Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska ni få höra något knepigt... :nailbiting:

Jag var som sagt ut på krogen igår, var ett band som spelade, och ena killen i bandet tog ögonkontakt med mig flertalet gånger. När dom spelat klart så gick jag till baren,sen ut och rökte, sen in igen,och sen står han där helt plötsligt framför mig. Jag hejjar och han hejjar tillbaka, det hela kändes så pinsamt på något sätt, och jag kläckte ur mig typ: Vad bra ni spelade! Varpå han tackar. Sen smiter jag iväg.

Sen idag när jag låg och kollade på tv och mådde lite si och så så får jag en "meddelandeförfrågan" på FB, alltså hade nån jag inte är vän med skickat meddelande till mig, går in och kikar, och det är han! :nailbiting::o

Det läskiga i det hela är att jag aldrig presenterade mig. :eek:

Kan han ha sett på något sett att jag köpt biljetter dit och hittat mitt namn där? Och sen sökt upp mig på Facebook? :confused:

Skumt! Han hade dessutom skickat det typ kl 04 i natt, har han spenderat typ 3,4 timmar på att snoka reda på mig? Han hade inte ens mitt förnamn, och definitivt inte efternamnet!

Ett litet WTF moment blev det...

Jag var som sagt ut på krogen igår, var ett band som spelade, och ena killen i bandet tog ögonkontakt med mig flertalet gånger. När dom spelat klart så gick jag till baren,sen ut och rökte, sen in igen,och sen står han där helt plötsligt framför mig. Jag hejjar och han hejjar tillbaka, det hela kändes så pinsamt på något sätt, och jag kläckte ur mig typ: Vad bra ni spelade! Varpå han tackar. Sen smiter jag iväg.

Sen idag när jag låg och kollade på tv och mådde lite si och så så får jag en "meddelandeförfrågan" på FB, alltså hade nån jag inte är vän med skickat meddelande till mig, går in och kikar, och det är han! :nailbiting::o

Kan han ha sett på något sett att jag köpt biljetter dit och hittat mitt namn där? Och sen sökt upp mig på Facebook? :confused:

Skumt! Han hade dessutom skickat det typ kl 04 i natt, har han spenderat typ 3,4 timmar på att snoka reda på mig? Han hade inte ens mitt förnamn, och definitivt inte efternamnet!

Han kanske känner nån som känner dig?
Världen är bra liten.....

Fråga honom hur han lyckades hitta dig! :up:

Fråga honom hur han lyckades hitta dig! :up:

Jag har gjort det,men han har inte läst det än. :down: Kom på ganska sent hur sjutton han hittade på mig,så vet inte om han hann somna, han skickade som sagt rejält sent, sen när jag väl såg det på förmiddagen och svarade så fick jag svar direkt,sen har han skrivit regelbundet fram tills ikväll,så gissar att han sover. Nu kommer ju jag ligga och fundera på det här halva natten. :banghead:

Det är VÄLDIGT roligt att ha en partner som gillar att träna samma saker som en själv! Även om man inte är på samma nivå (...) förstår man varandra, slipper traggla saker som partnern tycker är urtrist och inte orkar lyssna till eller förstår. Det funkar på så många plan. Tränar man mycket är det ett jätteplus om man kan hitta en partner med samma intresse! Tränar man JÄTTEmycket är det nästan ett krav, om förhållandet ska hålla i längden.

Alltså det fattar jag också, det jag reagerade på var att ha krav på en viss prestation. Nu tycker jag snarare det är minus med precis samma intresse, men om jag hade tyckt att det var viktigt när jag höll på med hästar skulle jag inte haft som krav att min partner presterade på samma nivå som mig (och när det gäller ridsporten så underlättar det ju verkligen, om ens partner klarar av att rida ens hästar när man är sjuk t.ex.).

Sen finns det en hel del folk inom olika idrotter som tävlar världscup (skulle tro att de tränar rätt mycket) där partnern inte har samma intresse, och förhållandet håller ändå. Så att det generellt sett är nåt krav för att det ska hålla tror jag inte ett dugg på.

Jahopp.
Nu har grannen varit här och sett på film och det var precis det som vi gjorde, såg en film.
Det hade absolut inget mer alls. Vi pratade en liten stund och sen kram och godnatt och så gick han hem.
Jag blev inte så mycket klokare av detta :p

Det roligaste var att han var väldigt fint klädd med snygga brallor och skjorta. Jag hade rutiga pyjamasbyxor och linne :D

Har chattat med den snygga karln halva kvällen igår, han tyckte att han skulle komma hit. Ja sa att jag bor i en stuga i skogen med mina 30 katter, han svarade att han inte är allergisk och att han gillar katter :D:p

Förklarade att jag redan dejtar ngn, han tyckte jag kunde spola det och träffa honom istället....

Jahopp.
Nu har grannen varit här och sett på film och det var precis det som vi gjorde, såg en film.
Det hade absolut inget mer alls. Vi pratade en liten stund och sen kram och godnatt och så gick han hem.
Jag blev inte så mycket klokare av detta :p

Det roligaste var att han var väldigt fint klädd med snygga brallor och skjorta. Jag hade rutiga pyjamasbyxor och linne :D

Ni verkar... väl matchade? :D

Har chattat med den snygga karln halva kvällen igår, han tyckte att han skulle komma hit. Ja sa att jag bor i en stuga i skogen med mina 30 katter, han svarade att han inte är allergisk och att han gillar katter :D:p

Förklarade att jag redan dejtar ngn, han tyckte jag kunde spola det och träffa honom istället....

Tror han har en poäng. :angel:

Alltså det fattar jag också, det jag reagerade på var att ha krav på en viss prestation. Nu tycker jag snarare det är minus med precis samma intresse, men om jag hade tyckt att det var viktigt när jag höll på med hästar skulle jag inte haft som krav att min partner presterade på samma nivå som mig (och när det gäller ridsporten så underlättar det ju verkligen, om ens partner klarar av att rida ens hästar när man är sjuk t.ex.).

Sen finns det en hel del folk inom olika idrotter som tävlar världscup (skulle tro att de tränar rätt mycket) där partnern inte har samma intresse, och förhållandet håller ändå. Så att det generellt sett är nåt krav för att det ska hålla tror jag inte ett dugg på.
Oj, hade han prestationskrav dessutom, det missade jag, sorry! Det låter ju lite kräset :D

Det stämmer säkert som du säger - i många fall. Jag tänker mest på min egen sport, triathlon, och min man som under flera år tränade extremt intensivt för ett antal Ironman. Han var otroligt fokuserad och organiserad, tränade 2 - 3 hårda pass varje dag, varav ett ofta var ett cykelpass på upp till 4 timmar. Däremellan var han tämligen trött (förutom att han behövde sköta sitt jobb), plus att hans krav på rätt sorts mat vid rätta tidpunkterna var jätteviktigt för att han överhuvudtaget skulle orka. Middagar etc kunde verkligen inte bestå av precis vad som helst! När de olika loppen närmade sig var det väldigt viktigt att inte ta hem folk till huset som ev kunde smitta med nån förödande förkylning etc, och all övrig planering fick anpassas kring dessa tidpunkter. Jag, som själv sysslar med sporten (omän på en HELT annan nivå.....) och ÄR intresserad, tyckte det var rätt tröttsamt ibland. Hade jag inte brytt mig om sporten alls hade jag förmodligen flyttat.

Detsamma gäller mina andra tidigare sporter, skydiving och klättring - där är man oftast borta hela helgerna och många jag känner inom de aktiviteterna, "lever" verkligen sin sport och resten av tiden är lite av en nödvändig transportsträcka.

Men, det funkar säkert, i varje fall om man är väldigt självständig och inte har nåt större behov av partnerns sällskap mer än då och då ;) Men jag vet att det inte minst inom Ironman-världen är ett stående "skämt" om partners som får stå ut med de mest bisarra saker och behöver vara gjorda av ett speciellt virke för att inte få spader.

Men det är som sagt en lite extrem nivå.....

För många andra tror jag det tvärtom kan vara skönt att ha en helt egen sport att syssla med, UTAN den ständige partnern. En egentid helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 694
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka