Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Bison kan ha vilket relation hen vill

Det jag säger är att min fördom är att förhållande där partner hamnar långt ner på priolistan fördjupas eller håller inte särskilt länge
Fast vad är då länge? Som den jag skrev om som har hållit i några äktenskap, fast de inte varit gifta med varandra utan bara fortsatt att träffas genom förlovningar, äktenskap och uppbrott, eller som den jag träffat i fyra år and still counting?

Är du rolig eller ? ?

Du erkänner själv att du har fördommar. När du får tillräckligt med mothugg för dina inlägg slänger du om kappan och försöker få det till att du bara är intresserad och vill "förstå hur det funkar".
Innan fanns ingen förståelse i dina inlägg. Du tom skrev folk på näsan med att du hade minsan ett lyckligt förhållande. Nu vill du plötsligt storsint "lära dig".
Rolig var ordet:)

Du erkänner själv att du har fördommar. När du får tillräckligt med mothugg för dina inlägg slänger du om kappan och försöker få det till att du bara är intresserad och vill "förstå hur det funkar".
Innan fanns ingen förståelse i dina inlägg. Du tom skrev folk på näsan med att du hade minsan ett lyckligt förhållande. Nu vill du plötsligt storsint "lära dig".

Varför eldar ni upp er så in i helskotta ?

Jag vill inte lära mig förstå

Jag vill bara bli motbevisad att jag har fel...

Om vi har tur, kanske @Bison kan gör det :D

Jag är inte "uppeldad". Men det som STÖR mig @Lampan är att du vill se hur det går i någons dejtande så du kan motbevisa dina fördommar. Varför ska de motbevisas?
Vill du bli av med dina fördommar så bli mer fritänkt och öppensinnig. Ska du hålla fast vid dom tills någon motbevisar dom så kan du få vara inskrängt länge.
Sen förstår jag inte vad du reagerar så för när du får motargument och frågor? Det är ju ett diskussionsforum och även du frågar och argumenterar.

O
Jag vill inte lära mig förstå

Jag vill bara bli motbevisad att jag har fel...

Om vi har tur, kanske @Bison kan gör det :D
Och om Bison inte hittar en man inom en viss tidsperiod så har du rätt i dina fördommar?
Hur lång tid har hen på sig och hur ska förhållandet se ut för att du ska ha "fel":confused:

Jag är inte "uppeldad". Men det som STÖR mig @Lampan är att du vill se hur det går i någons dejtande så du kan motbevisa dina fördommar. Varför ska de motbevisas?
Vill du bli av med dina fördommar så bli mer fritänkt och öppensinnig. Ska du hålla fast vid dom tills någon motbevisar dom så kan du få vara inskrängt länge.
Sen förstår jag inte vad du reagerar så för när du får motargument och frågor? Det är ju ett diskussionsforum och även du frågar och argumenterar.
Dito
Kan jag säga

Det är ett diskussionsforum och jag säger hur jag uppfattar olika relationsformer (i denna tråden) Det är alltså ingen kritik, ingen värdering har gjorts. Det är bara en objektiv uppfattning

Självklart !!!!
Så så kritiserar jag ingen för relationen den väljer!

Dito
Kan jag säga

Det är ett diskussionsforum och jag säger hur jag uppfattar olika relationsformer (i denna tråden) Det är alltså ingen kritik, ingen värdering har gjorts. Det är bara en objektiv uppfattning

Självklart !!!!
Så så kritiserar jag ingen för relationen den väljer!
Fast jag vill fortfarande veta hur länge "länge" är om man har "sånna" relationer. :bump::bump:

O

Och om Bison inte hittar en man inom en viss tidsperiod så har du rätt i dina fördommar?
Hur lång tid har hen på sig och hur ska förhållandet se ut för att du ska ha "fel":confused:
Det är mer hur relationen utvecklas som jag tycker kan vara kul att få följa :)

Fast jag vill fortfarande veta hur länge "länge" är om man har "sånna" relationer. :bump::bump:
Som jag ser det så brukar relationer utvecklas på ena eller andra sättet, för att dom ska fortsätta vara intressanta. En relation som har stagnerat är aldrig rolig.
Tidsramar är ju omöjliga att sätta, så jag kan inte säga viss tid
Personer kan ju vara kk i flera år/ hela livet, men då har parterna ofta andra kk eller maka/ sambo också. Dom flesta nöjer sig inte med att träffa EN person sporadiskt och ha sex när det passar. Dom flesta vill ha mer än så när det gäller kärlek/sex relation. (Märk väl att jag skrev Dom Flesta)

Som jag ser det så brukar relationer utvecklas på ena eller andra sättet, för att dom ska fortsätta vara intressanta. En relation som har stagnerat är aldrig rolig.
Tidsramar är ju omöjliga att sätta, så jag kan inte säga viss tid
Personer kan ju vara kk i flera år/ hela livet, men då har parterna ofta andra kk eller maka/ sambo också. Dom flesta nöjer sig inte med att träffa EN person sporadiskt och ha sex när det passar. Dom flesta vill ha mer än så när det gäller kärlek/sex relation. (Märk väl att jag skrev Dom Flesta)
Fast du kunde tidigare säga att det inte skulle bli långvarigt och när jag då kan ge exempel på motsatsen så ändrar du igen? De två jag tänker på träffas inte sporadiskt, de träffas ganska regelbundet och reser även tillsammans, utan att respektive partner känner till det så jo, det är både regelbundet och under många år de hållit på.

Kollegan vet jag verkligen passar in på det jag vill ha och han är helt med på allting och tycker det är perfekt. Men så är det där med kollegor.
Kollegor är lurigt. Kan ni hålla det på en avslappnad och ömsesidig nivå går det nog bra. Men om en av blir kärare och vill mer, eller om en av er dumpar den andre på ett oönskat sätt - då kan bli det jäkligt spänt på jobbet. Är min erfarenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka