Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev i min presentation att jag ogillar kramar från okända lika mycket i mail som att få en kram av en okänd på stan. Då var det såklart vissa ibland som skulle vara roliga(?) och avsluta med kram ändå, alt bara skicka en kram...

Ja, den här härlig... Har också haft med det i mina presentationer - ofelaktigt kommer de där "roliga" snubbarna som skriver väldigt många kram. Eller tycker att "men om jag inleder med kram då?" eller PUSS eller.. ja. Liksom, haha. Jag löste det sonika genom att blocka personerna. Kan man inte respektera min önskan om det, eftersom det är viktigt för mig, så är det chanslöst från början. Spelar ingen roll om de tycker det är konstigt att jag inte anser att "kram" är en gångbar fras till okända människor.

Det ska ha varit en jädrigt intressant person/fortsatt innehåll i mailet i övrigt för att de skulle få svar under sådana omständigheter.

Det är så himla roligt att vara singel :D

Var på systemet förut och beställde vin. Flirtade hej vilt med killen som hjälpte mig och fick så himla bra respons.
När jag gick stod han leende och tittade efter mig, så söt.
Fin självförtroendeboost där!

Det är så himla roligt att vara singel :D

Var på systemet förut och beställde vin. Flirtade hej vilt med killen som hjälpte mig och fick så himla bra respons.
När jag gick stod han leende och tittade efter mig, så söt.
Fin självförtroendeboost där!
Flirta lite kan en göra utan att vara singel :)

Tydligen enligt en kollega på jobbet så flirtar man när man pratar med någon, frågade då om han var avundsjuk och det var han. Så nu flirtar jag tydligen med allt och alla om man nu ska gå efter det... tror inte det va. :p

Ha! Då flirtar jag jämt.
Jag är ju tågvärd, glad, öppen och charmig som person. Tror säkert en del upplever mig som flirtig även när jag inte anstränger mig.
På jobbet alltså, privat är jag inte alltid så jäkla munter :p

Ha! Då flirtar jag jämt.
Jag är ju tågvärd, glad, öppen och charmig som person. Tror säkert en del upplever mig som flirtig även när jag inte anstränger mig.
På jobbet alltså, privat är jag inte alltid så jäkla munter :p
Känner igen det där, misstänker att många tror man flirtar för att man är trevlig, vilket man måste vara inom serviceyrken.
Men det gör absolut ingenting om den man pratar med är snygg. :p

Jaha då va man rökt igen....

Fallit för nästa som man vet egentligen inte har tid med ett förhållande...
Suck..

Varför måste jag hitta studerande killar med extrajobb :p
(för att jag letar i åldern 20-30 :p Jo jag vet ;) )

Hur och när brukar ni träffa era nätdejter? Jag pratar med tre riktigt trevliga män. En har ju redan sagt att han vill träffas när han kommer hit i jobb (bor dumt nog en bit bort), vilket jag sagt ja till. En av de andra är rätt tjatig om att ta en fika, vilket jag tycker är lite jobbigt men samtidigt verkar han ändå trevlig, så jag tänker att jag borde göra det. Den tredje skulle jag själv gärna träffa, men vill inte gå på... Vi har skrivit rätt mycket till varandra, men han är lite försiktig känns det som. Vilket jag ju också är så vi kanske inte är en sådär jättebra kombination. Hur gör ni andra??

Hur och när brukar ni träffa era nätdejter? Jag pratar med tre riktigt trevliga män. En har ju redan sagt att han vill träffas när han kommer hit i jobb (bor dumt nog en bit bort), vilket jag sagt ja till. En av de andra är rätt tjatig om att ta en fika, vilket jag tycker är lite jobbigt men samtidigt verkar han ändå trevlig, så jag tänker att jag borde göra det. Den tredje skulle jag själv gärna träffa, men vill inte gå på... Vi har skrivit rätt mycket till varandra, men han är lite försiktig känns det som. Vilket jag ju också är så vi kanske inte är en sådär jättebra kombination. Hur gör ni andra??
Det tråkiga svaret är att du har att göra med tre olika individer, och vad som är rätt för den ene behöver inte nödvändigtvis vara rätt för den andre.

En ännu tråkigare nätdejtingiakttagelse är att du har ingen aning om hur du kommer känna när du träffar dem första gången, oavsett hur det känns när ni brevväxlar, och hur era fotografier ser ut. Så se till att när ni träffas, så gör ni det på neutral mark - alltså inte hemma hos nån, samt har ett inplanerat (kanske rent av falskt) möte nån 30-45-60 minuter efteråt. Skulle det kännas väldigt bra för båda, går det ju avboka det falska mötet med ett rappt SMS.

Det tråkiga svaret är att du har att göra med tre olika individer, och vad som är rätt för den ene behöver inte nödvändigtvis vara rätt för den andre.

En ännu tråkigare nätdejtingiakttagelse är att du har ingen aning om hur du kommer känna när du träffar dem första gången, oavsett hur det känns när ni brevväxlar, och hur era fotografier ser ut. Så se till att när ni träffas, så gör ni det på neutral mark - alltså inte hemma hos nån, samt har ett inplanerat (kanske rent av falskt) möte nån 30-45-60 minuter efteråt. Skulle det kännas väldigt bra för båda, går det ju avboka det falska mötet, med ett rappt SMS.
Ja dessvärre är det väl så. Jag tänker att jag ska försöka vara öppen för att träffas, just som du säger för att det kan kännas helt annorlunda när man väl ses. Bra tips där! Hur länge brukar du skriva innan träff?

Jag är ju driven och framåt så vill jag träffas så skriver jag det.
Nu har jag inte hunnit träffa någon, jobbar ju jämt :p

Men nästa helg blir det den unga snygga. Han bor i grannstaden, jag behöver inget påhittat möte. Känns det bajs åker jag hem, känns det bra går vi hem till honom :D

Jag skrev i min presentation att jag ogillar kramar från okända lika mycket i mail som att få en kram av en okänd på stan. Då var det såklart vissa ibland som skulle vara roliga(?) och avsluta med kram ändå, alt bara skicka en kram...
Om jag stötte på det redan i presentationen skulle jag nog tycka att det kändes onödigt taggigt! Är han så jäkla kräsen att han till och med ska styra hur jag skriver mina mail, typ.

Vad gäller "kram" tror jag att man får släppa sin aversion, om man nu har en. Det är så vanligt som avslutningsfras idag att det helt enkelt inte säger något särskilt om den som använder det. En del kanske använder det för att de tror att det är rätt grej att göra, andra för att de faktiskt tycker att kram är en bra avslutningsfras. Ingen av dem är "sämre personer" för det.

Ja dessvärre är det väl så. Jag tänker att jag ska försöka vara öppen för att träffas, just som du säger för att det kan kännas helt annorlunda när man väl ses. Bra tips där! Hur länge brukar du skriva innan träff?
Jag nätdejtar inte nu, men när jag gjorde det ville jag träffas så snart som möjligt, efter att vi båda konstaterat att vi klarar av att skriva civiliserat och intressant till varandra. När jag började lade jag ner månader på att brevväxla, och det kändes sedan lite bortkastat att gräva ned känslomässigt engagemang när vi båda sedan vid första träffen lade ner ungefär 10 sekunder på att avgöra om det fanns nåt - eller inte fanns nåt hos den andre.
Och det räckte inte med att den ene tyckte att det fanns nåt - båda behöver ju känna intresse för att det ska finnas chans för något framtida förhållande.

Traditionellt sett kommer nu trådläsare tala om hur fel jag har i mina iakttagelser, men dessa har sannolikt rätt lite verklig erfarenhet av just nätdejting - vilket detta svar handlar om.

Har sett flera män som skrivet att de söker en "kurvig kvinna".
Vad innebär det?
Utifrån det som de skriver verkar alla mena olika saker dvs en ville träffa någon överviktig, en annan någon smal med stora bröst.

:meh:

Jag brukar försöka se till att inte tänka så mycket. Går på känsla. Imorgon ska jag träffa en person som jag bara skrivit med ganska kort i förrgår, jag föredrar att inte veta alltför mycket om personen innan vi ses, annars hinner i alla fall jag bygga upp onödiga förväntningar. Är personen snygg, intressant att skriva med och verkar vettig vill jag ses, och då tar jag upp det direkt.
Jag är heller inte så brydd med vart man ses, bara det är något jag känner mig bekväm med. Dejten imorgon kommer vara hemma hos mig, gillar jag honom inte är det ju bara att säga tack och hej.

Har sett flera män som skrivet att de söker en "kurvig kvinna".
Vad innebär det?
Utifrån det som de skriver verkar alla mena olika saker dvs en ville träffa någon överviktig, en annan någon smal med stora bröst.

:meh:

Min erfarenhet av kurvig är mer "överviktig" än smal med stora bröst :p
"nåt att ta i" typ... Enligt BMI är ju jag överviktig (94 kg på 175) INGEN har klagat på min kropp även fast jag helst skulle vilja gå ner några kilon :)

Jag träffar dom hemma... Eller på stan ... Beror på helt å hållet ;)

Om jag stötte på det redan i presentationen skulle jag nog tycka att det kändes onödigt taggigt! Är han så jäkla kräsen att han till och med ska styra hur jag skriver mina mail, typ.

Vad gäller "kram" tror jag att man får släppa sin aversion, om man nu har en. Det är så vanligt som avslutningsfras idag att det helt enkelt inte säger något särskilt om den som använder det. En del kanske använder det för att de tror att det är rätt grej att göra, andra för att de faktiskt tycker att kram är en bra avslutningsfras. Ingen av dem är "sämre personer" för det.
Det må verka taggigt, men är inte grejen med en presentationstext att beskriva sig själv? Jag vill inte få kramar av okända, jag kramar knappt människor jag känner. Jag säger inte att kram-skickare än sämre personer, men det passar inte mig.
Att någon trots det skickar kramar (eller pussar) tyder ju mest på inte läst presentationen. Ungefär som att en rökare skriver till en person där rökare undanbedes, en djurallergiker skriver till en person som har huset fullt med djur, eller någon som befinner sig långt utanför önskat åldersspann.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka