Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur snabba är ni med att ge ut erat riktiga namn?
Fick frågan om mitt riktiga namn nu i ett mail, som är ett av dom första och något säger att det känns inte bra att ge ut namnet. Finns inte så många i min region som heter som mig, så känns som det är lätt att stalka reda på mer info då, vilket känns lite läskigt.

Fick frågan om mitt riktiga namn nu i ett mail, som är ett av dom första och något säger att det känns inte bra att ge ut namnet. Finns inte så många i min region som heter som mig, så känns som det är lätt att stalka reda på mer info då, vilket känns lite läskigt.
Jag ger aldrig ut hela mitt namn till okända på nätet.

Förlåt, jag ska lägga av men :laugh:

QOP7nS5.png

Ungefär som Niffe säger, fast jag brukar nöja mig med att säga att jag inte lämnar ut varesig namn eller telnr till okända. Själv blev jag nyss erbjuden en trekant men det brydde jag mig inte ens om att svara på. :cautious:
Jag vet att jag googlade mitt namn och det åkeriet jag jobbar för och det går att hitta rätt mycket då, lite skrämmande på ett sätt. Tänk om en okänd kommer över det. Därför jag försöker att inte "blotta" mig allt för mycket på en nätdejting sida i alla fall.

En variant kan vara att lämna förnamn. Frågar de sedan om efternamnet är det blockering för min del. I alla fall på det tidiga stadium.

Men det beror ju självklart på hur ovanligt förnamn man har. Det går ju att lämna t ex ett mellannamn för att ge lite info men på ett tryggt sätt.

Det beror helt och hållet på magkänslan. Jag har ett vanligt förnamn och bor i en stor stad så risken att nån skulle orka engagera sig i att leta upp mig känns inte jättestor. Är betydligt mer restriktiv med telefonnummer. Efternamn har aldrig nån frågat efter.

Jag brukar avsluta mail med förnamn, men å andra sidan har jag ett av Sveriges vanligaste namn.
Hela mitt namn är jag dock ensam om att heta, så det ger jag inte ut. Om jag lämnar telefonnummer till någon, då kan de leta upp vad jag heter.

Det beror helt och hållet på magkänslan. Jag har ett vanligt förnamn och bor i en stor stad så risken att nån skulle orka engagera sig i att leta upp mig känns inte jättestor. Är betydligt mer restriktiv med telefonnummer. Efternamn har aldrig nån frågat efter.
Telefonnummer skulle jag nog inte ens ge ut, eftersom jag knappt ens ger ut det till folk jag känner. :p

Gav inte ut namn förens vi kommit så långt i diskussionen att dejt började övervägas.
Gav inte ut telefonnr eller efternamn.
Finns ca 30 i hela landet med mitt för och efternamn och då bodde jag på en liten ort med ca 2000 invånare. Mitt förnamn är inte bland top 20 iaf.
I profilen uppgav jag att jag bodde i grannkommunen (15 min bort).

En del var ganska påstridiga och ifrågasättande om varför jag ville vara så hemlig. Sådana gånger kände jag att jag gjort helt rätt som valt att vara "hemlig".
De vettiga kanske frågade men accepterade och förstod. En del frågade inte ens. Tror de varit med ett litet tag och kopplade att tjejer kan vara ganska utsatta.

Gav inte ut namn förens vi kommit så långt i diskussionen att dejt började övervägas.
Gav inte ut telefonnr eller efternamn.
Finns ca 30 i hela landet med mitt för och efternamn och då bodde jag på en liten ort med ca 2000 invånare. Mitt förnamn är inte bland top 20 iaf.
I profilen uppgav jag att jag bodde i grannkommunen (15 min bort).

En del var ganska påstridiga och ifrågasättande om varför jag ville vara så hemlig. Sådana gånger kände jag att jag gjort helt rätt som valt att vara "hemlig".
De vettiga kanske frågade men accepterade och förstod. En del frågade inte ens. Tror de varit med ett litet tag och kopplade att tjejer kan vara ganska utsatta.
Ett tag var jag den enda i hela Sverige med mitt för och efternamn, idag tror jag att det finns några fler.
Ja, jag har fått höra från flera håll att jag ska vara försiktig och att jag är mer utsatt än killarna.
Än så länge känns det bra.
Dissade precis en som skrev till mig på dålig svenska, taskig svensk grammatik är så avtändande...

Jag skrev i min profil att jag inte lämnar ut mitt telefonnr. Men givetvis frågade vissa ändå redan i inledande chatten. Om det var för att de inte läst ordentligt eller struntade i vad jag skrev och drog en chansning, vet jag inte. Fanns väl båda sorterna. Men jag brukade svara "Numret står i presentationen".
Lovar att de iaf läste igenom den 3 ggr sen för att hitta numret :devil:

Fick följande från en karl på Badoo:

Hej där,
Så fin du är! Om du har lite humor också så är du nästan hemma

Tyckte det var lagom störigt :yuck: så jag svarade: nej tyvärr, helt humorbefriad...

Fick tillbaka: Det är humor! Snacka om att missa poängen...:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka