Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med det sagt skulle jag aldrig ge mig in i en viktminskningstråd, eftersom det ämnet inte är aktuellt för mig
Om jag hade gått ner i vikt skulle jag säkert gärna diskutera i viktminskningstrådar, vad funkade för mig, hur tänkte jag etc etc.

Vore jag singel nu och ville ha tips och inspiration skulle jag vända mig till såväl singelvänner som vänner i relation för tips och tricks liksom.

Med det sagt - jag förstår att tjafsandet blir himla tråkigt härinne.

Däremot ser jag en tendens när det gäller dem som inte dejtar (med några undantag) att ramla iväg längre från huvudämnet (vilket är förståeligt eftersom huvudämnet kanske inte är lika aktuellt då).

Det håller jag med dig om. Men det trista tycker jag är när "sidospåren" förlängs genom att några inte kan sluta tjata om att "du har minsann aldrig nätdejtat" och alltid hakar upp sig på samma personer.

Då tycker jag det är synd att du väljer att utgå från att man är nedlåtande.
Men jag var uppenbarligen på rätt spår:

Inte till någon speciell;

Självklart ska alla få skriva i alla trådar.
Den som inte har erfarenhet kan bidra med ett nytt perspektiv utifrån.

Men samtidigt skulle jag tex inte uttala mig säkert om saker om det var en tråd om något jag inte kände till eller hade erfarenhet av.
Om jag tex aldrig träffat en häst och diskuterar med en hästägare så skulle jag vara ödmjuk om att jag inte vet lika mkt om hästar som hästägaren.
Sen kan jag ställa frågor och komma med ett nytt perspektiv. Men jag vet inte lika mkt om ämnet
Liksom... :banghead:

Det var ju uppenbart vad du avsåg med din fråga och det är klart att den inte faller i god jord hos mig då. Det kände du ju själv i och med att du direkt deklarerade att den inte var menad på ett nedlåtande sätt. Men det är alltså jag som väljer att tolka taskigt? :laugh:

Det håller jag med dig om. Men det trista tycker jag är när "sidospåren" förlängs genom att några inte kan sluta tjata om att "du har minsann aldrig nätdejtat" och alltid hakar upp sig på samma personer.
Jag tror att ödmjukhet skulle behövas hos många. Inklusive mig djälv ibland. :p

Dvs både de som ska ge råd trots att de inte nätdejtat samt de som påpekar det.

För min del tycker jag att det är berikande med alla sorters människor och åsikter/erfarenheter även i denna tråd. Däremot ser jag en tendens när det gäller dem som inte dejtar (med några undantag) att ramla iväg längre från huvudämnet (vilket är förståeligt eftersom huvudämnet kanske inte är lika aktuellt då). Med det sagt skulle jag aldrig ge mig in i en viktminskningstråd, eftersom det ämnet inte är aktuellt för mig :)
Huvudämnet är väl ändå dejting, inte specifikt att beskriva sitt eget dejtande?

Men jag var uppenbarligen på rätt spår:

Liksom... :banghead:

Det var ju uppenbart vad du avsåg med din fråga och det är klart att den inte faller i god jord hos mig då. Det kände du ju själv i och med att du direkt deklarerade att den inte var menad på ett nedlåtande sätt. Men det är alltså jag som väljer att tolka taskigt? :laugh:
Nej
Jag var ärligt nyfiken.
Varför skulle jag vilja vara nedlåtande mot dig? Jag känner inte dig och vet inget om dig...

Varför tar du för givet att det är nedlåtande?

Varför kände du att du ville påpeka att frågan inte var nedlåtande?
Vi hade olika åsikter.
Och när jag förut frågat personer om de nätdejtat ( för att jag är ärligt intresserad) så tror de att man frågar för att förminska eller säga att de inte har rätt till en åsikt.) Därför skrev jag inte var menat så.

För jag var ärligt intresserad av att höra om dina erfarenheter eftersom vi hade olika åsikter.

Jag tycker att det brukar hålla sig till dejting och relationer men du kanske menar tjafset om topic? Det kan jag också tycka är ett onödigt sidospår.

Jag menar nog både och. Kanske blir det tydligare om en dejtar och helst vill ha andras erfarenheter av det (för mig spelar det ingen roll om det är presens eller dåtid). Och inte diskussioner som egentligen mer rör relationer i allmänhet :)

Jag förstår att du avser mig, och det är ok. Du har rätt. Det är nog samma här som i "riktiga livet" att man inte kommer överens med alla, och kanske inte ens tål alla. Irl kan man hålla sig undan sina fiender, men inte här. Jag har några "förföljare" här jag också, som reagerar negativt så fort jag skriver nåt. ...och @Lampan blir också utsatt för det - ibland lite självförvållat, men allt för ofta bara för att hon har en åsikt...och är just Lampan.

Om jag hade gått ner i vikt skulle jag säkert gärna diskutera i viktminskningstrådar, vad funkade för mig, hur tänkte jag etc etc.

Vore jag singel nu och ville ha tips och inspiration skulle jag vända mig till såväl singelvänner som vänner i relation för tips och tricks liksom.

Med det sagt - jag förstår att tjafsandet blir himla tråkigt härinne.

Jo, det är klart att dejting kommer vara ett ämne som rör fler än viktminskning :)

Jag förstår att du avser mig, och det är ok. Du har rätt. Det är nog samma här som i "riktiga livet" att man inte kommer överens med alla, och kanske inte ens tål alla. Irl kan man hålla sig undan sina fiender, men inte här. Jag har några "förföljare" här jag också, som reagerar negativt så fort jag skriver nåt. ...och @Lampan blir också utsatt för det - ibland lite självförvållat, men allt för ofta bara för att hon har en åsikt...och är just Lampan.
Ja så uppfattar jag också det forumet
Det är vissa som aldrig blir ifrågasatta och en del blir det ständigt...

En del som skriver på forumet har mest bara en massa åsikter om andra, dom startar aldrig några "personliga" trådar själva. Dom sitter istället och dömer. Tråden om unga som ljuger är ett perfekt exempel. TS där blir ganska hårt bedömd (jag tror ändå inte den människan har horn i pannan) :p

Fö så tar jag forumet med en nypa salt ;)
Det finns ju allt möjligt på en sån här sida

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka