Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, kanske tänker du dig det inte så men för mig är det ofrånkomligt? I ett scenario där karln är allergisk mot mina djur (och som du själv säger funkar det inte att vara särbo eftersom jag släpar med mig allergener ändå) så finns det två saker som kan hända tänker jag.
1. Vi konstaterar båda två att det inte är praktiskt möjligt, beklagar att vi träffades och blev kära ändå, snyft, snyft, hejdå.
2. Jag konstaterar att det inte är praktiskt möjligt, han förväntar sig att det ska vara det - vilket bara går genom att jag gör mig av med mina djur. Jag blir besviken på mig själv som fallit för en karl jag inte borde, betydligt mindre ledsen över att det tagit slut än i fall 1 men lär väl gråta över att jag var så dum istället så det går kanske på ett ut.

Oavsett om scenario 1 eller 2 inträffar så är ju situationen olösbar. I ena fallet kan vi inte vara tillsammans, i andra fallet kan vi inte plus att jag heller inte längre vill.

(Jag vet inte vad 3 skulle kunna vara? Att jag själv vill göra mig av med djuren? Det är något jag inte ens kan föreställa mig, väljer jag en ny karl över djur skulle jag bli rädd för mig själv. Jag hoppas i alla fall det, att jag skulle reagera. För det är inte jag, det är mig helt främmande...)
Ja, jag ser det som att man hamnar i ett jäkla svårt problem att lösa, helt klart. (Men förväntningar från honom går alltså bort för mig, oavsett vad det gäller. Jag ser det som att vi skulle ha ett gemensamt problem att lösa - och det kanske visar sig vara olösligt).

Jag framhåller fortfarande att ett förhållande (vilken form det nu än må ha) kräver en viss mån anpassning och "givande och tagande" för båda parter. Ponera att @Bison träffar en man som har motsvarande egna intressen och sätter @Bison på plats 3...eller kanske 4. Båda har sitt liv med massor med saker som prioriteras högre än förhållandet. Som jag ser det blir det skittufft ( i det närmaste omöjligt) att få ihop två fullspäckade, spretande liv så att man får den där möjligheten att åka till London på musikal tillsammans - om ingendera ger efter på sitt alls.

Tur att jag inte är så fast i mitt...
Jag tror att det stämmer, det du säger

Självklart är det viktigt att båda har egna intressen ( både jag och min partner har egna väldigt tidskrävande intressen som vi ägnar oss åt varje dag)

Däremot måste jag gå emot konsensus i tråden och säga att jag faktiskt skulle tycka att det var oförskämt att rakt ut säga "du är nummer fyra på min priolista". För mig känns det rätt märkligt att ens specificera så och skulle en snubbe säga så till mig skulle jag uppfatta honom som plump och utan hyfs. Jag har aldrig dejtat nån som sagt så, jag har aldrig sagt så till nån, och ändå har samtliga inblandade förstått hur våra liv sett ut liksom.

Det är det jag är inne på också. Att förklara för den andre vilken plats i rangordningen han har låter bara platt.

Ja, jag ser det som att man hamnar i ett jäkla svårt problem att lösa, helt klart. (Men förväntningar från honom går alltså bort för mig, oavsett vad det gäller. Jag ser det som att vi skulle ha ett gemensamt problem att lösa - och det kanske visar sig vara olösligt).

Ja precis, då håller vi nog med varandra. Antingen finns ett problem för oss båda (som jag anser olösligt), eller så är han ändå inget att ha. :D

Fast nu tror jag inte @Bison vill ha ett förhållande utan någon att träffa när de båda har tid och lust, mer en kk att resa bort en helg med vid tillfälle, en middag eller bara en snabbis och det är det nog inga som helst problem att hitta. Det räcker ju då med att man hittar någon med ungefär inställning, samma intressen av aktiviteter och som man tänder på. Inte direkt den stora kärleken utan någon som fyller ett behov. ;)
Jag tror att det är svårt att hitta en monogam man till en sådan relation under längre tid
Säkert kan det fungera en kortare tid eller men någon som kanske även träffar andra

Men som sagt, jag vet inte säkert och det kunde vara kul om någon som skriver på buke har en sådan relation sedan länge vill berätta om det :)

Det är det jag är inne på också. Att förklara för den andre vilken plats i rangordningen han har låter bara platt.
Men det är nog sällan så det går till? Jag har mest sett det i typ sarkastiskt ironiska bloggar skrivna av "hästänklingar", där de rangordnar sig själva ur sin partners perspektiv någonstans mellan vandrande pinnen och tvättmaskinen.

Däremot "Jag vill vara nummer ett", det är en verksam utsaga för mig. Så kan folk tänkas säga.

Ja fast det lät ju så här i tråden?
Jo, fast jag tänker mig att det kanske ser lite annorlunda ut i verkligheten ändå, oftast.

Samt att jag inte tror att det förhållande @Bison pratar om nödvändigtvis är den långa, symbiotiska, kompletterande Helhet, som en del andra verkar mena med ordet förhållande.

Om vi är överens om att vi ses när det passar, kärleksfullt och kravlöst, så betyder ju även lätt raljanta kommentarer något delvis annat än om vi inte är det, tänker jag.

Om jag inte har ont om batteritid, förstås.

Du kan behöva batteritiden ifall stallet ringer. Tänk på det.
Jag tänker att regeln bör vara att man ringer om man har mer än 60% batteri. 30% om man har med sig sin laddare och kan ladda när man kommer till jobbet (här bör man räkna in hur lång tid man faktiskt har till jobbet, jag menar ska man åka tunnelbana ett tag och vill lyssna på musik bör man inte ringa om man inte har mer än 50%, även om man har laddaren med).

Jag tror att det är svårt att hitta en monogam man till en sådan relation under längre tid
Säkert kan det fungera en kortare tid eller men någon som kanske även träffar andra

Men som sagt, jag vet inte säkert och det kunde vara kul om någon som skriver på buke har en sådan relation sedan länge vill berätta om det :)
Ja det blir säkert jättesvårt.,,
Men det är klart- vi andra har ju inte LYCKATS fånga en karl. Denna enorma bedrift..,:rofl: :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka