Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
En "sån" relation är när en vet redan från början att relationen håller en begränsad tid. En träffas lite så som bison beskriver och prioriterar allt annat före...

Men alla relationer håller en begränsad tid. Hur lång den tiden är vet man inte förrän den är över, om man inte har någon konstruerad tidsbegränsning redan satt.

@Bison har inte skrivit att allt annat prioriteras före, bara att relationen inte har prio 1.

Det står var och en fritt att skriva vad som helst här

Ska det vara så svårt att fatta?

Det som blir väldigt märkligt är att du tydligen inte kan föreställa dig något annat än din egen upplevelse/syn, för att något alternativ ska kunna existera (för någon annan) måste det redovisas för dig!?

Ett av exets kompisar har ett "sånt" förhållande, det har hållit minst ett par äktenskap från båda håll, dvs de har båda hunnit både gifta och skilja sig utan att det har påverkat deras "förhållande".
Åh, jag blir nästan lite avundsjuk. En "evig kärlek" liksom, som klarar vilka övriga konvulsioner som helst i livet. Inklusive att parterna både gifter sig och gifter om sig med andra än varandra. Vilken trygghet det låter som.

Men alla relationer håller en begränsad tid. Hur lång den tiden är vet man inte förrän den är över, om man inte har någon konstruerad tidsbegränsning redan satt.

@Bison har inte skrivit att allt annat prioriteras före, bara att relationen inte har prio 1.

Det som blir väldigt märkligt är att du tydligen inte kan föreställa dig något annat än din egen upplevelse/syn, för att något alternativ ska kunna existera (för någon annan) måste det redovisas för dig!?
OM @Bison (har lust av egen fri vilja) att redovisa om sitt förhållande här på buke
Då tycker jag att det kan vara intressant att se hur det gå
(Ungefär lika intressant som det är att följa din och mosters träning. No more, No less)

Åh, jag blir nästan lite avundsjuk. En "evig kärlek" liksom, som klarar vilka övriga konvulsioner som helst i livet. Inklusive att parterna både gifter sig och gifter om sig med andra än varandra. Vilken trygghet det låter som.
Ja, det där låter verkligen het underbart !

OM @Bison (har lust av egen fri vilja) att redovisa om sitt förhållande här på buke
(Ungefär lika intressant som det är att följa din och mosters träning. No more, No less)

Men det är ju väldigt stor skillnad på att saker kan vara intressant, och på att man inte tror på något förrän någon "bevisar" det...

Sorry men med tanke på hur din diskussion har varit runt @Bisons framtida förhållande, känns inte detta uppriktigt. Mer som ett kappvänderi......

Här taggas jag till höger och vänster :D

Jag kommer uppdatera för att jag tycker det är roligt.
Dejten med den unga snygga är kvar. Den gamle har jag en inplanerad träff med i december.
Kollegan vet jag verkligen passar in på det jag vill ha och han är helt med på allting och tycker det är perfekt. Men så är det där med kollegor.

Senast ändrad:
Här taggas jag till höger och vänster :D

Jag kommer uppdatera för att jag tycker det är roligt.
Dejten med den unga snygga är kvar. Den gamle har jag en inplanerad träff med i december.
Kollegan vet jag verkligen passar in på det jag vill ha och han är helt med på allting och tycker det är perfekt. Men så är det där med kollegor.
Bra :up:

Du verkar ha en skön inställning till hela "dejtingrejen" :)

Jag tycker du ska vidga dina tankar, i stort sett oavsett ämne skulle jag tro. Förmåga att föreställa sig något även om man själv inte upplevt det är något jag förväntar mig från precis vem som helst.
@Bison kan ha vilket relation hen vill

Det jag säger är att min fördom är att förhållande där partner hamnar långt ner på priolistan fördjupas eller håller inte särskilt länge

Vi har alla fördomar, vare sig vi vill eller inte.
Jag gillar att se att jag "hade fel"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka