Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skillnaden är att om du går på dejt med någon du aldrig träffat förut vet du inte om det finns personkemi.

Har ni träffats förut har det väl funnits personkemi om man vill träffas igen.
+ @Jeffery
Nu är jag inte säker på exakt vad "personkemi" är men skillnaden är alltså att när man träffar någon IRL som man har träffat IRL innan, så har man träffat den personen IRL?

Jag håller med om att det finns saker man inte kan förmedla genom text, telefonsamtal och bilder (kroppsrörelser osv) men jag håller inte med om att den biten gör nätdejting så väsensskilt från annan dejting.

Håller inte med.
Det är en stor skillnad.

När jag började gå på dejt blev jag jätteförvånad över den stora skillnaden.

Ok, det har jag inte blivit. Däremot har det hänt att jag har haft helt fel uppfattning om personer, både efter nätkontakter och efter kontakt irl - och att jag sedan snabbt har fått ändra uppfattning helt. (Lyckligtvis har det aldrig blivit direkt smärtsamt eller besvärligt, utan det har bara varit som det var.)

+ @Jeffery
Nu är jag inte säker på exakt vad "personkemi" är men skillnaden är alltså att när man träffar någon IRL som man har träffat IRL innan, så har man träffat den personen IRL?

Jag håller med om att det finns saker man inte kan förmedla genom text, telefonsamtal och bilder (kroppsrörelser osv) men jag håller inte med om att den biten gör nätdejting så väsensskilt från annan dejting.
Har du provat nätdejting?
Jag menar inte det på ett nedlåtande sätt. Utan om du upplevde det så annorlunda mot mig och @Jeffery

Har du provat nätdejting?
Jag menar inte det på ett nedlåtande sätt. Utan om du upplevde det så annorlunda mot mig och @Jeffery
Blir lite störd av din fråga, dels eftersom du känner dig manad att påpeka att det inte är nedlåtande och dels eftersom svaret finns i tråden:

Som jag ser det är skillnaden bara om jag har sett personen IRL eller på bild. Bilderna på mina dejter har visat sig överensstämma väldigt väl med verkligheten, ibland bättre än mina beer goggles. :angel:

Blir lite störd av din fråga, dels eftersom du känner dig manad att påpeka att det inte är nedlåtande och dels eftersom svaret finns i tråden:

Om jag inte hade skrivit att det inte var nedlåtande menat hade det ju låtit som jag tyckte att du eller andra som inte prövat nätdejting inte skulle ha en åsikt.

Jag ser inte heller den stora skillnaden. Har man träffats väldigt lite eller som hastigast lite då och då, så är väl den "personkemi" man eventuellt upplevt högst skissartad och rinner lätt bort vid lite närmare påsyn. Precis som på nätet, skapar man ju lätt en annan bild av sig vid korta kontakter tex på jobbet eller krogen.

Du ser inte det - antagligen för att du aldrig har nätdejtat (och för att du inte vill förstå skillnaden:meh:)

Jag tycker att det finns en skillnad och det är som jag (och någon före mig) skrev och det är att de flesta som nätdejtar har en tydlig agenda - att TRÄFFA NÅGON.
Det gör att man (jag) har andra förväntningar än vad jag har om jag träffar folk i allmänhet.

Se skillnaden mellan att träffa en potentiell partner och att träffa en Bukekontakt tex?

@Petruska - du och jag har ju träffats irl och det fanns väl inga uppbyggda förväntningar och heller ingen besvikelse för vi hade väl ingen annan agenda än att ha trevligt? :-)

Det gör det ändå. ;)

Så jag får inte fråga om du nätdejtar?
Det beror ju på hur man väljer att tolka saker.
Jag skrev utan någon elak baktanke. Jag var ärligt nyfiken på om du nätdejtade eftersom din erfarenhet var annorlunda än min och @Jeffery

Då tycker jag det är synd att du väljer att utgå från att man är nedlåtande.

+ @Jeffery
Ja du.
Tycker du att jag ska recitera mig själv här, eller är det ok att du bara läser om vad jag skrivit?

Senast ändrad:
@Petruska, @Trani
Det är inom yrkesvärlden en rätt etablerad tanke att två människor som möts för första gången har sju sekunder på sig att göra ett s.k 'gott intryck'.
Var tror ni förmedlas under dessa sju sekunder?
http://www.va.se/nyheter/2014/05/09/7-avgorande-sekunder/

Finns det någon möjlighet att ungefär samma undermedvetna funktioner finns även för partnersökande?
Det är väl ungefär det jag far efter. Redan sju sekunder senare kan det goda intrycket trots allt ha gått förlorat igen. Då blir det ju bara en fråga om exakt när dessa sju sekunder inträffar. (Vid anställningsintervju har ju parterna dessutom en hel del information om varandra, båda har redan gjort valet att låta intervjun äga rum.)

Sen tror jag för all del att ett gott första intryck är mer förgängligt än ett dåligt första intryck, men det påverkar väl inte heller den aktuella frågan.

Men summan av det hela är väl att du tycker att det finns en avgörande skillnad, andra tycker att skillnaden är betydligt mindre. Är det ett problem för dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka