Lär nog inte vara några större problem det heller.Likväl gäller det att hitta en gemensam ledig stund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lär nog inte vara några större problem det heller.Likväl gäller det att hitta en gemensam ledig stund.
Fast nu tror jag inte @Bison vill ha ett förhållande utan någon att träffa när de båda har tid och lust, mer en kk att resa bort en helg med vid tillfälle, en middag eller bara en snabbis och det är det nog inga som helst problem att hitta. Det räcker ju då med att man hittar någon med ungefär inställning, samma intressen av aktiviteter och som man tänder på. Inte direkt den stora kärleken utan någon som fyller ett behov.![]()
Jag förstår inte problemet faktiskt. Då skulle tex en ensamstående förälder inte kunna träffa någon.Jag framhåller fortfarande att ett förhållande (vilken form det nu än må ha) kräver en viss mån anpassning och "givande och tagande" för båda parter. Ponera att @Bison träffar en man som har motsvarande egna intressen och sätter @Bison på plats 3...eller kanske 4. Båda har sitt liv med massor med saker som prioriteras högre än förhållandet. Som jag ser det blir det skittufft ( i det närmaste omöjligt) att få ihop två fullspäckade, spretande liv så att man får den där möjligheten att åka till London på musikal tillsammans - om ingendera ger efter på sitt alls.
Tur att jag inte är så fast i mitt...
Om man faktiskt vill åka till London och gå på musikal, så känns det väl troligen inte som att "ge efter på sitt" när man hittar ett bra tillfälle för det.Jag framhåller fortfarande att ett förhållande (vilken form det nu än må ha) kräver en viss mån anpassning och "givande och tagande" för båda parter. Ponera att @Bison träffar en man som har motsvarande egna intressen och sätter @Bison på plats 3...eller kanske 4. Båda har sitt liv med massor med saker som prioriteras högre än förhållandet. Som jag ser det blir det skittufft ( i det närmaste omöjligt) att få ihop två fullspäckade, spretande liv så att man får den där möjligheten att åka till London på musikal tillsammans - om ingendera ger efter på sitt alls.
Tur att jag inte är så fast i mitt...
Politiskt korrekt, vet jag inte vad det är.@Lampan
@tott
Hur blir det när ni träffar en partner? Dvs vill ni vara nummer ett?
Om jag får vara ej politiskt korrekt för en stund så kan jag tycka detta verkar vara en könsfråga.. Jag ser många kvinnor som jag tror skulle må bra av att inte ha förhållandet som sitt första intresse och som skulle behöva låta bli att gå upp helt i relationen.
Fast "han vill/förväntar sig att jag gör mig av med mina djur" fanns inte med i mitt resonemang. Förväntningar i den vägen skulle bli ett oöverstigligt hinder, oavsett om det gäller att spela blockflöjt eller ha djur.
Jag tycker alla varningsklockor skulle ringa om någon krävde att vara nr 1 alternativt inte hade några andra prioriteringar än mig.![]()
Fast det är vanligtvis inte så svårt tror jag. Jag var i en typ av relation med en väldigt upptagen man förut och vi hade skitkul verkligen. Hans liv var superbusy, mitt liv var superbusy och ingen av oss hade något egentligt intresse för vad den andra gjorde i sin gråa vardag. Vi smsade om hur och var vi skulle ses, träffades ute för middagar och drinkar och hade lätt kunna susa i väg på en weekend utan större bekymmer. Även om man har fullt upp kan man ju planera lite.Likväl gäller det att hitta en gemensam ledig stund.
Ja, det håller jag med om. Jag skulle aldrig förvänta mig nåt sånt.Jag tycker alla varningsklockor skulle ringa om någon krävde att vara nr 1 alternativt inte hade några andra prioriteringar än mig.![]()
Men JA. Tack!Hyfs?![]()
Ja, det håller jag med om. Jag skulle aldrig förvänta mig nåt sånt.
Däremot måste jag gå emot konsensus i tråden och säga att jag faktiskt skulle tycka att det var oförskämt att rakt ut säga "du är nummer fyra på min priolista". För mig känns det rätt märkligt att ens specificera så och skulle en snubbe säga så till mig skulle jag uppfatta honom som plump och utan manners (kan inte hitta ordet på svenska..?). Jag har aldrig dejtat nån som sagt så, jag har aldrig sagt så till nån, och ändå har samtliga inblandade förstått hur våra liv sett ut liksom.
Ja det låter ju otrevligt att säga så..Ja, det håller jag med om. Jag skulle aldrig förvänta mig nåt sånt.
Däremot måste jag gå emot konsensus i tråden och säga att jag faktiskt skulle tycka att det var oförskämt att rakt ut säga "du är nummer fyra på min priolista". För mig känns det rätt märkligt att ens specificera så och skulle en snubbe säga så till mig skulle jag uppfatta honom som plump och utan manners (kan inte hitta ordet på svenska..?). Jag har aldrig dejtat nån som sagt så, jag har aldrig sagt så till nån, och ändå har samtliga inblandade förstått hur våra liv sett ut liksom.
Nu är det ju intenödvändigt att lägga i allrahögstaväxlarna (igen)Det här inlägget närmast skrämmer mig. Det du gör är alltså att implicit uppmana @Bison att i högre grad forma sig själv så att en man vill ha henne?! Att anpassa sig för en tänkt mans önskemål till redan på förhand. Alltså, jag får visioner av historier om min mormorsmors skräck för att mormor inte skulle "bli gift" eftersom hon var så egensinnig och viljestark. På 1910-talet.
"Asså mitt jobb går alltid först men är du dödssjuk så ringer jag ju såklart en ambulans och kollar så den kommer innan jag går till kontoret"Men om partnern eller någon annan är dödssjuk så stannar jag ju och ringer ambulans så då går partnern eller någon annan före jobbet.
Är det någon som har öht nämnt "släppa allt"Jag tycker det hela låter som en romantisk fantasi från en film. Dvs att vara nummer 1, att släppa allt för kärleken.
I verkligheten om jag träffar en man i min ålder (40) så har de ofta barn pch ett liv redan. Jag kan inte kräva att han släpper allt för jag ska vara nummer ett.
Det var inte det jag skrev."Asså mitt jobb går alltid först men är du dödssjuk så ringer jag ju såklart en ambulans och kollar så den kommer innan jag går till kontoret".