Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp! Det känns skitläskigt. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Fick mitt första "mail" och jag har inte ens skrivit min presentation eller lagt upp en bild än.

"Hej hur mår du? Du känns seriös."

Hur kan jag vara seriös när jag inte ens hunnit fixa min profil? :eek:

Hjälp! Det känns skitläskigt. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Fick mitt första "mail" och jag har inte ens skrivit min presentation eller lagt upp en bild än.

"Hej hur mår du? Du känns seriös."

Hur kan jag vara seriös när jag inte ens hunnit fixa min profil? :eek:

Alltså, vissa "känner" ju mer än andra... ;)

Eller som nån som mailar alla...

Ja så kan det ju också vara!

Nu så här i efterhand, kanske det var dumt att aktivera kontot innan jag hunnit fixa färdigt allt. Vill inte bara slänga upp lite text och bild, utan vill göra det rätt från början så det blir rätt i slutänden. :)

Klart det är bra med lite eftertanke så rätt personer attraheras av ens profil men jag tror inte det spelar någon roll om det tar ett tag att få iordning. :)

Aha. Verkar rätt vanligt tyvärr. Tråkigt.
Ja, eller så är det en bra ursäkt och en slipper säga "jag gillar dig inte tillräckligt för att fortsätta träffas"

Jag har själv använts mig av ursäkten att jag inte kommit över exet, han har ringt och jag vet ibte vad jag ska göra.....oj oj vad jobbigt det blev...etc etc.

Det är ett bra sätt att slippa komma med förklaringar om "varför" en inte känner tillräckligt för nuvarande dejten och det minskar risken för att en får ett plåster hängande efter sig...

Har ju bara varit i år i en månad så är väl okey. ;) Tror inte jag var på en dejt ens förra året. Mycket för att det var ett skitår. :( Men tänker trots det räkna mig som tillhörande tråden och pratar faktiskt men en kille jag kan tänka mig träffa. :)
Kunde tänka mig träffa, tills idag då han ringde. Alltså jag är kanske en hemsk människa men jag kände bara nej. Det fanns inget flyt, ingen nyfikenhet i samtalet. Det var stundtals trevligt, stundtals krystat men inget som gör mig sugen på att övervinna min blyghet och få till en träff.

Ja, eller så är det en bra ursäkt och en slipper säga "jag gillar dig inte tillräckligt för att fortsätta träffas"

Jag har själv använts mig av ursäkten att jag inte kommit över exet, han har ringt och jag vet ibte vad jag ska göra.....oj oj vad jobbigt det blev...etc etc.

Det är ett bra sätt att slippa komma med förklaringar om "varför" en inte känner tillräckligt för nuvarande dejten och det minskar risken för att en får ett plåster hängande efter sig...

Alltså...åh, vad fegt...hoppas verkligen jag aldrig dejtar ngn som gör så :wtf:

Jo, fegt. Finns ngt som heter ärlighet. Det kommer en rätt långt på...
Tycker du att en har skyldighet att redogöra varför en inte vill dejta en person?

Om jag har en anledning till att vilja sluta dejta
Varför är jag tvungen att redogöra vilken MIN anledning är?
Anledningen är personlig, den tillhör mig och ingen annan, tycker jag

Hoppar in i tråden. Jag har väl precis blivit singel. Eller ja. Skilsmässan är på gång, vi gjorde slut för nån månad sen men det har varit svårt och vi har försökt i över ett halvår. Så nu är jag ute i den här nätdejtningvärlden. Har skaffat tinder och pratat lite med en person där. Och han är trevlig, vi ska luncha nån dag rätt snart. Men han skriver "endå". Ja, det stör mig väldigt mycket. Men jag försöker att inte bry mig. Är ju ändå inte ute efter något seriöst. Vet knappt vad jag är ute efter. Att se att det finns andra människor där ute kanske.

Tycker du att en har skyldighet att redogöra varför en inte vill dejta en person?

Om jag har en anledning till att vilja sluta dejta
Varför är jag tvungen att redogöra vilken MIN anledning är?
Anledningen är personlig, den tillhör mig och ingen annan, tycker jag

Du är verkligen inte skyldig att redogöra för ngnting. Men ärlighet tycker jag man i grund är skyldig de flesta. Eller i alla fall att inte uttryckligen, medvetet ljuga... Men var och en blir ju salig på sin fason. Jag gillar att kunna stå för den jag är och det jag säger :)

Du är verkligen inte skyldig att redogöra för ngnting. Men ärlighet tycker jag man i grund är skyldig de flesta. Eller i alla fall att inte uttryckligen, medvetet ljuga... Men var och en blir ju salig på sin fason. Jag gillar att kunna stå för den jag är och det jag säger :)
Hur ärlig ska en vara?
Om jag inte vill dejta mer för att jag tycker personenen är tråkig, dålig i sängen, luktar illa, börjar bli fet etc. Ska en då vara ärlig och säga det?
Är det att stå för den du är?

Alltså är det bara jag som suger på social interaktion eller är det konstigt att inte ställa en enda fråga i ett mail (typ två mail in i en konversation)? Borde man inte vara nyfiken på den andra? Att bemöda sig att skriva ett mail men innehållandes bara svar på mina frågor känns skumt. Bollen hos mig liksom. Less AB på snubbar som inte fattar att it takes two to tango. :angel:

Hur ärlig ska en vara?
Om jag inte vill dejta mer för att jag tycker personenen är tråkig, dålig i sängen, luktar illa, börjar bli fet etc. Ska en då vara ärlig och säga det?
Är det att stå för den du är?

Nä, jag sa ju att en inte måste redogöra för skälen till ett avslut. Och jag ser en enorm skillnad mellan att låta bli att säga ngt av det du tagit upp mot att ljuga ihop en historia om exet. Det går ju att säga att en bara inte tycker det funkar? Men du får såklart göra precis som du vill. Jag hoppas bara fortfarande att jag slipper dejta ngn som resonerar som du :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 691
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI