Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, jag sa ju att en inte måste redogöra för skälen till ett avslut. Och jag ser en enorm skillnad mellan att låta bli att säga ngt av det du tagit upp mot att ljuga ihop en historia om exet. Det går ju att säga att en bara inte tycker det funkar? Men du får såklart göra precis som du vill. Jag hoppas bara fortfarande att jag slipper dejta ngn som resonerar som du :yuck:
Att det inte funkar, borde vara uppenbart
Personen vill säkert då veta VARFÖR det inte funkar
Vad svara en på det då, om en tycker människan är kass i sängen?
Ska du vara ärlig då?

Hehe jag känner väl spontant att jag inte hade gått så bra ihop med någon som klädde upp sig till en filmsession :angel:

Mvh alltid pyjamas på mig hemma

Jag vet inte om han tänkte att han skulle göra ett lite bättre intryck denna gång.

Skickade ett meddelande till honom som han inte svarat på. Blir inte klok på den snubben.

Hoppar in i tråden. Jag har väl precis blivit singel. Eller ja. Skilsmässan är på gång, vi gjorde slut för nån månad sen men det har varit svårt och vi har försökt i över ett halvår. Så nu är jag ute i den här nätdejtningvärlden. Har skaffat tinder och pratat lite med en person där. Och han är trevlig, vi ska luncha nån dag rätt snart. Men han skriver "endå". Ja, det stör mig väldigt mycket. Men jag försöker att inte bry mig. Är ju ändå inte ute efter något seriöst. Vet knappt vad jag är ute efter. Att se att det finns andra människor där ute kanske.
Min sambo är dyslektiker och jag är tacksam att jag inte lät en sån sak som stavning styra om vi skulle träffas eller ej ;)

Ska du vara ärlig då?
När jag sagt att jag inte tror det är en bra matchning alt. att de rätta känslorna inte finns, har jag inte fått följdfrågor som gjort att jag måste hitta på en anledning.

Ska du vara ärlig då?

Har aldrig varit med om att jag har behövt detaljredovisa skälet till att jag vill bryta upp, inte i fall där vi bara dejtat en kortare tid i alla fall. Men om jag kände mig tvungen att göra det och mitt skäl till uppbrott var dåligt sex skulle jag säga att jag inte tyckte sexet funkade. En behöver ju inte säga att den andre var kass (har aldrig varit med om ngn som är det heller, däremot kan det ju saknas matchning i den biten). Om personen inte nöjde sig med det skulle jag antingen säga exakt som det var eller tala om att jag inte såg skäl att detaljredovisa. Men ljuga ihop en story om ett ex...nääää

När jag sagt att jag inte tror det är en bra matchning alt. att de rätta känslorna inte finns, har jag inte fått följdfrågor som gjort att jag måste hitta på en anledning.
Det har jag, fått följdfrågor

Varför, varför vill du inte träffas?
Vad har jag gjort för fel?
Vad är det för fel på mig?
Om du lär känna mig riktigt väl, så kanske du lär dig älska mig?
Om jag försöker ändra på du inte tycker funka i vår relation?
Jag kan ändra på mig....etc etc i det oändliga...om och om igen....

Det är nästan outhärdligt att behöva sitta och Linda in det en inte uppskattar i ord som inte sårar till personen en har haft en relation med
Jag kanske är rädd för att såra helt enkelt :angel:

Dom ggr jag har dragit en vals om ex, Har varit om om relationen har varit kort och om jag har känt att det kan bli jobbigt med följdfrågor och sårade känslor...

Det är nästan outhärdligt att behöva sitta och Linda in det en inte uppskattar i ord som inte sårar till personen en har haft en relation med

Dom ggr jag har dragit en vals om ex, Har varit om om relationen har varit kort och om jag har känt att det kan bli jobbigt med följdfrågor och sårade känslor...

Eeeehhh....jag undrar mer vad du dejtat för psykon....:angel::angel:

Såna finns på dejtingsidorna också.
Som vägrar acceptera att jag tex inte vill ha distansförhållande.
Då inser jag direkt att detta är inte en person för mig.

Eeeehhh....jag undrar mer vad du dejtat för psykon....:angel::angel:
Psykon visst finns dom överallt
Tyvärr vet en inte vem det är en träffar tills en känner personen efter några dejter (eller när en gör slut)

Jag dejtade en kille: till synes helt normal,ekonomichef på ett stort företag, social, trevlig,glad golfspelare
När jag gjorde slut, blev han riktigt jobbig, han stalkade mig i två år

Jag tror (efter den händelsen) att alla kan råka ut för psykon....även du

Psykon visst finns dom överallt
Tyvärr vet en inte vem det är en träffar tills en känner personen efter några dejter (eller när en gör slut)

Jag dejtade en kille: till synes helt normal,ekonomichef på ett stort företag, social, trevlig,glad golfspelare
När jag gjorde slut, blev han riktigt jobbig, han stalkade mig i två år

Jag tror (efter den händelsen) att alla kan råka ut för psykon....även du

Alldeles säkert, men du la inte fram som att en gång har jag gjort såhär...utan mer som att såhär brukar jag göra. Och då kan jag inte låta bli att undra över antingen vad du dejtar för karlar som inte bara tar ett avslut eller att du oavsett inte klarar av att göra ett ärligt avslut.

Alldeles säkert, men du la inte fram som att en gång har jag gjort såhär...utan mer som att såhär brukar jag göra. Och då kan jag inte låta bli att undra över antingen vad du dejtar för karlar som inte bara tar ett avslut eller att du oavsett inte klarar av att göra ett ärligt avslut.
Efter stalkningen blev jag lite försiktig
Det har hänt ett par ggr att jag har dragit vals om ex om jag känner att det kan bli jobbigt

Vad jag vill ha sagt är att det känns inte trovärdigt att en person bryter dejtandet med en pga känslor för ett ex och sen fortsätter vara aktiv på dejtingsidan...:angel:

Efter stalkningen blev jag lite försiktig
Det har hänt ett par ggr att jag har dragit vals om ex om jag känner att det kan bli jobbigt

Vad jag vill ha sagt är att det känns inte trovärdigt att en person bryter dejtandet med en pga känslor för ett ex och sen fortsätter vara aktiv på dejtingsidan...:angel:

Det kan väl visst vara trovärdigt (eller kanske mer som inte helt konstigt), på sätt och vis. För att denne tror att det kommer komma den där personen som övertrumfar exet om den letar vidare.

Men oavsett så är det delvis p.g.a. sånt som det skulle gå långt innan jag drar valser. Blir lätt så mycket insnurrande i lögner och knepigt till slut.

Tycker du att en har skyldighet att redogöra varför en inte vill dejta en person?

Om jag har en anledning till att vilja sluta dejta
Varför är jag tvungen att redogöra vilken MIN anledning är?
Anledningen är personlig, den tillhör mig och ingen annan, tycker jag
Vad är det för fel på "det känns inte rätt?" Inget mer, inget mindre. ...men ärligt.

...och ljuger du om att du inte har kommit över ditt ex så är det ju DIN anledning, din personliga - fast ren och skär lögn! :rage:

Vad är det för fel på "det känns inte rätt?" Inget mer, inget mindre. ...men ärligt.

...och ljuger du om att du inte har kommit över ditt ex så är det ju DIN anledning, din personliga - fast ren och skär lögn! :rage:
Har du läst mina tidigare svar öht?

Alltså är det bara jag som suger på social interaktion eller är det konstigt att inte ställa en enda fråga i ett mail (typ två mail in i en konversation)? Borde man inte vara nyfiken på den andra? Att bemöda sig att skriva ett mail men innehållandes bara svar på mina frågor känns skumt. Bollen hos mig liksom. Less AB på snubbar som inte fattar att it takes two to tango. :angel:

Tolkar det som ointresse. Bara att lägga ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 691
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna