Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror du har lösningen på problemet här: säg exakt de två raderna ovan så fixar det sig på fem sekunder. :idea:

Ja, va fan. Han öppnar ju för det varje gång.
Jaha, då ska väl jag gå hem till mig och sova och så tittar han på mig.
Hur svårt ska det vara att säga att du kan sova här.
Bleh :p

Alla vi som nätdejtat åtminstone en handfull människor har träffat på minst en person som man efter fem sekunder rent instinktivt vet att det här kommer inte leda någon vart. Trots att nätdejtingsitens matchning lyst grönt med 100% träffbild, trots att snacket flutit på bra, trotsatt människan sett trevlig ut på bild.

Nej, "alla vi" som nätdejtat har inte varit med om det. Om du menar att DU har varit med om något tycker jag du ska skriva det istället för att låtsas vara talesperson för varenda nätdejtare i hela världen, det är bara fjantigt (och luktar osmaklig mansplaining).

Jag t.ex. (som träffat långt mer än någon handfull personer från nätet) har i stort sett aldrig upplevt det. Jag brukar chatta intensivt (men inte nödvändigtvis länge) och vilja se aktuella bilder innan jag träffar någon, och jag har aldrig varit med om att personen sedan inte sett ut och varit såsom jag uppfattat hen online. Sedan innebär det naturligtvis inte att varje träff leder till fler träffar eller till ett förhållande, men det är ju precis som vid offline-dejting.

Närmaste jag kommit är väl någon gång när man i stort sett bara stött på profilen, frågat om att ses och så har man gjort det direkt, utan snack, utan 100% matchning och utan förväntningar. Ibland blir det bra och ibland inte, dvs precis som vid offline dejting. Om det är så du brukar göra förstår jag att du oftare upplever det, men det är ju snarast att jämföra med blind dates, hoppa på någon i ICA-kön/krogen eller att bli ihopparad av sina kompisar. Verkligen inte definitionen av nätdejting eller något "väsensskilt annorlunda" än offline-dejting.

Till skillnad från alla inte-nätdejtingträffar, där man har haft IRL-kontakt innan förslag på dejt kommit fram.

Det är ju heller inte definitionen av offline-dejting. Däremot är det som andra varit inne på såklart stor skillnad mellan att träffa någon med det omedelbara syftet att dejta/hitta partner, och att lära känna någon efterhand under andra omständigheter. Men det är ju heller inget som specifikt skiljer nätdejting och offline-dejting åt.

Min dejt från igår har faktiskt svarat på mess... Men inte i nån "wow" form....
Men han försöker köra "jag är blyg-kortet" vilket ju gick sådär igår på dejten (dvs han va inte blyg nånstanns :p

men men ;) Han reser bort över helgen så får väl se när jag får se han igen ...

Bara go for it, liksom.

Jag hade själv MP men utan betalfunktion, så jag kunde inte skriva meddelande om inte nån som hade betal-medlemskap gjorde det först.
Däremot kunde jag välja att skicka ett antal, vad som jag antar kan liknas vid flirt (har dock inte varit på HP så vet inte säkert). Så jag skickade en "nyfiken groda" till min numera sambo. Han svarade och sen så var det igång. Det var hans profil jag först föll för, så det blev naturligt att vi pratade vidare om vad vi båda skrivit på våra profiler.
Aha, ja HP är gratis så "flirt" funktionen fyller inte någon direkt funktion, som i ditt fall, men tanken kanske var samma från början? Vad vet jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka