Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är hopplöst.
En man i mitt liv blir alltid nummer tre efter häst och hund, kan de inte ta det är det ingen idé.
Alltså jag tycker inte att går att rangordna. Man får ta det från fall till fall när det uppstår. "Du är nummer tre" är ju något helt annat än att åka till hästen när det behövs. Knorrar han när man åker, då blir det problem.

Alltså jag tycker inte att går att rangordna. Man får ta det från fall till fall när det uppstår. "Du är nummer tre" är ju något helt annat än att åka till hästen när det behövs. Knorrar han när man åker, då blir det problem.

Fast det är så i mitt liv. Han blir nummer tre, behöver jag välja kommer jag alltid välja djuren först.

Fast det är så i mitt liv. Han blir nummer tre, behöver jag välja kommer jag alltid välja djuren först.
Fast jag menar att valsituationen inte är realistisk. Det handlar mer om förståelse för att man har en tidskrävande hobby. Och för att man kanske ibland måste kasta sig iväg från en mysig middag hemma för att man får ett akutsamtal från stallet, och för att en tävling går före hans mammas födelsedagskalas.

Men sedan gäller det omvända också, tycker jag nog. Man kanske byter bort en stalltjänst om den krockar med hans födelsedag osv.

Men någon reell valsituation tycker jag nog inte finns.

Fast jag menar att valsituationen inte är realistisk. Det handlar mer om förståelse för att man har en tidskrävande hobby. Och för att man kanske ibland måste kasta sig iväg från en mysig middag hemma för att man får ett akutsamtal från stallet, och för att en tävling går före hans mammas födelsedagskalas.

Men sedan gäller det omvända också, tycker jag nog. Man kanske byter bort en stalltjänst om den krockar med hans födelsedag osv.

Men någon reell valsituation tycker jag nog inte finns.

Fast det är just det jag inte gör.
Är det tävling på hans födelsedag åker jag och tävlar.

Jag vill inte ha något vanligt förhållande. Inget svenssonliv alls faktiskt. Har redan provat och nej tack.
Inga släktmiddagar, ingen falukorv och makaroner, bajsa med öppen dörr osv.

Jag vill ha en man att äta middag med ibland, åka till London och gå på musikal, en man att ligga med.
Inte så himla avancerat och leva tillsammans i alla våra dagar.

Jag vill inte ha något vanligt förhållande. Inget svenssonliv alls faktiskt. Har redan provat och nej tack.

Jag vill ha en man att äta middag med ibland, åka till London och gå på musikal, en man att ligga med.
Ja tävling förstår jag. Det var stalltjänst man kanske byter bort.

Nej, jag vet ju vad du vill ha. Om den här killen ville samma sak är det rätt obegripligt att han började stöna om hästen?

Ja tävling förstår jag. Det var stalltjänst man kanske byter bort.

Nej, jag vet ju vad du vill ha. Om den här killen ville samma sak är det rätt obegripligt att han började stöna om hästen?

Jag har ingen stalltjänst :D

Jag vet inte riktigt vad han vill egentligen.
Få mer tid än vad jag har.

Kollegan jobbar stenhårt på att övertyga mig om att han är den ultimata mannen för mig :p

Inga kompromisser från din sida? Inget ge och ta? Ditt liv och dina göromål som styr ert gemensamma liv? Han får bara finna sig i det?
Sorry, men det funkar inte i längden att det bara är den enas viljor som ska styra om man ska få till ett längre förhållande. Min erfarenhet.

Sen förstår jag att både häst och hund är viktiga för dig, men nog borde det finnas utrymme för häst, hund och man i ditt liv - utan att rakt av rangordna 1,2,3

Inga kompromisser från din sida? Inget ge och ta? Ditt liv och dina göromål som styr ert gemensamma liv? Han får bara finna sig i det?
Sorry, men det funkar inte i längden att det bara är den enas viljor som ska styra om man ska få till ett längre förhållande. Min erfarenhet.

Sen förstår jag att både häst och hund är viktiga för dig, men nog borde det finnas utrymme för häst, hund och man i ditt liv - utan att rakt av rangordna 1,2,3

Just där jag inte vill ha ett vanligt förhållande, jag vill inte kompromissa.
Är inte ute efter något gemensamt liv med någon.

Jag och min man var ändå tillsammans i 7 år och allt har fungerat utmärkt. Han har själv ett eget liv som tar tid och jobbar på samma sätt som mig.
Det tog inte slut pga min brist på kompromissande utan bristen på passion och kärlek. Vi är bästa vänner, har varit det hela tiden och kommer fortsätta vara det.

Vad bra att jag inte var aktuell då, för mig släpar man inte till London, för då kommer jag för långt från hästarna. Möjligtvis till Göteborg eller Stockholm, om man får åka hem så fort det går (vantrivs i städer, så därför skyller jag på hästarna).

Om livet inte direkt är "gemensamt", utan man delar den tid man har att dela och gör de saker ihop som man har lust att göra ihop, då ser jag inget problem med det som @Bison beskriver.

Om man däremot vill ha ett "officiellt förhållande", bli sedd som en del av en tvåsamhet och leva sitt liv som en del av en tvåsamhet, då funkar det antagligen inte.

Jag tycker att jag ser rätt många omkring mig, som nu, när barnen är stora osv, i allt högre grad arbetar sig tillbaka till ungefär det där som @Bison beskriver, med samma partner eller med en ny.

Om livet inte direkt är "gemensamt", utan man delar den tid man har att dela och gör de saker ihop som man har lust att göra ihop, då ser jag inget problem med det som @Bison beskriver.

Om man däremot vill ha ett "officiellt förhållande", bli sedd som en del av en tvåsamhet och leva sitt liv som en del av en tvåsamhet, då funkar det antagligen inte.

Jag tycker att jag ser rätt många omkring mig, som nu, när barnen är stora osv, i allt högre grad arbetar sig tillbaka till ungefär det där som @Bison beskriver, med samma partner eller med en ny.

Precis så!
När det är "vår" tid så går jag all in med full fokus. Övrig tid är min egen tid då jag gör vad jag vill och vad jag känner för.

Jag är inte ute efter någon officiell tvåsamhet.

Fast @Bison vill säkert träffa en man som vill ha samma sak? Dvs en person som också har ett eget liv och är självständig..,

Där är ju nätdejting väldigt bra i och med att man kan ha ett urvalskriterium innan man ens träffar folk.

Råkar man bli kär i någon på krogen (om nu sånt händer...) så är det kanske inte lika lätt att välja bort på samma sätt.

Att säga till någon "Du är nr 3"
Är ganska hårt kan jag tycka, om en vill ha en passionerad kärleksrelation

Om min sambo sa så till mig, tror jag passionen hade svalnat ganska fort
Hos den jag älskar vill jag vara nr 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka