Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ställer ni er till dom som inte skriver på svenska, fick precis detta skickat till mig:
"Hej, How are you? Well, can we both ride on your horse?"
Att det inte är svenskt språk ser inte jag som något problem, däremot är frågan ovan idiotisk. Jag skulle ignorerat. Får många liknande mail från folk som vill rida, eller ännu värre att jag lär dom rida...

Att det inte är svenskt språk ser inte jag som något problem, däremot är frågan ovan idiotisk. Jag skulle ignorerat. Får många liknande mail från folk som vill rida, eller ännu värre att jag lär dom rida...
Jag raderade mailet utan att svara. :angel::devil:
Jo, det är ju det där me "rida, som i vadå? Häst eller perverst?"

Det var någon här som nämnde happn appen. Nån mer(du som nämnde den hade precis börjat) som använt den och kan berätta lite mer hur den funkar? Hur nära måste telefonerna vara för att dom ska registrera varandras närvaro eller hur den nu fungerar?

Jag tror att det är inom 250 meter. Sen står det om man fortfarande är så nära varandra och hur många gånger man har korsat vägen med den andra.

Så om jag skulle träffa en snygging på jobbet eller gymmet så kan jag se det, och sen får man typ tacka ja eller nej som Tinder? Förutsatt att snyggingen då har appen? ;)

Så om jag skulle träffa en snygging på jobbet eller gymmet så kan jag se det, och sen får man typ tacka ja eller nej som Tinder? Förutsatt att snyggingen då har appen? ;)

Precis! Här kan man även ändra sig om man klickar nej på någon och ta tillbaka dom.
Dessutom presenteras alla i en scrollbar lista, så man behöver inte bestämma sig om alla innan man kan gå vidare, utan kan låta dom ligga kvar.
Lånad bild:
Samsung-screen-men.png

Man ser även vart man har träffat på personerna, om man inte kollar appen hela tiden så är det ju rätt kul att se i efterhand. Och man ser när de var online senast, så inaktiva kan man sortera bort.
Jag känner igen en hel del personer från HP, kul att man ändå är så nära varandra ibland!

Jag har fortfarande inte fått en enda "crush" där än, men det gör inte så mkt eftersom jag ska träffa killen jag gick hem med på första dejten en tredje gång nu i veckan! :D

Satt och surfade runt lite på sidan, såg några snygga killar, men jag vågar ju inte skriva till dom, känner mig blyg... varför... :arghh:
Sen hittade jag två kollegor från jobbet där också, den enda är väldigt snäll och ser bra ut, men vete tusan om det skulle va bra å lägga in en stöt på honom, hahaha. :p

Ska väl erkänna att jag inte är helt hemma med HP's alla funktioner. Vad fyller den är "flirt" grejen för funktion?
Bara go for it, liksom.

Jag hade själv MP men utan betalfunktion, så jag kunde inte skriva meddelande om inte nån som hade betal-medlemskap gjorde det först.
Däremot kunde jag välja att skicka ett antal, vad som jag antar kan liknas vid flirt (har dock inte varit på HP så vet inte säkert). Så jag skickade en "nyfiken groda" till min numera sambo. Han svarade och sen så var det igång. Det var hans profil jag först föll för, så det blev naturligt att vi pratade vidare om vad vi båda skrivit på våra profiler.

Bara go for it, liksom.

Jag hade själv MP men utan betalfunktion, så jag kunde inte skriva meddelande om inte nån som hade betal-medlemskap gjorde det först.
Däremot kunde jag välja att skicka ett antal, vad som jag antar kan liknas vid flirt (har dock inte varit på HP så vet inte säkert). Så jag skickade en "nyfiken groda" till min numera sambo. Han svarade och sen så var det igång. Det var hans profil jag först föll för, så det blev naturligt att vi pratade vidare om vad vi båda skrivit på våra profiler.
Fattar jag det rätt att man på MP alltså kan skriva med folk utan att betala för medlemsskapet bara en betalande skriver först?

And the story goes on....
Besök av grannen ikväll igen, så bra gick det alltså att ge upp honom.
Denna gång betydligt mer laid back med mjukisbrallor och hoodie men fortfarande lika snygg.
Han var här i nästan två timmar, vi har suttit och pratat och han har lekt med Ruben.
Inget mer hände, jag vill ju så gärna men är för feg :(

Fattar jag det rätt att man på MP alltså kan skriva med folk utan att betala för medlemsskapet bara en betalande skriver först?

Det finns två olika betalvarianter, en vanlig (stjärna) och en plus (stjärna med ett plus på). Det är dom med plus som man kan skriva med även om man inte betalar själv. (Har varit där med :angel:)

Chattar vidare med snyggingen från Badoo. Herr pälsdjursallergiker är nedlagd :p Har bestämt en dejt med snygging på lördag. För första gången känner jag att jag skulle bli så sjukt besviken om det inte känns bra, de andra dejterna jag har varit på har känts mer som "kul om det blir nåt"...nu känns det som att risken att jag blir besviken är stor för att jag lagt in nån slags förhoppning i det här....aaaaarrgghh...:arghh: varför ska det vara så svårt....:banghead:

"Feg" och "Bison" ryms inte i samma mening :)
(M a o - tycker inte alls att du är feg)

Med honom är jag feg.
Vi har väldigt trevligt tillsammans, pratar och skrattar men jag vågar verkligen inte göra något.
Han tror garanterat att han skrämde mig dör första gången så han kommer inte göra något.
Men vi får väl fortsätta hänga tills han faktiskt blir kär i någon annan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka