Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det må verka taggigt, men är inte grejen med en presentationstext att beskriva sig själv? Jag vill inte få kramar av okända, jag kramar knappt människor jag känner. Jag säger inte att kram-skickare än sämre personer, men det passar inte mig.
Att någon trots det skickar kramar (eller pussar) tyder ju mest på inte läst presentationen. Ungefär som att en rökare skriver till en person där rökare undanbedes, en djurallergiker skriver till en person som har huset fullt med djur, eller någon som befinner sig långt utanför önskat åldersspann.
Ja, det sista håller jag naturligtvis med om. Det är trist att visa att man inte läst presentationen, eller skiter i önskemålen i den.

Men gör du ingen skillnad på att få en fysisk kram av en person och på en skriven kram i ett mail? För mig är skillnaden himmelsvid.

Jag skulle undra ungefär Om till och mina ordval i mail ska regisseras, hur mycket mer har han tänkt styra mig då?

Ja, det sista håller jag naturligtvis med om. Det är trist att visa att man inte läst presentationen, eller skiter i önskemålen i den.

Men gör du ingen skillnad på att få en fysisk kram av en person och på en skriven kram i ett mail? För mig är skillnaden himmelsvid.

Jag skulle undra ungefär Om till och mina ordval i mail ska regisseras, hur mycket mer har han tänkt styra mig då?
Jag förstår inte riktigt problemet här. Presentationen jag hade var inte skapad för att locka den breda massan, inte heller har jag sagt om hur andra ska formulera sig eller vad som är rätt eller fel.
Sen tycker jag att du läser in lite väl mycket i det jag skrev, att undanbe sig kramar i mail är väl knappast att styra en person.
Nu har jag sagt mitt om det. Over and out. :)

Jag förstår inte riktigt problemet här. Presentationen jag hade var inte skapad för att locka den breda massan, inte heller har jag sagt om hur andra ska formulera sig eller vad som är rätt eller fel.
Sen tycker jag att du läser in lite väl mycket i det jag skrev, att undanbe sig kramar i mail är väl knappast att styra en person.
Jag håller med. Jag tycker det är bra när man skriver presentationer som inte ska locka breda massan. Det är ju bättre med en som lockar rätt person.

Men tror du inte att man riskerar att missa en del fina personer om man "detaljstyr" så pass?
Alltså jag känner ju att det finns en viss skillnad mellan att skriva "kram" i text (vet många som gör så utan att kasta sig över mig när vi ses, tack gode gud för det) och att t ex röka? Rökning är ju farligt och så vidare, men en kram (som vi då enbart sett i text innan man träffats sas) är ju inte farligt på något sätt.

Sen förstår jag också att du inte vill bli kramad hur som helst, har själv en intimzon på typ 7 meter men har inte upplevt att "kram" i ett meddelande betyder något mer än typ ett sätt att avsluta på.

Edit: förstår att du inte skriver för att locka alla till dig, men det känns som en ganska liten detalj i sammanhanget. :)

Om du skrivit att du ogillar kramar i mail, nog har du sagt något om hur andra ska formulera sig (de får inte skriva kram)?

Men jag försöker inte kritisera dig, jag talar bara om hur jag själv skulle reagera på en sådan presentation.

Jag håller med. Jag tycker det är bra när man skriver presentationer som inte ska locka breda massan. Det är ju bättre med en som lockar rätt person.
Fast från att undanbe sig kram i mail till att locka breda massan är väl spannet rätt stort?

Breda massan verkar i och för sig ni tjejer locka oavsett vad ni skriver, väldigt många verkar inte läsa er presentation alls utan hugger på allt ;)

Fast från att undanbe sig kram i mail till att locka breda massan är väl spannet rätt stort?

Breda massan verkar i och för sig ni tjejer locka oavsett vad ni skriver, väldigt många verkar inte läsa er presentation alls utan hugger på allt ;)
Då vet man om de läst presentationen.
Nej knappt någon läser.
Vissa män har ju ingen text alls. En skrev tex att "varför skriva en text, ser man något intressant så tar man väl kontakt"
Nej jag vill ha en text.

Ungefär som de som skickar meddelande där det står "hej" och inget mer samt inte har profiltext

Exakt ett sånt fick jag igår. Han hade en låst bild och inget mer - och skickade "Hej" av en 53-åring.
Jag svarade faktiskt "ingen bild, ingen presentation och bara et "hej". Bättre kan du!"
han: Bild finns (då han öppnat den för mig)
jag: Tack
han: Vad tycks
jag långt senare: Bedömer inte utseendet, men du verkar inte vara den jag söker! Lycka till!

han har inte läst

Då vet man om de läst presentationen.
Nej knappt någon läser.
Vissa män har ju ingen text alls. En skrev tex att "varför skriva en text, ser man något intressant så tar man väl kontakt"
Nej jag vill ha en text.
Men gud...den där texten var ju jättevanlig. Lika så "Egentligen ingen idé att skriva något för det är ändå ingen som läser/ skriver"
Mycket attraktivt :love:

Jag har faktiskt sån tur att sjukt många skriver till mig på både HP å badoo så jag kör med en kanske lite hems sållningsteknik att skriver dem bara "hej" el typ "snygg!!!" El den värsta av dem alla "vad gör du egentligen här?!" Hatar sådana:banghead: dem svarar jag aldrig på!

Men måste lyfta fram en kille som skrev till mig är två år yngre. Jag har i min profil att jag inte söker yngre men hans meddelande fick mig verkligen att le och jag är fast! Han skrev precis lagom långt och med frågan vad mitt stöstörsta mål i livet är.
Vi pratar nu varje dag och första gången vi ringde till varandra så inspirerande han mig så otroligt mycket vilket ingen annan kille gjort och då har jag dejtat från jämngamla med mig till 20 år äldre.

Jag hade med i min presentation "Att ragga på nätet utan bild och presentation är som att smyga runt tyst på krogen med en påse över huvudet, inte attraktivt för mig. Jag vill veta vem jag "Pratar" med . Och det krävs mer än en rad i ett mail för att väcka mitt intresse."

Sen hade jag något efter det i stil med " jag går inte på dejt med fullständiga främlingar utan jag vill kommunicera lite först för att ta reda på lite mer om varandra."

Och att snuskskrivare och sexinviter blockas och anmäls.

Det märktes ganska tydligt vilka som bemödat sig att läsa pressen. Skrev de bara en rad eller ett par ord hade de ju inte läst och då struntade jag bara i att svara. Skrev de ett vettigt mail så svarade jag alltid. Bra mail var de som kunde ställa en fråga el två om något ur min press. Då viste man att han läst och var någorlunda intresserad/uppmärksam.
Skrev de bara om sig själva och kanske ställde frågor om något som svaret gick att läsa i min press kunde jag ge dem en chans men oftast insåg man rätt snabbt att de skrev för att inge ett gott intryck, inte för att kommunicera på riktigt.

Jag har faktiskt sån tur att sjukt många skriver till mig på både HP å badoo så jag kör med en kanske lite hems sållningsteknik att skriver dem bara "hej" el typ "snygg!!!" El den värsta av dem alla "vad gör du egentligen här?!" Hatar sådana:banghead: dem svarar jag aldrig på!

Men måste lyfta fram en kille som skrev till mig är två år yngre. Jag har i min profil att jag inte söker yngre men hans meddelande fick mig verkligen att le och jag är fast! Han skrev precis lagom långt och med frågan vad mitt stöstörsta mål i livet är.
Vi pratar nu varje dag och första gången vi ringde till varandra så inspirerande han mig så otroligt mycket vilket ingen annan kille gjort och då har jag dejtat från jämngamla med mig till 20 år äldre.
Äsch....två år är ju ingenting.:)
Min sambo är nära 2 år yngre....den "yngsta" jag varit tillsammans med. Han har innan mig bara varit i lag med tjejer betydligt yngre än sig själv och pga vissa saker i de relationerna sökte han någon mer jämngammal. Några år hit eller dit var inte så noga för någon av oss. Men vi båda hade valt bort en större åldersskillnad av vissa skäl.

Äsch....två år är ju ingenting.:)
Min sambo är nära 2 år yngre....den "yngsta" jag varit tillsammans med. Han har innan mig bara varit i lag med tjejer betydligt yngre än sig själv och pga vissa saker i de relationerna sökte han någon mer jämngammal. Några år hit eller dit var inte så noga för någon av oss. Men vi båda hade valt bort en större åldersskillnad av vissa skäl.

Ja men så känner jag verkligen nu, jag har varit lite för trångsynt förut och tyvärr haft förutfattade meningar om yngre. Men han här är liksom så himla mogen när vi pratar så pratar vi om framgång, personlig energi, jobb, framtiden m.m.
Så jag vill uppmana andra här också att ge de en chans fastän killen inte stämmer in exakt på dina kriterier :)

"Att ragga på nätet utan bild och presentation är som att smyga runt tyst på krogen med en påse över huvudet, inte attraktivt för mig. Jag vill veta vem jag "Pratar" med . Och det krävs mer än en rad i ett mail för att väcka mitt intresse."

.

Får jag sno den ? Den va ju KANON ju !

:banghead:
Först och främst så får jag inte bort den översta smileyn, så den får vara kvar ;)

Jag trodde aldrig att jag skulle falla för någon som är mycket yngre mig. Visst, jag har kunnat flirta lite och dejta killar som är några år yngre. Idag är jag i ett förhållande med en 12 år yngre man. Han är väldigt mogen för sin ålder och jag har nog aldrig träffat på någon med en mer intressant personlighet. Jag hade innan bestämt mig för vilken typ som är "min", men oj vad han inte passar in i den. Han är egentligen så långt ifrån man kan komma den, men ändå så himla rätt! Våga tänk lite utanför boxen så hittar man nog sin kärlek till sist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka