Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har jag, fått följdfrågor

Varför, varför vill du inte träffas?
Vad har jag gjort för fel?
Vad är det för fel på mig?
Om du lär känna mig riktigt väl, så kanske du lär dig älska mig?
Om jag försöker ändra på du inte tycker funka i vår relation?
Jag kan ändra på mig....etc etc i det oändliga...om och om igen....

Det är nästan outhärdligt att behöva sitta och Linda in det en inte uppskattar i ord som inte sårar till personen en har haft en relation med
Jag kanske är rädd för att såra helt enkelt :angel:

Dom ggr jag har dragit en vals om ex, Har varit om om relationen har varit kort och om jag har känt att det kan bli jobbigt med följdfrågor och sårade känslor...

Då kan man sluta svara eller skriva nåt typ "du fick min anledning, det räcker!" Inte ska man behöva gå in på detaljer, men man ska inte ljuga heller.

Då kan man sluta svara eller skriva nåt typ "du fick min anledning, det räcker!" Inte ska man behöva gå in på detaljer, men man ska inte ljuga heller.
Jo, det tycker jag också. Att det borde räcka...
Om någon inte tycker att det räcker utan fortsätter mejla, ringa, messa dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år...
Nu är det ju olagligt att stalka andra, så det går att polisanmäla. Vilket är bra. När det hände mig, så fanns ingen sådan lag. Han va inte heller hotfull. Ändå är det väldigt jobbigt och en får en klump i magen varje gång telefonen plingar till

Jag såg på TV nu att det ska vara straffbart (upp till 4 års fängelse) om en delar "hämdporr", dvs delar bilder/filmer som hämnd i/efter relation
Mycket bra tycker jag, det behövs en tydlig markering i vad som är okey och inte

Jag har blivit stalkad. På allvar stalkad. Vi pratar inte bara om sms med dryga frågor utan om en person som dök upp vi mitt hem, snokade reda på var mina vänner bodde när jag i rädsla inte vågade vara hemma, var jag arbetade, skapade fejkkonton på fb för att komma åt min fb, hotade osv. Jag hade tom sällskap under denna perioden.

Att ljuga för en stalker löser inga problem. En stalker har en sjuk fixidé och bryr sig inte om vad man säger.
Att ljuga om varför man inte vill träffas är bara fegt och rätt oseriöst. Om det kommer några enstaka följdfrågor på varför man inte vill ses mer är det inte hela världen att ge några ärliga svar. Personligen tycker jag att har man valt att dejta någon kan man visa respekt nog att avsluta det hela ärligt och shysst. Inte dra lögner.

Skulle personen mot all förmodan visa sig vara ett psyko (men hur många är det egentligen:confused:) så kan man ljuga sig blå utan att det hjälper.

Jag tänker att är människan så jädra galen hjälper det inte så mycket med sanningen heller.
Precis. Dock behöver man ju inte förutsätta att alla är galna och ljuga redan i ett inledande stadie i uppbrottet bara för att göra det bekvämt för sig.

Tycker du att en har skyldighet att redogöra varför en inte vill dejta en person?

Om jag har en anledning till att vilja sluta dejta
Varför är jag tvungen att redogöra vilken MIN anledning är?
Anledningen är personlig, den tillhör mig och ingen annan, tycker jag

Det har jag, fått följdfrågor

Varför, varför vill du inte träffas?
Vad har jag gjort för fel?
Vad är det för fel på mig?
Om du lär känna mig riktigt väl, så kanske du lär dig älska mig?
Om jag försöker ändra på du inte tycker funka i vår relation?
Jag kan ändra på mig....etc etc i det oändliga...om och om igen....

Det är nästan outhärdligt att behöva sitta och Linda in det en inte uppskattar i ord som inte sårar till personen en har haft en relation med
Jag kanske är rädd för att såra helt enkelt :angel:

Dom ggr jag har dragit en vals om ex, Har varit om om relationen har varit kort och om jag har känt att det kan bli jobbigt med följdfrågor och sårade känslor...

Jag tycker inte man behöver redogöra, men även jag har råkat ut för enträgna som försöker argumentera till sig ett förhållande och då tycker jag gott att man kan säga som det är om de inte ger med sig. Är det ett riktigt psykfall tror jag inte att det spelar någon roll vad man säger, men som tur är, är ju de flesta inte det.

Jag har fortsatt träffa amerikanen. Jag tror jag till och med börjar gilla honom, trots att han verkligen inte alls är någon jag normalt faller för. Är dock tveksam fortfarande kring hela barngrejen, men eftersom de inte är en så stor del av hans liv idag så fortsätter jag träffa honom (han vet att jag inte gillar barn). Det blev ingen weekendresa då jag har varit sjuk, men vi planerar en utlandssemester om jag får ledigt från jobbet, så här rullar det på.

Jag tycker inte man behöver redogöra, men även jag har råkat ut för enträgna som försöker argumentera till sig ett förhållande och då tycker jag gott att man kan säga som det är om de inte ger med sig. Är det ett riktigt psykfall tror jag inte att det spelar någon roll vad man säger, men som tur är, är ju de flesta inte det.
Egentligen är det ganska märkligt att en förväntas redogöra vad det är som brister i relationen, vad det är en saknar.

Mina motiv för att avbryta en relation har ju ingen annan med att göra
Det borde räcka att säga att en inte vill träffas längre
Varför ska den önskan ifrågasättas öht

Egentligen är det ganska märkligt att en förväntas redogöra vad det är som brister i relationen, vad det är en saknar.

Det borde räcka att säga att en inte vill träffas längre
Varför ska den önskan ifrågasättas öht
Så om din partner gör slut i morgon så är du helt ok med att inte få någon förklaring på vad som gick fel?

Så om din partner gör slut i morgon så är du helt ok med att inte få någon förklaring på vad som gick fel?
:confused:
Är inte jag på din ignorera lista?
:D

Nä, jag kräver inte att han ska redogöra varför han inte vill träffa mig mer
Han kanske VILL berätta varför, då får han naturligtvis göra det
Om han gör slut med mig, då är det slut och jag har inte med hans liv att göra längre

:confused:
Är inte jag på din ignorera lista?
:D

Nä, jag kräver inte att han ska redogöra varför han inte vill träffa mig mer
Han kanske VILL berätta varför, då får han naturligtvis göra det
Om han gör slut med mig, då är det slut och jag har inte med hans liv att göra längre

Ja, alla är ju inte intresserade av att få lära sig något om sig själv. Då är det givetvis bättre att stoppa huvudet i sanden än att fråga :up:

Ja, alla är ju inte intresserade av att få lära sig något om sig själv. Då är det givetvis bättre att stoppa huvudet i sanden än att fråga :up:
Om han vill göra slut med mig
Då handlar det om hans relation till mig som inte passar. Tar det slut, då finns inte "konflikten " längre
Vad finns det då att veta?
I en annan relation ser förhållandet annorlunda ut

De som nätdejtat vet att nätdejting och vanlig dejting är fullständigt väsensskilt.
Det kanske är något att fundera på för de som tycker till angående nätdejting, men som saknar egen erfarenhet.
Nu är jag lite oklar över vad du menar med "vanlig dejting".

Jag är således osäker på om jag har upplevt någon "vanlig" dejt, men med mitt språkbruk (som kan avvika från andras) så innebär en "dejt" att man träffar någon man knappt känner för att se om man möjligen skulle kunna bli ihop (eller ha sex). Om parterna har överenskommit om dejten över nätet eller på andra sätt, tycker jag inte har så himla stor betydelse - nätet är en social yta som många andra. Jag vet att du har bestämt dig för vad jag har testat och inte, men jag föredrar att själv få avgöra i den frågan ändå.

Däremot ser jag enormt stor skillnad mellan att träffa någon genom att dejta hen å ena sidan, och att bli tillsammans/ha sex med någon som redan finns i en sociala omgivning och som man redan känner på något sätt å den andra.

Att ljuga om varför man inte vill träffas är bara fegt och rätt oseriöst.
Fast alltså, jag har dejtat och dumpat och jag skulle aldrig drömma om att börja redogöra för varför jag inte ville träffa någon längre. Det hade förmodligen bara hamnat i töntiga plattityder eller sårade känslor.

Hade jag blivit dumpad av nån medan vi fortfarande var på "dejtstadiet", alltså nån det inte var särskilt seriöst med, hade jag aldrig frågat vad som låg bakom dumpningen. Spela roll, hen vill inte ses längre och så är det med det.

Slutligen: Jag tycker inte att ärlighet är livsviktigt i alla lägen. Kan du dra en vit lögn när du dumpar någon så gör det om det kommer att bespara personens känslor. Finns så många gräsliga skäl till att man dumpar nån så varför grotta ner sig i sårande detaljer?

Ja, den andra parten har verkligen med det att göra! I en relation (vilken form den än må ha) där det ingår två människor så angår saker som gäller relationen båda två lika mycket - 50%/50%

Nu är jag lite oklar över vad du menar med "vanlig dejting".

...så innebär en "dejt" att man träffar någon man knappt känner för att se om man möjligen skulle kunna bli ihop (eller ha sex).

i "vanlig dejting" har man oftast sett eller träffat dejten innan och på nåt sätt fattat tycke för varandra (inkl det otroligt viktiga kroppsspråket, blicken, sättet att prata osv) Ingenting sådant får man via nätdejting, så man har ingen som helst aning om bilden man fått an människan bakom skärmen stämmer överens med verkligheten.

Ja, den andra parten har verkligen med det att göra! I en relation (vilken form den än må ha) där det ingår två människor så angår saker som gäller relationen båda två lika mycket - 50%/50%
Nämen, relationen är ju slut, han har gjort slut. Då finns ingen relation längre...

Vad spelar det då för roll om han tycker att
Jag är pedantisk
Jag vill ha för mycket sex
Jag är ute för mycket på kvällarna
Jag är en dålig lyssnare
Etc

I en annan relation med en annan partner så uppstår inte samma konflikt

Varför reda ut olikheter i relationen när den är slut?

Fast alltså, jag har dejtat och dumpat och jag skulle aldrig drömma om att börja redogöra för varför jag inte ville träffa någon längre. Det hade förmodligen bara hamnat i töntiga plattityder eller sårade känslor.

Hade jag blivit dumpad av nån medan vi fortfarande var på "dejtstadiet", alltså nån det inte var särskilt seriöst med, hade jag aldrig frågat vad som låg bakom dumpningen. Spela roll, hen vill inte ses längre och så är det med det.

Slutligen: Jag tycker inte att ärlighet är livsviktigt i alla lägen. Kan du dra en vit lögn när du dumpar någon så gör det om det kommer att bespara personens känslor. Finns så många gräsliga skäl till att man dumpar nån så varför grotta ner sig i sårande detaljer?
Redovisa tycker inte jag heller. Men i min värld betyder det att man isf går in på varje detalj i princip. Så detaljerat behöver det ju inte vara.
Dock tycker jag att en kort och ärlig förklaring kan den andra personen iaf få.

i "vanlig dejting" har man oftast sett eller träffat dejten innan och på nåt sätt fattat tycke för varandra (inkl det otroligt viktiga kroppsspråket, blicken, sättet att prata osv) Ingenting sådant får man via nätdejting, så man har ingen som helst aning om bilden man fått an människan bakom skärmen stämmer överens med verkligheten.

Nu vet jag som sagt inte om det var "vanlig" dejting eller något annat, men minst två hyfsat långvariga parbildningar i min närhet har uppstått efter typ blinddejter. Båda paren sammanfördes av vänner, men hade aldrig träffat/sett varandra innan de dejtade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 691
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka