Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade olika åsikter.
Och när jag förut frågat personer om de nätdejtat ( för att jag är ärligt intresserad) så tror de att man frågar för att förminska eller säga att de inte har rätt till en åsikt.) Därför skrev jag inte var menat så.

För jag var ärligt intresserad av att höra om dina erfarenheter eftersom vi hade olika åsikter.
@Trani

Om du tog illa upp ber jag om ursäkt för det var verkligen inte menat så. Jag var ärligt intresserad och hade inget intresse av att vara nedlåtande mot dig.

Nu vill jag handla en temla! :d

Här har man inte vart online på ett tag...

För att kommentera "sidospåret" så är det klart det finns massvis med olika aspekter som skiljer ALLA former av dejting åt...
IRL där vet ju bägge hur den andra ser ut, "vem" man är även om man inte känner varandra... Men det är ju där "hej jag vill veta mer om dej" är såååå mkt enklare än nätdejting... Även om jag vet ALLT om en dejt på nätet inkl utseendet (bilder) så säger IRL så mkt mer..

Det är ju därför jag gärna träffas fort... Jag vill veta om det finns "nåt" där... Jag kan va jätteintresserad av någon innan jag träffat personen, men så fort jag ser personen vet jag ju om det är en "nej - kanske - ja" person jag möter... Och det oavsett hur mkt jag vet om personen innan dejt.
Möter jag nån IRL så sker ju samma sak men då utan att man kanske ens vet nåt om personen innan... Men även där så hamnar ju personer i "vän - potentiell kille - tål inte" facken... Det sker ju utan att man ens "Tänker" på det... Sen kan självklart en person "byta fack" men mer ofta från potentiell kille till bara vän än tvärtom..

Appropå dejting så sitter jag å väntar på en dejt från Tinder...
Lastbilschauffören har sin vana trogen inte svarat igen på ett par dagar...

Äsch, skit i kollegan. Folk har ju sökt partners i text sen urminnes tider. Vem minns inte kontaktannonserna i morgontidningen? :D
Och så torftiga de var egentligen med knapphändig info, inga bilder och nått skitfånig nick som "Kanske vi?" eller "Mot solnedgången".
Då tycker jag det nätdejtandet är betydligt mer "noggrant" än "tidningsdejtandet" :)
Jo, det är sant. Tror inte han är så tekniskt lagd, då han jobbmobil inte tog laddning en dag och jag tror att det är så enkelt att det var något fel på sladden och inte mobilen. :angel:
Men ja jag tänker köra på oavsett. :devil:

Tycker verkligen inte det är nåt fel med att leta partner via nätdejting @RedHyuuga . Strunta i vad kollegan säger.
Jag skiter i det, jag ger inte mycket för den kollegan. Han är mer en sån som pratar än lyssnar och så har han gjort typ allt, lite av en "världsmästare", så man vet inte vad som är sant eller inte när man pratar med honom.

Vi hade olika åsikter.
Och när jag förut frågat personer om de nätdejtat ( för att jag är ärligt intresserad) så tror de att man frågar för att förminska eller säga att de inte har rätt till en åsikt.) Därför skrev jag inte var menat så.

För jag var ärligt intresserad av att höra om dina erfarenheter eftersom vi hade olika åsikter.
Jag förstår men samtidigt skrev du ju själv senare att det handlade om tolkningsföreträde, dvs att om man inte har nätdejtat så har ens åsikt inte samma tyngd. Och då blir ju frågan nedlåtande.

Huvudämnet är väl ändå dejting, inte specifikt att beskriva sitt eget dejtande?

För min del vill jag gärna läsa om personers faktiska dejtande och hur det utvecklar sig. Jag tycker det är väldigt spännande.

Såklart uppstår diskussioner runtikring vad som skrivs och upplevs, som ofta blir intressanta och givande, men så kommer ibland sida upp och sida ner med sidospår som även om de har med relationer att göra kanske skulle passa bättre i egen/annan tråd. Men det tycker jag ju för att jag främst vill läsa om folks dejtande och inte är intresserad av att bläddra förbi massa (enligt mig) ovidkommande inlägg. :angel:

Jag förstår men samtidigt skrev du ju själv senare att det handlade om tolkningsföreträde, dvs att om man inte har nätdejtat så har ens åsikt inte samma tyngd. Och då blir ju frågan nedlåtande.
Jag har förklarat hur jag menade och till och med bett om ursäkt.

Så jag lägger ner nu..

Satt och surfade runt lite på sidan, såg några snygga killar, men jag vågar ju inte skriva till dom, känner mig blyg... varför... :arghh:
Sen hittade jag två kollegor från jobbet där också, den enda är väldigt snäll och ser bra ut, men vete tusan om det skulle va bra å lägga in en stöt på honom, hahaha. :p

Ska väl erkänna att jag inte är helt hemma med HP's alla funktioner. Vad fyller den är "flirt" grejen för funktion?

Ang diskutera orsak till uppbrott, beror väl lite på hur långt förhållande man haft. För mig är det iaf skillnad om det är någon man har bott ihop med i 10 år eller varit på 4 dejter.

Vad jag också tänkte.

Jag träffade en kille några månader, vi umgicks hela tiden och var som ett "par" (även om vi inte diskuterade saken :p ). Sen var jag bortrest nån vecka och vi pratade i telefon ett par gånger, pratade om vad vi skulle göra när jag kom hem osv. Skickade sms om att vi saknade varann och blablabla. När jag väl var hemma hade han aldrig tid att träffas, skyllde på att han var upptagen hela tiden "men nästa helg kanske funkar". Jag undrade vad som hände, ville veta läget, liksom ska vi aldrig träffas mer? Fick inga svar och slutade höra av mig eftersom han uppenbarligen inte var intresserad. Sen fick jag veta långt senare (av en gemensam vän) att han under tiden jag var borta hade träffat en tjej på krogen som han nu var tillsammans med. Va fan, han kunde ju åtminstone berättat att han inte var intresserad längre.

Satt och surfade runt lite på sidan, såg några snygga killar, men jag vågar ju inte skriva till dom, känner mig blyg... varför... :arghh:
Sen hittade jag två kollegor från jobbet där också, den enda är väldigt snäll och ser bra ut, men vete tusan om det skulle va bra å lägga in en stöt på honom, hahaha. :p

Ska väl erkänna att jag inte är helt hemma med HP's alla funktioner. Vad fyller den är "flirt" grejen för funktion?
Skriv nått litet. Räcker med ett hej och att du gillar hans presentation eller nått.

Så började det för mig och sambon :)

Vad jag också tänkte.

Jag träffade en kille några månader, vi umgicks hela tiden och var som ett "par" (även om vi inte diskuterade saken :p ). Sen var jag bortrest nån vecka och vi pratade i telefon ett par gånger, pratade om vad vi skulle göra när jag kom hem osv. Skickade sms om att vi saknade varann och blablabla. När jag väl var hemma hade han aldrig tid att träffas, skyllde på att han var upptagen hela tiden "men nästa helg kanske funkar". Jag undrade vad som hände, ville veta läget, liksom ska vi aldrig träffas mer? Fick inga svar och slutade höra av mig eftersom han uppenbarligen inte var intresserad. Sen fick jag veta långt senare (av en gemensam vän) att han under tiden jag var borta hade träffat en tjej på krogen som han nu var tillsammans med. Va fan, han kunde ju åtminstone berättat att han inte var intresserad längre.
Det är sånt jag menar med förklaring. Behöver varken vara stort eller värsta utlägget. Nått kort och ärligt bara. För medmänsklighetens skull.
Men det är jag det. Andra får göra som de vill.

Hur ställer ni er till dom som inte skriver på svenska, fick precis detta skickat till mig:
"Hej, How are you? Well, can we both ride on your horse?"

Såg en söt pajk på bild, förvisso något år yngre, så vet knappt om ja vågar, känns lite som lammkött... :o
Min var yngre. Jag var ett år utanför hans sökområde.
Så jag skrev ett kort "Gillade din profil och vill bara däga hej fast jag är för gammal ;)"

Fick tillbaka "Oj, det var en snäv åldergräns jag har. Är inte så kräsen"

Han hade inte sett sig för när han fyllde i och sökte enbart jämnåriga på året :D

Sen var skrivandet igång...

Min var yngre. Jag var ett år utanför hans sökområde.
Så jag skrev ett kort "Gillade din profil och vill bara däga hej fast jag är för gammal ;)"

Fick tillbaka "Oj, det var en snäv åldergräns jag har. Är inte så kräsen"

Han hade inte sett sig för när han fyllde i och sökte enbart jämnåriga på året :D

Sen var skrivandet igång...
Ah, jo det är sant. Jag känner mig som en nybörjare som inte vet vad hon ska skriva. :p
Dizz. Men det är jag det.
Jo, lite så kände jag också spontant..

Det var någon här som nämnde happn appen. Nån mer(du som nämnde den hade precis börjat) som använt den och kan berätta lite mer hur den funkar? Hur nära måste telefonerna vara för att dom ska registrera varandras närvaro eller hur den nu fungerar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka