Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bedrift?! Det är det enda godtagbara beviset på att man är en Sann Kvinna! Vad är en kvinna utan man? Blott intet!

Som en fisk utan cykel.
Att fånga en man är som att fånga ett sagodjur,..som en enhörning
Nu saknar jag mina vänner från drakochenhörningstrådarna.., :arghh:
Där har vi pratat om vad man kan använda hornet till..,
@athena_arabians
@Scata
@Jeps @Snurrfian

@Mia_R

Jag skulle kunna beskriva mitt förhållande ungefär som du beskriver det med ditt ex. På det viset har vi dragit synnerligen jämnt i snart 20 år, men jag vet ju inte vad @Lampan menar med långvariga relationer.

Vi gör båda som vi tycker. Rätt ofta tycker vi båda att det är trevligt att göra saker tillsammans. Då gör vi det. Övrig tid gör båda vad vi har lust med, utan särskilt mycket synpunkter på varandras förehavanden. Nu bor vi iofs ihop, men det gjorde vi inte de första 10 åren.

Vad jag försöker säga är att
Det går att ha en relation där man är varandras prio 1 OCH även ha egna intressen
Och det försöker du säga som svar på inlägg som uttryckligen tar avstånd från idén om "prio 1".

Jag försöker säga att jag får cellskräck både vid tanken på att "prio 1" skulle uttalas, samt vid dina ihärdiga försök att pressa romantiska ideal på oss andra. Nu tycker jag för all del att själva de romantiska idealen är ett större problem än min cellskräck, men ändå.

Jag tror att du (vill ? ) missförstå
Jag och min partner är nr ett för varandra alltid
Vi tar hänsyn tillvarandra, pratar igenom saker innan beslut tas.
Vi har båda intressen som tar (väldigt) mycket tid och pengar, vi hänger inte varandra i hasorna, vi är båda mycket självständiga
Ändå är vårt förhållande prio 1
Minns en annan tråd där du i vart annat inlägg framhävde att dina hundar var nummer ett och aldrig mer skulle hälsa på dina vänner för att hundarna inte fick komma inO_o

Okey...

Vill du ha en relation, där båda även har frihet att träffa andra?
Inte för att jag är @Bison, men jag träffar ibland två olika män. Vad de gör när vi inte ses har jag inte med att göra, lika lite har de att göra med vad jag gör när vi inte ses. Jag blundar inte för andra män på min egen tid, däremot så hånglar jag ju inte upp någon annan om jag tillbringar tid med någon av dem utan just då för stunden har de min uppmärksamhet. Den uppmärksamheten släpper jag direkt om något händer mina djur = prio 1. Skulle något hända de jag träffar och jag skulle bli ditringd skulle jag ändå först se till att mina djur är omhändertagna innan jag åker till någon annan, dvs mina djur är fortfarande prio 1. :grin:

Ert förhållande är prio 1, du vill vara prio 1 för din partner. Men du förstår inte vad 3:e plats betyder? Finns det plats 1 (vad nu det är?), och sen aaaaaaaaaaaaaaaaallt annat på "inte plats 1", helt enkelt?
Visst är det svårt att definiera, prio 1 prio 3 etc.

Nu tror jag att jag förstår lite mer vad @Bison menar för slags "förhållande"
Det verkar vara ett förhållande där en ses ibland, inte har några krav och där var och en gör som den vill även när det gäller flirt och sex med andra.

Då kan jag också förstå vad som menas med " prio 3" :up:

Visst är det svårt att definiera, prio 1 prio 3 etc.

Det verkar vara ett förhållande där en ses ibland, inte har några krav och där var och en gör som den vill även när det gäller flirt och sex med andra.

Då kan jag också förstå vad som menas med " prio 3" :up:

Aha. Kan du förklara det för mig också då? Plus vad prio 1 betyder?

Och nu var det inte längre ett förhållande @Bison är ute efter, utan ett "förhållande"? Jahaja. :idea:

Du skriver "var" i en sådan relation
Det kanske är så att sådana relationer håller en tid, sen tar dom slut?
Det kanske är svårt att få en långvarig relation om en har det så?
Jag funderar inte i termer om långvariga relationer. Vi hade trevligt och det räckte bra så för mig.

Nu är du väl över gränsen ändå.

Då är alltså även mitt äktenskap ett "förhållande". Vi har inga krav, inga regler, var och en gör som den finner lämpligt, och vi har ingen fast prioriteringsordning. Stundens behov får avgöra hur jag prioriterar min tid, helt enkelt. Mitt omdöme.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka