till de som inte var intressanta.

Självklart finns det två sidor. Jag svarar inte alla längre, gjorde det i början. Mest för att de flesta inte nöjer sig med ett svar utan börjar argumentera. Vet inte var de tror att det ska leda?

Och jag har också mailat med en karl som bor typ 30 mil bort där jag redan från början talade om att jag inte tyckte det var realistiskt att ens försöka inleda något. Han har mailat mig lite då och då och hela tiden varit väldigt trevlig. Idag mailade han och frågade om jag ändå inte kunde tänka mig att träffas på middag i en stad närmare mig. Jag sa nej om det var med syfte att inleda en relation och fick världens ledsnaste kärleksförklaring tillbaka. Tyckte lite synd om honom faktiskt, så försökte svara, men då verkar han ha blockerat mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX