Tycker verkligen inte det är nåt fel med att leta partner via nätdejting @RedHyuuga . Strunta i vad kollegan säger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland blir jag lite less på andra, pratade med en äldre kollega idag och vi kom in på nätdejting, varpå en annan äldre kollega hör och säger sådär nedvärderande "jasså det är det nya nu" och upprepar samma mening säkert 3 gånger...
Jag kände mig ganska irriterad på denna kollega, då alla inte kan hitta en partner i sin bekantskapskrets av en eller annan anledning. Tycker själv inte att det är något fel med nätdejting, men ja vissa ur den äldre generationen kanske har synpunkter vad vet jag. :/
Skillnaden ligger i den personliga kontakten.Tja... jag finner någon initialt tilltalande på något sätt, snackar lite med personen och om det är kul går man på "dejt"? Väljer alltså personer utifrån en mer eller mindre diffus bra känsla kring utseende, livsstil, intressen, sätt att kommunicera osv. Precis som vid nätdejting. Vari ligger skillnaden du talar om?
Äsch, skit i kollegan. Folk har ju sökt partners i text sen urminnes tider. Vem minns inte kontaktannonserna i morgontidningen?Ibland blir jag lite less på andra, pratade med en äldre kollega idag och vi kom in på nätdejting, varpå en annan äldre kollega hör och säger sådär nedvärderande "jasså det är det nya nu" och upprepar samma mening säkert 3 gånger...
Jag kände mig ganska irriterad på denna kollega, då alla inte kan hitta en partner i sin bekantskapskrets av en eller annan anledning. Tycker själv inte att det är något fel med nätdejting, men ja vissa ur den äldre generationen kanske har synpunkter vad vet jag. :/
Jag vet inte om jag tycker ärlighet är så himla livsviktigt om man ändå inte ska ha en fortsatt relation?Redovisa tycker inte jag heller. Men i min värld betyder det att man isf går in på varje detalj i princip. Så detaljerat behöver det ju inte vara.
Dock tycker jag att en kort och ärlig förklaring kan den andra personen iaf få.
Jag tror det är där det skiljer sig. Nätdejting innebär att man har ett utstakat mål på ett helt annat sätt än när man möter människor (och blir intresserad) i vardagen.Däremot ser jag en stor skillnad mellan att ta itu med att lära känna en främling i syfte att få till ett förhållande med densamma, jämfört med att bli tillsammans med någon man känner i förväg. Att jag ser den skillnaden, betyder dock inte att jag tror att man alltid kan välja mellan de två.
De där annonserna finns ju fortfarande kvar och ibland är de så sanslöst roliga.Äsch, skit i kollegan. Folk har ju sökt partners i text sen urminnes tider. Vem minns inte kontaktannonserna i morgontidningen?
Och så torftiga de var egentligen med knapphändig info, inga bilder och nått skitfånig nick som "Kanske vi?" eller "Mot solnedgången".
Då tycker jag det nätdejtandet är betydligt mer "noggrant" än "tidningsdejtandet"![]()
Men alltså... Okej om en snubbe är riktigt jävla ego i sängen, då kan han gott få höra det också. Men att i övrigt helt enkelt säga till någon att denne är dålig i sängen är ju bara elakt.@Lampan
Men jösses! Att säga att en person är dålig i sängen är väl inget konstigt? Vissa måste lära sig, men oftast är det väl som att prova skor, man tror det passar och det är hälften chans. Sen om det är fötterna eller skorna som felar är väl knappast viktigt.
Jag gillar ärlighet. Jag hade inte kunnat ha så många män seriöst samtidigt om det inte byggde på ärlighet
Gissade också det här att du inte skulle "orka" leta. Skulle verkligen gärna se det jag skrivit om det!Orkar inte leta och jag ser inte diskussioner som en tävling att vinna. Men det jag uppfattade som indignation innefattade personliga frågor om huruvida jag lever i en "öppen" relation eller inte. Jag tolkade det som att svaret på den frågan var avgörande för din syn på saken.
Det har oftast varit jag som har gjort slut...så jag vetMen hur kan du veta orsaken? Har du frågat? Har han frågat?
Har ni bara sagt "nu gör vi/jag slut. Tack och hej", och så har det varit bra med det?
Nä, jag har ingen lust att svara på ett inlägg som börjar med@Lampan
Men jösses! Att säga att en person är dålig i sängen är väl inget konstigt? Vissa måste lära sig, men oftast är det väl som att prova skor, man tror det passar och det är hälften chans. Sen om det är fötterna eller skorna som felar är väl knappast viktigt.
Jag gillar ärlighet. Jag hade inte kunnat ha så många män seriöst samtidigt om det inte byggde på ärlighet
...och han har inte haft några frågor?Det har oftast varit jag som har gjort slut...så jag vet
Gissade också det här att du inte skulle "orka" leta. Skulle verkligen gärna se det jag skrivit om det!
Du har själv skrivit att du inte ens vet om ni är ihop eller inte.
Igår fick jag ett mail från en snubbe som glatt förklarade att "Det är ok att du är mullig, vill du veta varför?"...
Ja herregud, vad skulle kvinnor göra utan män som talar om för dem om de duger eller inte?
Vilken jävla gris!