Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får du tycka och eftersom det inte är dig jag ska ha någon relation med så spelar det ingen roll för mig :)
Jag ser inget problem med att du uttrycker dig klart från början. Det är ju bara för den andre parten att ta ställning till.
Plus att jag tror att det finns en hel del andra som söker samma som du.

Det får du tycka och eftersom det inte är dig jag ska ha någon relation med så spelar det ingen roll för mig :)
Ja det är ju sant :)

Vad jag undrar är ifall du kan hitta en seriös urläcker , trogen "felfri" man
Om du säger att han alltid kommer på 3:e plats i ditt liv?

Det blir spännande att se
Håll oss uppdaterade :)

Haha! Felfri är väl ingen?

Tredjeplatsen har aldrig varit något problem i tidigare förhållande. Jag är väldigt öppen och rak med hur jag lever mitt liv och vad jag prioriterar :)

Jag vet folk som har omplacerat sina katter för att de flyttade ihop med allergisk partner.

Personligt tycker jag det är avtändande med personer som prioriterar sina djur så lågt.
Jag ser det alltså inte som en fråga om prioritering mellan människa och djur. Om jag, med en partner, hamnade i en diskussion där han uttryckte sig i de termerna skulle jag bli ganska olycklig. Vi skulle få ett problem, för jag tycker att det är ett rätt platt sätt att se på saken. Om han till och med skulle säga "prioriterar du hunden/katten/hästen före mig?" - då skulle vi ha mycket svårt att komma vidare. Jag skulle tycka att han borde prestera bättre än så.

Om man vill flytta ihop med en allergisk person, och medicin eller liknande inte är en lösning - då tycker jag att det är ganska självklart att omplacera katterna. De får inget sämre liv för att de får en annan ägare, om man lägger ner omsorg på omplaceringen. (Mina katter var förmodligen Europas mest sönderälskade, är väl bäst att tillägga). Hur tänker du att man annars skulle lösa det? Särbo lär inte vara ett gångbart alternativ, man sover ju hos varann och dessutom drar kattägaren runt på allergen så länge hen har katter.

Plus att jag tror att det finns en hel del andra som söker samma som du.

Jag tror (nej jag är inte bitter) att det finns hyfsat många män som gärna prioriterar sin partner på typ 9:e plats (efter polare, tv-spel, bärs, fotboll, cross, jakt eller what ever) men har extremt svårt att tåla att själva inte komma först precis exakt när som helst, framförallt inte om det som kommer före råkar vara djur. :angel:

Om man vill flytta ihop med en allergisk person, och medicin eller liknande inte är en lösning - då tycker jag att det är ganska självklart att omplacera katterna. De får inget sämre liv för att de får en annan ägare, om man lägger ner omsorg på omplaceringen. (Mina katter var förmodligen Europas mest sönderälskade, är väl bäst att tillägga). Hur tänker du att man annars skulle lösa det? Särbo lär inte vara ett gångbart alternativ, man sover ju hos varann och dessutom drar kattägaren runt på allergen så länge hen har katter.

För mig är lösningen att det finns ingen lösning, liksom. Jag har inget intresse av någon som skulle välja bort sina djur, heller inget intresse av någon som skulle önska det av mig. Det blir ett praktiskt, olösbart problem som så många andra, det funkar helt enkelt inte. Som om han bodde på månen.

För mig är lösningen att det finns ingen lösning, liksom. Jag har inget intresse av någon som skulle välja bort sina djur, heller inget intresse av någon som skulle önska det av mig. Det blir ett praktiskt, olösbart problem som så många andra, det funkar helt enkelt inte. Som om han bodde på månen.
Då skulle du alltså inte vara tillsammans med den personen? Det är naturligtvis ett val man kan göra.

Jag ser det också som ett praktiskt problem, om man börjar prata om prioriteringar mellan människa och djur så är det mer en etisk/filosofisk fråga. Sedan kan man förstås göra olika val för att lösa problemet.

Att säga till någon "Du är nr 3"
Är ganska hårt kan jag tycka, om en vill ha en passionerad kärleksrelation

Om min sambo sa så till mig, tror jag passionen hade svalnat ganska fort
Hos den jag älskar vill jag vara nr 1
Fast om jag träffar en man med två barn så kommer jag ju vara nummer tre?
Så hur man än gör kan man vara tvungen att anpassa sig till andra, man går inte alltid först.
För mig är det någon sorts romantisk bild om att man pga kärlek ska släppa allt annat och bara vara med partnern. Min verklighet ser inte ut så.

Då skulle du alltså inte vara tillsammans med den personen? Det är naturligtvis ett val man kan göra.

Jag ser det också som ett praktiskt problem, om man börjar prata om prioriteringar mellan människa och djur så är det mer en etisk/filosofisk fråga. Sedan kan man förstås göra olika val för att lösa problemet.

Nej, den personen skulle gå bort. Antingen för att det rent praktiskt inte funkar (han tål inte mina djur), eller för att han är någon jag upptäcker att jag inte alls gillade som jag trodde (han vill att jag gör mig av med mina djur).

För mig är det (i fråga om min personliga inställning till det hela alltså), som om han skulle vara allergisk mot barn och förvänta sig att då gör jag mig av med de jag eventuellt kan tänkas ha hemma då så vi kan få leva lyckliga och kära... Öh, nej. Nej tack. Dörren är där borta --->. :meh:

Att säga till någon "Du är nr 3"
Är ganska hårt kan jag tycka, om en vill ha en passionerad kärleksrelation

Om min sambo sa så till mig, tror jag passionen hade svalnat ganska fort
Hos den jag älskar vill jag vara nr 1

Jag skulle få rysande krypningar om en tilltänkt partner deklarerade sin vilja att "vara nr 1", men bortsett från det kan man ju fundera på vad den där rangordningen betyder.

Om jag tex skulle välja bort ett stallpass eller en träning för att istället vara med en partner, så skulle det vara för att jag ville det. Det skulle inte i första hand vara för partnerns skull - vad nu än "för partnerns skull" betyder.

Med en partner är man ju för att man vill det. Djuren har man ansvar för vare sig man vill det eller inte, så länge man har dem. Det gör ju ett slags skillnad.

Senast ändrad:

Det här inlägget närmast skrämmer mig. Det du gör är alltså att implicit uppmana @Bison att i högre grad forma sig själv så att en man vill ha henne?! Att anpassa sig för en tänkt mans önskemål till redan på förhand. Alltså, jag får visioner av historier om min mormorsmors skräck för att mormor inte skulle "bli gift" eftersom hon var så egensinnig och viljestark. På 1910-talet.

Jag skulle få rysande krypningar om en tilltänkt partner deklarerade sin vilja att "vara nr 1", men bortsett från det kan man ju fundera på vad den där rangordningen betyder.

Om jag tex skulle välja bort ett stallpass eller en träning för att istället vara med en partner, så skulle det vara för att jag ville det. Det skulle inte i första hand vara för partnerns skull - vad nu är för partnerns skull betyder.

Med en partner är man ju för att man vill det. Djuren har man ansvar för vare sig man vill det eller inte, så länge man har dem. Det gör ju ett slags skillnad.
Jag tycker det hela låter som en romantisk fantasi från en film. Dvs att vara nummer 1, att släppa allt för kärleken.

I verkligheten om jag träffar en man i min ålder (40) så har de ofta barn pch ett liv redan. Jag kan inte kräva att han släpper allt för jag ska vara nummer ett.

Har du tänkt på att en urläcker man kanske också har annat för sig? Han kanske hellre vill ha någon med @Bison s inställning än din?

Haha., intressant att du tar för givet att din inställning lockar fler män..,:laugh:

Jag tycker det hela låter som en romantisk fantasi från en film. Dvs att vara nummer 1, att släppa allt för kärleken.

I verkligheten om jag träffar en man i min ålder (40) så har de ofta barn pch ett liv redan. Jag kan inte kräva att han släpper allt för jag ska vara nummer ett.
Jag tänker att det är en av de stora fördelarna med att inleda relationer vid någorlunda mogen ålder. Jag ser det också en hel del omkring mig, jag är tio år äldre. Just detta att man inte längre har någon überromantisk dröm om att "de tu ska bliva ett", utan en rätt realistisk uppfattning om vad det innebär att träffas när båda redan har ett etablerat vuxenliv, och vad man då överhuvudtaget kan och vill dela. Det verkar ge bättre och mer uppriktiga samtal om vad man "ska ha varandra till", tycker jag.

Nej, den personen skulle gå bort. Antingen för att det rent praktiskt inte funkar (han tål inte mina djur), eller för att han är någon jag upptäcker att jag inte alls gillade som jag trodde (han vill att jag gör mig av med mina djur).

För mig är det (i fråga om min personliga inställning till det hela alltså), som om han skulle vara allergisk mot barn och förvänta sig att då gör jag mig av med de jag eventuellt kan tänkas ha hemma då så vi kan få leva lyckliga och kära... Öh, nej. Nej tack. Dörren är där borta --->. :meh:
Fast "han vill/förväntar sig att jag gör mig av med mina djur" fanns inte med i mitt resonemang. Förväntningar i den vägen skulle bli ett oöverstigligt hinder, oavsett om det gäller att spela blockflöjt eller ha djur.

Jag framhåller fortfarande att ett förhållande (vilken form det nu än må ha) kräver en viss mån anpassning och "givande och tagande" för båda parter. Ponera att @Bison träffar en man som har motsvarande egna intressen och sätter @Bison på plats 3...eller kanske 4. Båda har sitt liv med massor med saker som prioriteras högre än förhållandet. Som jag ser det blir det skittufft ( i det närmaste omöjligt) att få ihop två fullspäckade, spretande liv så att man får den där möjligheten att åka till London på musikal tillsammans - om ingendera ger efter på sitt alls.

Tur att jag inte är så fast i mitt...

Jag framhåller fortfarande att ett förhållande (vilken form det nu än må ha) kräver en viss mån anpassning och "givande och tagande" för båda parter. Ponera att @Bison träffar en man som har motsvarande egna intressen och sätter @Bison på plats 3...eller kanske 4. Båda har sitt liv med massor med saker som prioriteras högre än förhållandet. Som jag ser det blir det skittufft ( i det närmaste omöjligt) att få ihop två fullspäckade, spretande liv så att man får den där möjligheten att åka till London på musikal tillsammans - om ingendera ger efter på sitt alls.

Tur att jag inte är så fast i mitt...
Fast nu tror jag inte @Bison vill ha ett förhållande utan någon att träffa när de båda har tid och lust, mer en kk att resa bort en helg med vid tillfälle, en middag eller bara en snabbis och det är det nog inga som helst problem att hitta. Det räcker ju då med att man hittar någon med ungefär inställning, samma intressen av aktiviteter och som man tänder på. Inte direkt den stora kärleken utan någon som fyller ett behov. ;)

Fast nu tror jag inte @Bison vill ha ett förhållande utan någon att träffa när de båda har tid och lust, mer en kk att resa bort en helg med vid tillfälle, en middag eller bara en snabbis och det är det nog inga som helst problem att hitta. Det räcker ju då med att man hittar någon med ungefär inställning, samma intressen av aktiviteter och som man tänder på. Inte direkt den stora kärleken utan någon som fyller ett behov. ;)

Likväl gäller det att hitta en gemensam ledig stund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka