Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du behöver inte alls tycka som jag tycker. Du gör ju bedömningen från dina egna upplevda erfarenheter. Det är en stor skillnad att veta vad man snackar om då man har egen erfarenhet, och att vara "bombsäker" på sådant man inte har någon praktisk erfarenhet av.
Fast nu låter du som föräldrar som säger till barnlösa att de inte fattar för de inte har barn. Och den kommentaren tycker jag är gräslig för de flesta av oss är faktiskt förmögna att sätta oss in i situationer vi inte upplevt själva.

Om det här med att träffas IRL eller att skriva till varandra.
Jag har brevväxlat med rätt många av mina vänner. Lustigt nog är det inte ovanligt att man visar helt andra sidor när man skriver än när man träffas. Världens spralligaste kompis kan bli jättestel t ex, och bli en person som jag inte skulle kommit på att träffa om jag inte känt hen innan.

Fast det vet du ju inte? Det är ju himla trist att bara diskutera med de som tycker likadant. Roligare om man blir utmanad att tänka om och nytt, och kanske hitta nya sätt att betrakta sig själv och omgivningen på. Då kan man ju få helt nya infallsvinklar och idéer, och utvecklas som person. Det kan vara rätt intressant.
Jag tycker inte att man behöver tycka lika!

Jag hade även under en kort period ett slags fejkkonto som representerade han som kallar sig min bihustru. En avspänd lärartyp med mysproggresiva värderingar. JÖSSES så många jättesympatiska och vettiga (vad jag kunde utröna) kvinnor som intresserade sig för "hans profil"! Män har av mina erfarenheter att döma en OÄNDLIGT mycket bättte marknad i nätdejtingsammanhang än kvinnor. Inte ett enda sexuellt trakasseri på flera dagar!
Men var du på fysisk date?

Inte till någon speciell;

Självklart ska alla få skriva i alla trådar.
Den som inte har erfarenhet kan bidra med ett nytt perspektiv utifrån.

Men samtidigt skulle jag tex inte uttala mig säkert om saker om det var en tråd om något jag inte kände till eller hade erfarenhet av.
Om jag tex aldrig träffat en häst och diskuterar med en hästägare så skulle jag vara ödmjuk om att jag inte vet lika mkt om hästar som hästägaren.
Sen kan jag ställa frågor och komma med ett nytt perspektiv. Men jag vet inte lika mkt om ämnet

Inte till någon speciell;

Självklart ska alla få skriva i alla trådar.
Den som inte har erfarenhet kan bidra med ett nytt perspektiv utifrån.

Men samtidigt skulle jag tex inte uttala mig säkert om saker om det var en tråd om något jag inte kände till eller hade erfarenhet av.
Om jag tex aldrig träffat en häst och diskuterar med en hästägare så skulle jag vara ödmjuk om att jag inte vet lika mkt om hästar som hästägaren
Men nu handlar det om relationer. Dejting är bara en aspekt av relationer. Och hitta en människa som inte har åsikter om relationer om du kan. Alla har dessutom rätt att uttrycka dessa åsikter.

Men @stjarnhimmel , tråden heter ju Inte bara nätdejting. Så varför dessa ständigt återkommande pikar från folk - ingen nämnd ingen glömd - om att ni har minsann aldrig nätdejtat? Jag fattar inte.

Jag fattar inte heller varför det är så allergiskt i tråden mot icke-singlar. I de flesta trådar på Buke får ju alla diskutera - viktminskningstrådar där både aktiva, passiva och kanske såna som redan uppnått sina mål samsas och diskuterar och inspireras. Vad är det som är så speciellt med den här tråden?

Men @stjarnhimmel , tråden heter ju Inte bara nätdejting. Så varför dessa ständigt återkommande pikar från folk - ingen nämnd ingen glömd - om att ni har minsann aldrig nätdejtat? Jag fattar inte.

Jag fattar inte heller varför det är så allergiskt i tråden mot icke-singlar. I de flesta trådar på Buke får ju alla diskutera - viktminskningstrådar där både aktiva, passiva och kanske såna som redan uppnått sina mål samsas och diskuterar och inspireras. Vad är det som är så speciellt med den här tråden?

För min del tycker jag att det är berikande med alla sorters människor och åsikter/erfarenheter även i denna tråd. Däremot ser jag en tendens när det gäller dem som inte dejtar (med några undantag) att ramla iväg längre från huvudämnet (vilket är förståeligt eftersom huvudämnet kanske inte är lika aktuellt då). Med det sagt skulle jag aldrig ge mig in i en viktminskningstråd, eftersom det ämnet inte är aktuellt för mig :)

Ja tråden heter inte bara nätdejting utan inkluderar all dejting tolkar jag det som.

Jag tycker alla ska vara välkomna- singel som icke-singel. Men jag tycker att man ska vara ödmjuk för det man inte har erfarenhet av.

Du nämnde vikttråden. Samma sak där att om folk pratar om att gå ner i vikt och jag själv är smal tycker jag att man bör ha ödmjukhet inför de överviktigas situation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka