Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är svårt att hitta en monogam man till en sådan relation under längre tid
Säkert kan det fungera en kortare tid eller men någon som kanske även träffar andra

Men som sagt, jag vet inte säkert och det kunde vara kul om någon som skriver på buke har en sådan relation sedan länge vill berätta om det :)
Var någonstans har jag eller någon annan skrivit att han ska vara monogam, att jag eller @Bison ska vara monogama eller hur lång tid det ska vara? Är inte alltid ett förhållande så länge båda har lust att vara tillsammans, oavsett ev monogami? Vad säger att din man är monogam, är det något han har lovat och hur vet du att han isf håller det?

@Lampan
@tott

Hur blir det när ni träffar en partner? Dvs vill ni vara nummer ett?

Om jag får vara ej politiskt korrekt för en stund så kan jag tycka detta verkar vara en könsfråga.. Jag ser många kvinnor som jag tror skulle må bra av att inte ha förhållandet som sitt första intresse och som skulle behöva låta bli att gå upp helt i relationen.
Helt enkelt inte ha den romantiska bilden av vad kärlek ska vara.
Jag tror att du (vill ? ) missförstå
Jag och min partner är nr ett för varandra alltid
Vi tar hänsyn tillvarandra, pratar igenom saker innan beslut tas.
Vi har båda intressen som tar (väldigt) mycket tid och pengar, vi hänger inte varandra i hasorna, vi är båda mycket självständiga
Ändå är vårt förhållande prio 1

Jag tänker att regeln bör vara att man ringer om man har mer än 60% batteri. 30% om man har med sig sin laddare och kan ladda när man kommer till jobbet (här bör man räkna in hur lång tid man faktiskt har till jobbet, jag menar ska man åka tunnelbana ett tag och vill lyssna på musik bör man inte ringa om man inte har mer än 50%, även om man har laddaren med).

Nu har jag äntligen ett lättbegripligt svar när folk undrar varför jag är så nöjd med att vara singel: jag är dålig på matte! :idea:

@Lampan
@tott

Hur blir det när ni träffar en partner? Dvs vill ni vara nummer ett?

Om jag får vara ej politiskt korrekt för en stund så kan jag tycka detta verkar vara en könsfråga.. Jag ser många kvinnor som jag tror skulle må bra av att inte ha förhållandet som sitt första intresse och som skulle behöva låta bli att gå upp helt i relationen.
Helt enkelt inte ha den romantiska bilden av vad kärlek ska vara.

Jag har inga som helst behov av att vara "nummer 1", det handlar inte alls om det! Jag vill vara betydelsefull för min partner, och jag önskar att vi båda kan/vill prioritera annorlunda i ett förhållande än vi gjorde som singlar. I ett förhållande är man ju två - inte bara en som kör sitt race och den andra får snällt hänga med...eller försvinna.
Jag är ingen som offrar allt för en partner - inte alls, men jag önskar att både mitt och hans liv och viktiga saker ska få plats i förhållandet.

Jo, fast jag tänker mig att det kanske ser lite annorlunda ut i verkligheten ändå, oftast.

Samt att jag inte tror att det förhållande @Bison pratar om nödvändigtvis är den långa, symbiotiska, kompletterande Helhet, som en del andra verkar mena med ordet förhållande.

Om vi är överens om att vi ses när det passar, kärleksfullt och kravlöst, så betyder ju även lätt raljanta kommentarer något delvis annat än om vi inte är det, tänker jag.
Ja, vad gäller @Bison så tänker jag ju som jag skrev förut: om killen vill ha samma typ av relation som hon så är det ju obegripligt att han börjar stöna om hästen.

Vi har båda intressen som tar (väldigt) mycket tid och pengar, vi hänger inte varandra i hasorna, vi är båda mycket självständiga

Ert förhållande är prio 1, du vill vara prio 1 för din partner. Men du förstår inte vad 3:e plats betyder? Finns det plats 1 (vad nu det är?), och sen aaaaaaaaaaaaaaaaallt annat på "inte plats 1", helt enkelt?

Fast det är vanligtvis inte så svårt tror jag. Jag var i en typ av relation med en väldigt upptagen man förut och vi hade skitkul verkligen. Hans liv var superbusy, mitt liv var superbusy och ingen av oss hade något egentligt intresse för vad den andra gjorde i sin gråa vardag. Vi smsade om hur och var vi skulle ses, träffades ute för middagar och drinkar och hade lätt kunna susa i väg på en weekend utan större bekymmer. Även om man har fullt upp kan man ju planera lite.
Du skriver "var" i en sådan relation
Det kanske är så att sådana relationer håller en tid, sen tar dom slut?
Det kanske är svårt att få en långvarig relation om en har det så?

Jag och ex var tillsammans i 9 år, under de 9 åren bråkade vi aldrig om pengar, vi reste när vi hade tid och lust och han följde ibland med mig på tjänsteresor, vi hade egna hobbies som tog både tid och pengar, vi ställde upp på varandra, litade på varandra och prioriterade även varandra även om även annat prioriterades. Han visste att mina hästar gick före och hade aldrig ställt kravet att jag skulle välja mellan honom och dem.

Sen gjorde jag slut, inte för att han var otrogen, inte för att jag inte var prio ett eller för att tiden och pengarna tog slut utan för att känslorna tog slut. Han är idag vad jag vet lyckligt gift, har fortfarande sina hobbies som kostar pengar och jag antar att han reser med sina vänner och/eller sin fru flera ggr/år. Jag träffar vem jag vill, gör vad jag vill och är inte skyldig att varesig prioritera eller vara trogen någon annan. :D

Var någonstans har jag eller någon annan skrivit att han ska vara monogam, att jag eller @Bison ska vara monogama eller hur lång tid det ska vara? Är inte alltid ett förhållande så länge båda har lust att vara tillsammans, oavsett ev monogami? Vad säger att din man är monogam, är det något han har lovat och hur vet du att han isf håller det?
Jag läste någonstans att @Bison inte ville ha en partner som flirtade mycket med andra ( jag kan ha missuppfattat)

Jag har inte en aning om min man håller sig monogam. Jag väljer att tro på hans ord, mer än så kan jag inte göra

Jag läste någonstans att @Bison inte ville ha en partner som flirtade mycket med andra ( jag kan ha missuppfattat)

Jag har inte en aning om min man håller sig monogam. Jag väljer att tro på hans ord, mer än så kan jag inte göra

Som gift nej. Nu är jag inte gift eftersom jag vantrivs med den typen av liv och nu söker en helt annan relation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka