Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl ungefär det jag far efter. Redan sju sekunder senare kan det goda intrycket trots allt ha gått förlorat igen. Då blir det ju bara en fråga om exakt när dessa sju sekunder inträffar. (Vid anställningsintervju har ju parterna dessutom en hel del information om varandra, båda har redan gjort valet att låta intervjun äga rum.)

Sen tror jag för all del att ett gott första intryck är mer förgängligt än ett dåligt första intryck, men det påverkar väl inte heller den aktuella frågan.

Men summan av det hela är väl att du tycker att det finns en avgörande skillnad, andra tycker att skillnaden är betydligt mindre. Är det ett problem för dig?
Ni som inte nätdejtat tycker det inte är nån skillnad... Säger en hel del.

Snälla @tott, lägg ner. Ta inte allt som personliga påhopp, släpp och gå vidare med dejtandet istället.
Tar inget i den här diskussionen som nåt personligt påhopp.
Tycker bara att det är märkligt att de(n) som inte ens har erfarenhet av nätdejting ändå vet "bäst".

Tar inget i den här diskussionen som nåt personligt påhopp.
Tycker bara att det är märkligt att de(n) som inte ens har erfarenhet av nätdejting ändå vet "bäst".

Åh, då får jag tycka saker! Jag har nätdejtat tre gånger bara för att testa. Jag tycker ändå inte som du.

Jag håller med @Jeffery och @tott gällande skillnad på nätdejting och dejting IRL. Sedan är det såklart upp till var och en att ha sin egen uppfattning.

Min uppfattning är i alla fall att det är skillnad. De jag har nätdejtat har jag inte haft en aning om jag attraheras av eller skulle valt att dejta om jag träffat de direkt IRL medan jag skriver med dem. Ändå tycker jag att jag inte valt att träffa varje kille som varit trevlig i skrift.
Det gör det hela så intressant med nätdejting också, när jag väl bestämt mig för att träffa någon av dem på riktigt har det ofta varit en typ jag aldrig annars skulle suttit och fikat/gått en promenad /kollat på film(på riktigt :D) med. Det har gjort att jag har träffat intressanta personer, men ingen att fortsätta dejta med. Liknande hade jag inte gjort om valet gjorts IRL 4 av 5 skulle ha blivit bortsorterade direkt. Sedan blir det finsorteringen.. ;)

IRL-dating via proxy..? :)

Självklart kan man träffa rätt även via blind dates och nätdejting, man kan också vinna en miljon på Lotto. Men om man tittar på alla nätdejtsträffar, och jämför dem med alla på-krogen-dejter, så vågar jag påstå att hitraten (när dejten slutar i något mer än en träff mellan två männinskor) är MYCKET bättre på krogen-varianten - även om man räknar bort alkoholfaktorn.

Min exman träffade jag på "en blind date"....det höll i 25 år och blev giftermål och 2 barn som facit.

Min nuvarande pojkvän träffade jag via nätdejting på första dejten jag gjorde efter en dryg vecka på sajten. Det blev "kärlek vid första ögonkastet" och sedan dess har det varit vi 2:love: Det har snart gått 1 år sedan vi träffade varandra blev tillsammans. Och pirret och känslan håller i sig än :love:

Så visst kan man träffa någon både via blinddate och nätdejting.....men det gäller nog att träffa "rätt person" redan från början....vilket kanske inte är så lätt alla ggr;)

Mvh anaby:)

Åh, då får jag tycka saker! Jag har nätdejtat tre gånger bara för att testa. Jag tycker ändå inte som du.

Du behöver inte alls tycka som jag tycker. Du gör ju bedömningen från dina egna upplevda erfarenheter. Det är en stor skillnad att veta vad man snackar om då man har egen erfarenhet, och att vara "bombsäker" på sådant man inte har någon praktisk erfarenhet av.

Du behöver inte alls tycka som jag tycker. Du gör ju bedömningen från dina egna upplevda erfarenheter. Det är en stor skillnad att veta vad man snackar om då man har egen erfarenhet, och att vara "bombsäker" på sådant man inte har någon praktisk erfarenhet av.

Fast det vet du ju inte? Det är ju himla trist att bara diskutera med de som tycker likadant. Roligare om man blir utmanad att tänka om och nytt, och kanske hitta nya sätt att betrakta sig själv och omgivningen på. Då kan man ju få helt nya infallsvinklar och idéer, och utvecklas som person. Det kan vara rätt intressant.

Du å jag Alfred. Nätdejtarna!
Jag hade även under en kort period ett slags fejkkonto som representerade han som kallar sig min bihustru. En avspänd lärartyp med mysproggresiva värderingar. JÖSSES så många jättesympatiska och vettiga (vad jag kunde utröna) kvinnor som intresserade sig för "hans profil"! Män har av mina erfarenheter att döma en OÄNDLIGT mycket bättte marknad i nätdejtingsammanhang än kvinnor. Inte ett enda sexuellt trakasseri på flera dagar!

Fast det vet du ju inte? Det är ju himla trist att bara diskutera med de som tycker likadant. Roligare om man blir utmanad att tänka om och nytt, och kanske hitta nya sätt att betrakta sig själv och omgivningen på. Då kan man ju få helt nya infallsvinklar och idéer, och utvecklas som person. Det kan vara rätt intressant.
Precis så tänker jag också - ville jag bara diskutera med människor som tycker som jag så skulle jag hålla mig till facebook.
Här får jag ju möjlighet att möta människor som jag aldrig hade mött irl. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka